Auteur Topic: moeder overleden  (gelezen 2747 keer)

Cloudy

• Gast
moeder overleden
« Gepost op: januari 27, 2007, 15:42:58 pm »
Hallo! Mijn naam is An en ik ben bijna 35 jaar. Enkele dagen voor Kerstmis is mijn moeder overleden aan longkanker. Nu ben ik op zoek naar mensen die ook een dierbare hebben verloren om te mailen, ervaringen uit te wisselen en elkaar eventueel eens te ontmoeten.
Mailen kan op whipo2001@yahoo.com
Hopelijk tot gauw!

katrien27

• Gast
Re:moeder overleden
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2007, 15:52:54 pm »
He An

Eerst en vooral wil ik je veel sterkte toewensen in deze verdomd moeilijke tijden. Het is gewoon niet eerlijk he.

Zelf heb ik op 28/12/2007 helaas mijn moeder (53j) verloren aan darmkanker. 4 jaar heeft ze moedig gestreden tegen het monster die haar lichaam volledig aantastte. Helaas , sneller dan verwacht, heeft ze de strijdbijl moeten neerleggen en is ze zachtjes van ons heen gegaan. Net een dag later dan dat haar 5de kleinkind is geboren (kindje van mijn zus). Het is echt zoals ze zeggen : een leven komt en een leven gaat.

groetjes
KAtrien

zoeteke

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 10, 2007, 19:32:41 pm »
Beste An,

ik ken jou niet maar wou je toch veel sterkte wensen.
Denk terug aan mooie dingen.
De gepaste woorden vinden om iemand te troosten, bestaan niet.
Ik vind het zelf na zoveel meegemaakt te hebben nog altijd bijzonder moeilijk om iemand te troosten.
Er gewoon zijn en af en toe eens gemeend vragen "gaat het met je" doen al wonderen.
Als je zin hebt om nog eens te mailen of zo, wil ik gerust tijd voor je maken.
Veel sterkte en kop op!!

Isabel

zoeteke

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 10, 2007, 19:42:33 pm »
Hoi,

wou er toch nog even wat aan toevoegen: "misschien waren het niet de passende woorden die ik neergeschreven heb" maar ik vind het beter van iets neer te pennen dan gewoon je tekst te lezen en er helemaal niet op te reageren.
Het valt me hier bijzonder op dat veel mensen de teksten van anderen lezen maar precies bang zijn om iets terug te pennen. Ik weet het niet ...
We zitten allemaal ongeveer in dezelfde situatie, bij iedereen is het anders natuurlijk maar wat ik niet begrijp dat mensen gewoon geen klein tekstje terugsturen.
Het doet wonderen te weten dat je niet alleen bent met je verdriet en dat is een steun om verder te gaan in het leven en toch zijn mensen bang om iets neer te pennen.
Ik niet, ook als is het niet misschien niet zo correct geformuleerd toch wil ik schrijven: ik voel met je mee, maar laat je niet gaan, je mama had dat niet gewild.
Weet dat een persoon kapot gaat van verdriet, je hebt dat min of meer zelf in de hand, vecht ertegen.  Probeer troost te vinden in mooie herinneringen.
Dat doe ik nog altijd bij mijn broer . Eerst liet ik me volledig gaan, dag in dag uit weende ik.  Ik verloor vrienden, op het werk ging het minder.
Nu heb ik zoiets: " ik vecht en ik ga door" en uit alles blijkt dat dat een betere  houding is.
Nu het is een theorie en moeilijk toepasbaar, je moet jezelf ook de tijd geven om alles te verwerken.
Maar als je je vasthoudt aan deze manier van denken, kom je er 10 keer sterker uit .
Echt waar.
Kop op!!!
Isabel

Cloudy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 14, 2007, 09:51:29 am »
Hoi Isabelle,

Ik wil best met je mailen maar heb je e-mailadres niet.
Bedankt voor je mooie woorden.

Groetjes en tot mails?

zoeteke

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 07, 2007, 13:11:55 pm »
Hoi,

hier Isabel.
Ik had mijn moed zowat opgegeven via deze site iemand tegen te komen die me begreep.
Maar nu komt het uit, het is omdat ze mijn email adres niet bekend maken.
Dit is: isabelmadou585@hotmail.com
Leuk dat je reageert.
Tot hoors

Isabel