Auteur Topic: Ibrance (Palbociclib) en Femare (Letrozole) - Uitzaaiing borstkanker naar lever  (gelezen 35959 keer)

Anna

• Bekijk profiel
Re: Ibrance (Palbociclib) en Femare (Letrozole) - Uitzaaiing borstkanker naar lever
« Reactie #75 Gepost op: september 23, 2018, 15:51:08 pm »
@Sabine, dankjewel  :)  Al vrees ik er een beetje voor.  Vandaag voel ik me al een ganse dag ziekjes (maaglast, buikloop, verkoudheid, keelpijn, ...) .  Dus het zou wel eens kunnen dat morgen die neutrofielen niet hoog genoeg staan. 
Jouw tumormarker die met 20 omhoog gegaan is, dat is wel veel.  Toch maar de petscan en bloedcontrole afwachten.

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
Re: Ibrance (Palbociclib) en Femare (Letrozole) - Uitzaaiing borstkanker naar lever
« Reactie #76 Gepost op: september 24, 2018, 18:30:11 pm »
hoi Anna,

omdat mijn tumormarkers al boven de 100 staan, kan het ook om een schommeling gaan, ik kom van 349
maar het is idd afwachten, binnen 2 weken is het zover, wil er nog niet té veel aan denken, maar wordt toch al zenuwachtig
veel beterschap en ik duim voor jou morgen
groetjes en beterschapsknuffel
xxx Sabine

Anna

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: september 25, 2018, 12:52:04 pm »
Neutrofielen stonden op 1.100 dus ik mocht herstarten met Palbociclib (75mg).   :)

Bij de fysisch geneesheer kreeg ik de cortisone spuit in mijn linkerpols.  Pff, blijft wel een pijnlijke spuit om te krijgen.  Nu nog een tweetal dagen eer de pijn van de spuit weg is en dan zal de pijn in de pols hopelijk weg trekken zoals in mijn rechterpols.   :)

@ Sabine, moesten we die stress voor een onderzoek en uitslag toch maar eens kunnen uitschakelen, ....

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: september 27, 2018, 09:23:24 am »
Hoi Anna,

ben blij dat je terug kan herstarten, ja zo cortisone spuiten zijn pijnlijk hé, heb vrijdag 1 in mijn schouder gehad brr
hoop echt dat ze voor jou weer helpen, maar duurt idd een paar dagen
ja die stress altijd bij controles, ik haat dat, maar ja zal niet zonder kunnen
heb binnen 2 weken petscan en ik snoep me nu al te pletter
gr Sabine

Rissie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: oktober 01, 2018, 12:31:16 pm »
Dit is balen, vorige maand de Palbociclib moeten verlagen van 125 naar 100 doordat ik al 3 weken geen Palbo kon terug opstarten doordat de neutrofielen steeds te laag stonden. Nu na een maand de 100 te hebben gepakt staan de neutrofielen maar op 430, nog nooit zo laag geweest zegt de oncoloog. Hoe kan dat nu hé, zelfs na verlaging van de medicatie zijn de neutrofielen veeeeel te laag :( Morgen onder de scanner, maar de uitslag weet ik pas volgende week maandag, dan wordt er ook opnieuw bloed getrokken om te zien of de neutrofielen wel goed zijn dan. Ik maak me nu wel zorgen zenne :( 
Groetjes en sterkte aan iedereen!

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: oktober 01, 2018, 17:56:55 pm »
Hoi Rissie,

dat is idd balen, ik begrijp je zorgen maar al te goed. Succes met je onderzoek
en hopelijk volgende week goed nieuws, dat je terug kan starten
dikke ondersteunende knuffel
xxx Sabine

Jufke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: oktober 01, 2018, 19:53:37 pm »
Hallo iedereen,

Het is een tijdje geleden dat ik hier nog iets plaatste en de reden...op 10 september werd ik meter van Boaz, 3 kg630 en 51 cm. Mijn dochter had het sinds half augustus moeilijk en heb dus veel tijd bij haar doorgebracht.
Emotioneel was het zwaar voor mij maar ook zo mooi! De dag dat ze bevallen was ,moest ik allerlei scans laten doen en door de vloeistof dat ze me opgespoten hadden , mocht ik hem niet vastnemen...ik zat ook in de week dat mijn immuniteit het laagste stond met als resultaat dat ik sinusitis gekregen heb en dus terug niet bij mijn kleine schat mocht gaan...

Eind juli heb ik facetinfiltratie gekregen tegen de pijn aan mijn schouderblad. Dat heeft niet veel geholpen. Daarna onderzoek gekregen van de spieren omdat het daar misschien kon van voortkomen maar die dokter zei dat ik nog volop in mijn herstel zit en het normaal is...wat ik al dikwijls gehoord heb....
Dus nu ga ik bij de kinesiste en doe oefeningen om de spieren te versterken en het begint zijn vruchten af te werpen...de pijn neemt af.
Ik ga ook nog steeds bij acupuncturiste want dat help tegen de gewrichtspijnen...

