Auteur Topic: Port-a-cath vastgegroeid  (gelezen 1167 keer)

Anneke75

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Port-a-cath vastgegroeid
« Gepost op: juni 20, 2018, 16:47:02 pm »
Na 5 jaar werd in november vorig jaar mijn port-a-cath verwijderd. Of werd er toch geprobeerd om hem te verwijderen... de katheter zit namelijk vastgegroeid in mijn ader ter hoogte van de ingang van mijn hart. Volgens de chirurg die de PAC geplaatst en verwijderd heeft kan dit geen kwaad, volgens een vaatchirurg is het niet optimaal maar verwijderen is veel te riskant. Het poortje werd wel verwijderd, de katheter werd afgeknipt.
Nu ben ik vorige week voor iets heel anders bij een andere chirurg geweest en heb hem mijn verhaal verteld en hij zegt me nu weer dat die katheter er sowieso uit moet, dat het risico op een bacteriële infectie veel te groot is... Hij zoekt nu uit wat de beste manier is met het minste risico...
Ik weet het nu helemaal niet meer!
Heeft er iemand ervaring met een vastgegroeide katheter? Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Anna

• Bekijk profiel
Re: Port-a-cath vastgegroeid
« Reactie #1 Gepost op: juni 23, 2018, 18:58:12 pm »
Ik heb hier zelf geen ervaring mee. De poortkatheder werd bij mij na nog geen twee jaar verwijderd, omdat die na een mammografie last en pijn begon te geven.  Wat ik me wel herinnerde is dat de dokters terwijl ze de poortkatheder aan het verwijderen waren tegen elkaar zeiden dat ze op de manier waarop de poortkatheder geplaatst was, zij konden zeggen welke dokter die geplaatst had.  De mijne  zat blijkbaar goed vast. 

Hopelijk vinden ze bij jou een oplossing om hem toch volledig te verwijderen.  Ik zou me daar ook geruster bij voelen.