Auteur Topic: Ibrance (Palbociclib) en Femare (Letrozole) - Uitzaaiing borstkanker naar lever  (gelezen 30573 keer)

Rissie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Ibrance (Palbociclib) en Femare (Letrozole) - Uitzaaiing borstkanker naar lever
« Reactie #270 Gepost op: augustus 12, 2019, 10:02:50 am »
Hallo iedereen, ik heb dus mijn eerste chemo achter de rug. Allemaal zo beangstigend te weten dat ze het door je hele lichaam jagen. Op vier dagen tijd ben ik van een vitaal persoon verandert in een oud vrouwtje. Ik ging regelmatig wandelingen maken van 13 - 15 km, nu kan ik amper op een heel traag tempo 5 km wandelen. Heel erge pijn in mijn knieën, super moe voelen. Nu al een beperkter leven en ik heb 18 chemo's te verwerken. En al die onzekerheden die je hebt, gaat het wel helpen? Met de Ibrance en Femara had ik echt nog een goed leven, kon nog zoveel doen en nu....

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
Re: Ibrance (Palbociclib) en Femare (Letrozole) - Uitzaaiing borstkanker naar lever
« Reactie #271 Gepost op: augustus 12, 2019, 16:33:48 pm »
@ Kris: veel succes met je scan

@ Rissie: veel goede moed, het is zwaar die chemo, ik weet het

Hougie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #272 Gepost op: augustus 16, 2019, 23:14:45 pm »
Dag iedereen

Lange tijd niets meer geschreven maar tzijn dan ook drukke weken geweest!

Ons moeder heeft dan ook nog even in het ziekenhuis gelegen tijdens die eerste "hete" week eind juni,gehydrateerd....

Maar bon, ze is dus 3 maand terug gestart met Ibrance 125 maar dat bleek te zwaar voor haar lichaam, dan overgestapt naar de 100, blijkbaar ook nog te zwaar voor haar en afgelopen maand dan 75 genomen maar met een ander stramien: eerste week alle dagen nemen, week 2 en 3, om de dag een pil. Vandaag is ze op controle geweest en heeft ze ook een CT scan ondergaan..... tumor in de lever niet gegroeid of gekrompen en dus zelfde gebleven en de bloedwaardes goed! Voor ons was dit goed nieuws te noemen en oncologe die mee tevreden was! Alles stabiel dus en toch de indruk dat deze manier van medicatie nemen, op dit moment toch, een goede keuze is! Moeder zo blij als wat en wij ook natuurlijk! Aangezien mijn moeder geen contrastvloeistof mag krijgen, diende ze een 1L waterfles met teen of dander goedje in, op korte tijd leeg te drinken voor ze onder scanner kon..... na de scanner had ze klein accidentje in de broek.... en dat terwijl ze niks had gevoeld en ik het zag toen we terug naar dagkliniek gingen en ze rechtstond.... moeder schaamde zich dood! Maar iedereen die in de zaal zat en dus ook een chemo ofzo kreeg, waren zo behulpzaam dat het schaamrood even snel weer verdween..... gelukkig ook begrijpende verpleging die direct in actie kwam en ons de nodige hulpmiddelen gaf zodat mijn moeder toch nog comfortabel kon wachten op de uitslag! Wat een fijn gevoeld die samenhorigheid in de dag oncologie waar mijn moeder in behandeling is! Iedereen ook zo super enthousiast bij de toch goede en stabiele uitslag.... kan daar ook ni meer zeggen van dat da allemaal top madammen daar zijn en doorzetters! Net zoals jullie hier allemaal, allemaal doorzetters en top dames!
Nog een fijn weekend allemaal!

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #273 Gepost op: augustus 17, 2019, 18:29:32 pm »
Hé Hougie,

dat is idd goed nieuws over je mama, ik neem de Ibrance 100, voor mijn lichaam was de 125 ook té zwaar
doet deugd hé als ze zo behulpzaam zijn op oncologie