Auteur Topic: Nierkanker  (gelezen 1465 keer)

Positiefje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Nierkanker
« Gepost op: november 09, 2017, 10:00:18 am »
Hallo iedereen! Ik ben een vrouw van 61 en een heel actief persoon. Ik heb nooit gerookt, beweeg veel en probeer gezond te eten. Toch werd er bij mij in juni dit jaar een gezwel gevonden in mijn rechternier. Bovendien zagen we op de scan ook enkele stipjes op de longen en een kleine knobbel op de pancreas. Ik werd geopereerd in juli. De nier werd weggehaald en de arts verzekerde me dat de tumor volledig verwijderd werd.
Gelukkig herstelde ik snel van deze operatie. Ik mocht al sneller naar huis dan verwacht en na twee weken of zo kon ik al terug met volle goesting eten. Natuurlijk mocht ik geen zware dingen opheffen op zware arbeid doen. Nu ja, ik ben gelukkig met pensioen en dus kan alles wat kalmer. Een goede maand na mijn operatie ging ik al op city trip met mijn zus.
Ik probeer alles positief te zien. Ik voel me - tot nu toe - heel goed in mijn vel. Dat lijkt wat surrealistisch, maar het is zo. Ook voor mijn operatie voelde ik me steeds prima, nooit een probleem gehad.
Midden oktober had ik weer een CT-scan van longen en buik. Die stipjes op mijn longen blijven onveranderd, maar de knobbel op mijn pancreas is wat gegroeid. Daarom start ik vandaag met Voltrient. Ik zal moeten afwachten wat dat met mij zal doen.
Zijn er nog mensen in mijn geval? De oncoloog geeft me wel goede hoop, omdat de verwijderde tumor helemaal niet agressief was.

makila

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Nierkanker
« Reactie #1 Gepost op: december 26, 2017, 14:55:43 pm »
Ben je zeker dat die knobbel op de Pancreas geen kanker is? Ik vertrouw die knobbel op de pancreas niet. Persoonlijk zou ik de Pancreas laten wegnemen. Misschien erg drastisch maar je wil straks echt niet het nieuws krijgen dat het Pancreaskanker is (Of een uitzaaing van je nier op je pancreas).
« Laatst bewerkt op: december 26, 2017, 14:57:22 pm door makila »