Auteur Topic: vraag naar ervaringen met borstreconstructie met eigen weefsel -  (gelezen 1981 keer)

mariama

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
vraag naar ervaringen met borstreconstructie met eigen weefsel -
« Gepost op: november 20, 2017, 13:34:27 pm »
Ik ben op zoek naar lotgenoten die reeds een borstreconstructie met eigen weefsel hebben ondergaan . Mijn borst is in mei 2016 verwijderd en intussen heb ik heel mijn behandeling doorlopen. Chemo , stralen en herseptine zijn achter de rug .....ik neem nu nog minimum 4j. Novadex.
Ik ben behandeld in UZ Leuven door dokter Neven . Zeer positieve ervaring . Sinds kort besloot ik toch een borstreconstructie te laten doen . Gezien de wachtlijst bij dokter Van de Voorde nog bijna 2 jaar is , denk ik erover om bij dokter Nevens te gaan . Heeft iemand van jullie hier ervaring mee ?
Ik ben ontzettend bang van de ingreep . Wil iemand iets kwijt over zijn ervaring wat me wat over die angst kan zetten ?
Dank je ,
Mariama

meter

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: vraag naar ervaringen met borstreconstructie met eigen weefsel -
« Reactie #1 Gepost op: november 27, 2017, 13:26:00 pm »
beste,
Er bestaat een vereniging die je meer info kan geven over borstreconstructie met eigen weefsel. neo ma. Je kan dit opzoeken op internet.  Er worden regelmatig babbelavonden georganiseerd waarbij je bij dames die reeds een borstreconstructie ondergaan hebben meer informatie over hun ervaringen kan krijgen.
Ann

Tonia

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 04, 2017, 14:20:56 pm »
Hallo , ik deed een borstreconstructie met eigen weefsel. Het was veel zwaarder dan ik had verwacht. De eerste dagen had ik zelfs spijt. Waarom? Ik was nu beter...had weer een "gewoon" leven. Maar ik deed het wel en moet nu verder...nu na 1 maand heb ik nog heel veel last en pijn aan de buik. Ook vooral boven de navelstreek.(waar er geen 'snee' is.) De dokter zegt dat ik geduld moet hebben... Mijn borst , moet nog zakken, nu is het echt nog niet mooi. Ik hoop echt dat alles in orde komt. Maar nu heb ik efkes spijt dat ik eraan begon. Hopelijk spreek ik binnen een paar maanden anders. Volgens de verpleegsters in het ziekenhuis, zijn er héél veel die zo reageren als ik, maar die daarna heel tevreden zijn dat ze het deden.

Tonia

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 04, 2017, 14:42:35 pm »
Sorry. Het is niet mijn bedoeling om uw courage weg te nemen. Iedereen is anders. Ik had in 2015 een borstbesparende operatie links. In mei 2016 een borstamputatie en volledige okselruiming rechts. Maar ik kon weer alles...fietsen , wandelen...misschien mijn werk hervatten. Maar door mijn borstreconstructie is alles een beetje uitgesteld. Maar iedereen zegt dat ik blij zal zijn dat ik het deed. Ik hoop het ! Maar k wou je gewoon duidelijk maken dat het wel pijnlijk en héél lastig is....iets waar ik niets vanaf wist... Ik dacht dat ik de énige was. Dat ik een "trunte" was. Tot de verpleegsters zeiden dat er heel veel patienten zo reageren. Dus...efkes doorbijten en dan komt alles goed...zeggen ze mij. Groetjes Tonia

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 09, 2018, 12:41:36 pm »
hoi,

ik heb een borstreconstructie gehad met eigen weefsel in 2007, is gebeurd door dr. Vangenechten in Hasselt, heeft 8 uren geduurd,
ik was ook enorm bang van tevoren omdat ik zolang in slaap zou zijn, maar is goed meegevallen, heb er echt geen spijt van, toen ik wakker werd en mijn borst voor de eerste keer kreeg te zien huilde ik van geluk. Pijn heb ik practisch niet gehad, mijne buik trok wel enorm en heeft weken geduurd voordat ik weer rechtop kon lopen tegoei, maar was wel te doen qua pijn.
Dus op gebied van pijn mag ik zeker niet klagen, wat wel is, het is een lange revalidatie, je mag in totaal toch 3 maanden tellen
en ik had weinig geduld, die tijd duurde me lang, maar ik zou het zo terug laten doen
als je nog vragen heb
gr Sabine