Auteur Topic: Ibrance (Palbociclib) en Femare (Letrozole) - Uitzaaiing borstkanker naar lever  (gelezen 25967 keer)

Hougie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Ibrance (Palbociclib) en Femare (Letrozole) - Uitzaaiing borstkanker naar lever
« Reactie #240 Gepost op: juni 10, 2019, 14:11:28 pm »
Dag iedereen

@witte vlinder,wat prachtig nieuws! Dat geeft een extra boost!

Even een update van de mama....
Eerste "kuur" zat er 2 weken geleden op..... controle gehad, ook tumormarker die gezakt was maaaaaar enorme bloedarmoede en dus niet mogen starten met 2de dosis..... Ik had het al zien aankomen.... bleek, futloos, onstabiel staan en zelfs wankelen op randje van vallen, wa flauwe indruk terwijl ze wel vol moed zit hoor en ineens kreeg ze ook paar keer lichte bloedneus.... had alles mooi opgeschreven zodat ze het kon meenemen naar oncologe. Vind ik toch ook belangrijk aangezien ik er deze keer niet kon bijzijn.... moeder heeft dan ook zak bloed gekregen en dan zie je die zo actiever worden....nu donderdag terug controle, ben benieuwd wat het gaat worden....
Had haar mee naar zee genomen, ze is op Hemelvaartsdag 81 jaar geworden en ik heb een appartement aan de kust en daar heeft ze zo van genoten....twas dan ook zo'n prachtig weer en dan zijn we veel buiten geweest en genoten van de lekkere dingen int leven!

Nog een prettige maandag iedereen!
Hou jullie goed!

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
Re: Ibrance (Palbociclib) en Femare (Letrozole) - Uitzaaiing borstkanker naar lever
« Reactie #241 Gepost op: juni 10, 2019, 15:26:09 pm »
hoi Hougie,

hopelijk mag je mama donderdag met haar 2de kuur beginnen.
fijn dat jullie zo genoten hebt aan de kust, zal jullie alletwee goed gedaan hebben
zo even er tussenuit
groetjes
Sabine

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #242 Gepost op: juni 11, 2019, 12:59:02 pm »
heb een vraagje: ben mijn 3de week Ibrance aan het nemen, morgen nog en dan een week rust. Heb al verschillende dagen dat ik precies niet vooruit geraak, zware benen, vanmorgen stond ik op en begon op het gemakske stof te vegen in de living, doe ik altijd, poetsvrouw doet de rest. Ik werd lichtjes duizelig en slap op mijn benen, erna een half uurtje moeten gaan liggen. Toen naar winkel geweest, was blij dat ik terug was: duizelig, wankelig op mijn benen, algemene slapte.
Is dit normaal in de 3de week Ibrance en gaat dat zo elke maand zijn of betert dat nog met langer in te nemen, ben pas 1ste maand bezig? Of reageer ik zo heftig op die medicatie?
want de eerste 2 weken had ik veel last van bijwerkingen, mijn oncologe vond dat raar: dat is zolang dat jij last hebt zei ze, de meesten hebben practisch geen last, moet dat zo blijven bij jou, moeten we eventueel de dosis verlagen, maar dat zou dan de 1ste keer zijn dat ik dat moet doen omwille van bijwerkingen, gewoonlijk word dat pas gedaan als de witte bloedcellen té laag blijven

Anna

• Bekijk profiel
« Reactie #243 Gepost op: juni 13, 2019, 15:52:27 pm »
@ Sabine, heb je aan jouw oncoloog gevraagd of het feit dat je ervoor al Afinitor genomen hebt kan meespelen dat je nu meer last van bijwerkingen hebt?
De Palbociclib (Ibrance) haalt 3 weken je witte bloedcellen naar omlaag en jouw lichaam levert inspanningen om die omhoog te krijgen.  Ik kan alleen maar schrijven dat vermoeidheid én pijn aan mijn polsen (van de Letrozole) dé bijwerkingen waren, waar ik het meeste last van had.  Weinig energie, alles in kleine stukjes doen, ...  Eigenlijk ben ik nooit gerecupereerd van de chemo, die vermoeidheid is bij mij blijven hangen.  Sindsdien was ik altijd moe en had ik weinig energie. 
Leuk hé, dat je tumormarker weer begint te zakken.  :)

@ Hougie, de medicatie 'vraagt' nogal wat van een mensenlichaam, voor en 80-jarige zal het niet evident zijn, zeker omdat ze minder snel recupereren. 
Fijn dat je je mama mee naar zee nam en samen genoten hebben.

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #244 Gepost op: juni 13, 2019, 19:07:20 pm »
neen heb ik niet gevraagd aan mijn oncologe
ga haar volgende keer ook zeggen dat ik me al zo mottig voelde toen ik stopte met Afinitor
inmiddels heb ik minder last, heb zakjes gekregen voor mijn obstipatie en pillen voor misselijkheid
alleen warm eten lukt nog niet zo goed
in veel dingen heb ik tegenzin, hopelijk betert dat nog

Hougie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #245 Gepost op: juni 13, 2019, 20:19:25 pm »
Dag allen

Bloed was terug goed en ze mocht starten met 2de kuur! Ze heeft wel de 100 gekregen ipv 150, deze vroeg toch wat te veel van haar lichaam!
Bon, 't is vreemd dat in de eerste 2 weken van de behandeling alles ok is en 2 weken later er zo een bloedarmoede kan optreden..... volgens oncologe is dit helemaal niet abnormaal...het is en blijft een chemo hé.... maar goed, tumormarker terug gezakt, nierfunctie ook terug optimaal en ze moet binnen een maand nu terug op controle!
Hoop doet leven zekers!

@witte vlinder, ons moeder had in de 4de en Ibrance vrije week, ineens gewrichtsklachten en moeilijk op gang komen, moe en niet veel fut.... daarstraks ook nog aan oncologe gevraagd of dit normaal is, maar ze wist me te zeggen dat het wel vaker voorkomt tegen het eind van de kuur en de ene er meer last van heeft dan een ander.....

Verzorg jullie allemaal goed en probeer te genieten van elke dag!

Liefs!

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #246 Gepost op: juni 14, 2019, 12:32:34 pm »
hoi Hougie,

dat is goed nieuws, op naar de volgende kuur