Auteur Topic: Borstamputatie gehad op 12 februari  (gelezen 1244 keer)

Hilde50

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Borstamputatie gehad op 12 februari
« Gepost op: februari 26, 2018, 21:09:48 pm »
Hoikes,

Ik ben 49 j en dus op 12 februari geopereerd aan borstkanker. Ik had 2 tumoren in de linkse borst dus die moest volledig verwijderd worden.
Vandaag eindelijk nieuws over men schildwachtklier. Die is goed, dus ik hoef geen chemo. Ben echt blij want ik heb ook een zeer ernstige darmziekte en pds. Daardoor vorig jaar meer dan 10 kilo afgevallen. Men lichaam zou het echt moeilijk gehad hebben met chemo. Ik weeg nu 48 kilo. Ik start op 1 maart met anti hormoontherapie. Iemand die zijn ervaringen hiermee wil delen?
Nog een vraagje. Mijn groot litteken van meer dan 20 cm trekt nog fel. Ook men ribben doen nog pijn. Ik kan ook geen kledij erop verdragen. Sommige plekken zijn hypergevoelig en pijnlijk en andere gevoelloos. Duurt dit lang?
Zijn er besloten fb groepen in het Antwerpse?

Mvg,

Hilde

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
Re: Borstamputatie gehad op 12 februari
« Reactie #1 Gepost op: maart 03, 2018, 13:02:19 pm »
Hoi Hilde,

goed nieuws dat je al geen chemo nodig hebt. Welke hormoontherapie heb je nodig? Ik heb er al verschillende gehad: Nolvadex, Aromasin en Femara.
bijwerkingen zijn er voor iedereen verschillend, de 1 heeft veel last van spierpijnen, andere weer van vermoeidheid, je kan niet echt vergelijken met iemand anders, met Nolvadex had ik bv veel last van spierpijnen in rug en nek. Aromasin ook, Femara kon ik het beste verdragen, wel gewrichtspijnen en vermoeidheid. Zoveel mogelijk in beweging blijven helpt me wel wat, en heb hier een infraroodcabine, ook zalig als je pijn hebt.
Ik denk wel dat het normaal is dat je litteken nog trekt en dat je pijn hebt, nu met die kou deze week zeker, maar hoelang dat duurt weet ik niet meer, heb borstamputatie gehad in 2006, dus ff geleden.
Veel succes nog met je hormoontherapie
gr Sabine