Auteur Topic: grote controle  (gelezen 1402 keer)

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
grote controle
« Gepost op: juni 20, 2018, 08:34:13 am »
heb deze week grote controle, gisteren de petscan gehad en bloedafname
en morgenavond de uitslag, brr wel zenuwslopend nu, sinds ik vorig jaar voor de 3de keer hervallen ben
neem ik nu al een jaar dezelfde medicatie en ik hoop dat het nog altijd stabiel is
mijn petscan is geleden van eind januari, oncologe vond het nodig om alles nog eens te checken
maar spannend weer, gelukkig heb ik na 2 dagen al een uitslag
gr Sabine

summer36

• Bekijk profiel
Re: grote controle
« Reactie #1 Gepost op: juni 20, 2018, 19:41:13 pm »
een super dikke grote duim voor je.Ik wens je het beste nieuws,omdat je dat verdient,groetjes summer

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 21, 2018, 11:13:10 am »
dankjewel Summer, heb gisteren al voor bloeduitslagen naar huisarts gebeld, kon niet wachten tot vandaag
heb wat ontsteking in bloed en tumormarker is wat gestegen, verontrust me weer, ofwel zijn mijn pillen uitgewerkt,
ofwel komt het door die ontsteking en vochtproblemen ofwel heb ik nog uitzaaiingen bij en daar ben ik wel bang voor
nog wachten tot kwart na 5, dan heb ik pas mijne uitslag
gr Sabine

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 22, 2018, 19:02:23 pm »
hey Sabine,hopelijk heb je ondertussen al geruststellend nieuws gekregen,ik duim alvast voor je en leef heel erg met je mee,want ik weet dat de angst om te wachten op zo' uitslag het zwaarste is,sterkte,denk aan je,summer

Anna

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 23, 2018, 18:54:27 pm »
Het is normaal hé, dat je bang bent van elke controle die er komt.
Hopelijk heb je goed nieuws ontvangen.
Dikke knuffel.

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 25, 2018, 09:16:31 am »
Hoi Summer,

sorry dat ik nu pas iets post, veel weggeweest in het weekend. Mijn controle was goed. Mijn tumormarker was met 10 punten gestegen, maar ik ben al een jaar stabiel dan is het normaal dat mijn tumormarker wat kan schommelen zei de oncologe. Mijn bolletje in speekselklier was minimaal gegroeid van 1,5 naar 1,7. Maar ik ben nu 10 dagen gestopt met Afinitor door vele aften in de mond, vandaag moet ik terug starten, dus bolletje zal wel terug krimpen. Moet pas eind augustus terug gaan, de petscan was goed, voor de rest niets te zien en alles rustig.
Wat mijne cholesterol betreft, ik mag van de oncologe proberen om eens 2 maanden héél strikt op mijn voeding te letten, dus niets van zoetigheden of vettige dingen, niet gemakkelijk maar het proberen waard, wil gewoon weten of ik met voeding iets kan doen. Want cholesterolpillen is slecht voor de lever zei de oncologe, werkt op de lever, doen je afinitor pillen al, bij jou gelukkig niet, maar als we daar nog cholesterolpillen gaan bijdoen, ze vond het niet ideaal, dus voorlopig niets nemen. Blijft mijn cholesterol waarden stijgen gaat ze met de apotheker overleggen wat ik het beste kan nemen.
Dus ik ben happy nu en binnen 14 dagen gaan we een weekje naar het Zwarte woud, ff ontstressen van een turbulent jaar.
Hoe gaat het met jou en hoe staat het met jou nu? Sorry door chemobrein en zware medicatie kan ik zo slecht onthouden, hoe dikwijls ga jij op controle en hoelang is het met jou geleden?
groetjes Sabine

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 25, 2018, 19:20:00 pm »
lieve sabine,ik ben zo SUPERblij dat je controle goed was.Ben hier al alle dagen komen kijken of er nieuws was.Dus nu :jipie,geslaagd.Groot gelijk hoor dat jullie  van't weekend hebben genoten,waren stresserende tijden genoeg,dus zal wel deugd gedaan hebben om eens te ontspannen.
Chemobrein,ja daar kan ik ook van meespreken,dus zeker niet mee inzitten als je niet onthoud wanneer lotjes controle hebben en zo:alle begrip.
Ik moet nu nog om de zes maand op controle,dit zolang ik nolvadex moet nemen:normaal zou ik in 2020 mogen stoppen,dan zit ik aan m'n 10 jaar.In voorjaar heb ik altijd klinische controle (die heb ik nu op 24/5)gehad)en alles was in orde.Al stel ik me daar ook wel wat vragen bij,want de klachten die ik heb en die me het meeste belemmeren,die worden daar gewoon van de tafel geveegd of " je zal er moeten leren mee leven".De ene keer is het de schuld van de chemo,de andere keer van de medicatie,nog een andere keer zegt hij dat we niet alles op de medicatie moeten steken,precies of ik heb die klachten voor m'n plezier.
In het najaar heb ik altijd m'n tweede controle:dan mammografie en echografie:maar probeer daar nog niet te veel aan te denken.
Heb er ondertussen m'n 18 de lymfedrainage opzitten:m'n hand is veel beter,al is  veel afhankelijk van het weer of van wat ik doe(poetsen , tuin wat snoeien:dan heb ik ervan).Het helpt wel om te werken met m'n steunkous aan en ook als ik buiten zit als het warm is doe ik die kous aan.Ik wissel wat af tussen m'n steunverband voor pols,handschoen en steunkous arm.Ben ook naar huisdokter geweest voor nieuw voorschrift kine:de operatiestrengen en verklevingen in m'n oksel zijn veel verbeterd maar zijn nog steeds niet helemaal weg.Volgens m'n kinesiste zou het ziekenfonds het niet aanvaarden omdat er een percentage verschil moet zijn tussen de ene en andere arm:wat bij mij niet het geval is.Dus heeft ze er specifiek doen opschrijven dat het voor die problemen in de oksel is:eens benieuwd of ze dit wel zullen aanvaarden.Hoe dan ook,aanvaarden of niet,ik zal verder gaan,want merk wel dat het goed doet.Momenteel ga ik om de 1.5 week,ze zou proberen dat ik om de 2 à 3 weken zou kunnen gaan.
Alvast heel heel veel plezier in 't Zwarte woud,geniet er maar van,je verdient het,dikke knuffel,summer

Jufke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 28, 2018, 12:31:22 pm »
Witte vlinder, superblij met je resultaat!!

Positief blijven! 👊👊👊

Sandra (jufke)