Neutrofielen stonden 14 dagen geleden weer 1770 en mocht dus terug starten met therapie. Tumormarker stond 28. Oncologe zei me dat een terugval zoals vorige maand wel nog zal gebeuren en ik me daarover geen zorgen hoef te maken.

De scan van de ruggenwervel heeft als resultaat dat de activiteit in de zieke wervel fel is afgenomen tegenover in juni. Dus zeer positief, er waren ook geen bijkomende letsels te zien. Dus vanaf nu mag ik maandelijks bij huisarts voor bloedafname en om de 3 maanden scans en bij oncologe. Allemaal positief nieuws maar nu de periode langer wordt eer ik terug bij oncologe mag gaan , steekt de schrik weer zijn kopje omhoog...zal er moeten aan wennen....
En ook stel ik me altijd de vraag, voor hoelang gaat het goed gaan... ik weet ik mag zo niet denken maar ik heb een herval al eens meegemaakt in een korte periode, waarom zou het nu dan wel lang goed gaan?....

Enfin, ik doe mijn best om er zo weinig mogelijk aan te denken en mijn kleinzoon helpt me daarbij! Het is gewoon zalig!

Één van de GELUKKIGSTE momenten in je leven OOIT is...als je de MOED vindt om LOS te laten ,wat je niet kan veranderen!

Dikke knuffel voor iedereen!

Sandra.

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: oktober 01, 2018, 20:56:19 pm »
Hé Jufke,

proficiat met je kleinzoon, geniet er maar van, zalig
ook je scan zo goed, hopelijk mag het lang goed blijven
daar gaan we voor hé
xxx Sabine

Jufke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: oktober 01, 2018, 22:40:32 pm »
Dank u ,Sabine

Rissie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: oktober 02, 2018, 06:40:09 am »
Ja Sabine, ook van mij een hele dikke proficiat met je kleinkind. Dat moet een fijn gevoel zijn grootmoeder te mogen worden.

Mijn dochter en schoonzoon hebben er voor gekozen geen kinderen te willen wat ikzelf eigenlijk betreur, maar zij moeten hun keuzes maken in het leven en ik wil me daarin niet bemoeien hé. Ik zou het nochtans zalig vinden....

Dus geniet maar super hard dat jij het geluk mag beleven een wolk van een kleinkind te mogen meemaken, dat geeft toch weer heel veel vreugde in je leven, waardoor je vele momenten mag beleven dat je je eigen ellende wat kan vergeten.

Groetjes aan iedereen

Jufke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: oktober 02, 2018, 13:35:43 pm »
Dank u wel allemaal!

xxx

Rissie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: oktober 02, 2018, 14:29:41 pm »
Oei, ik bedoelde Jufke en typ Sabine, het is hier dan ook allemaal wat nieuw voor mij, maar dus het was voor Jufke bedoeld!!!!
Groetjes allemaal

Anna

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: oktober 03, 2018, 19:14:53 pm »
@ Rissie, dat is inderdaad balen.  :( Je was zo goed met de medicatie.
Ik duim voor maandag: neutrofielen op peil en scan goed.

@ Jufke, wat een leuk nieuws!  Proficiat.   :)
Zelf heb ik (nog) geen kleinkinderen, maar ik merk bij mijn broers en zussen hoe leuk het wel is.
Fijn te lezen dat de scan goed was.
Waar haal jij de Palbociclib?  Ik moet die altijd in de ziekenhuisapotheek gaan halen.  Hoe gaat dat dan bij jou als je bloed moet laten nemen bij jouw huisarts? 

Intussen doet de spuit in mijn linkerpols ook haar werk.  Oef.  Wat een verschil.  Ik voel me mentaal zo veel beter.  :)

Eindelijk komt er een poetsvrouw, morgen de eerste keer.  Dus de voorbije weken al veel zitten opruimen.  Niet evident, want ik ben zo vlug moe en moet dan weer rusten.   Ik ben zo blij dat het hier weer netjes gaat worden, want ik voelde me zo gefrustreerd over hoe de boel er hier bij lag.  :-[

Dikke knuffel aan iedereen.

Rissie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: oktober 04, 2018, 18:18:40 pm »
Beste Anna,

Fijn dat je nu veel minder pijn hebt in je polsen.

Ik zie dat jij Palbociclib 75 moet innemen, is dat al lang zo? Ik heb een dik half jaar 125 ingenomen, maar had te vaak te lage neutrofielen. Sinds vorige maand dus verlaagd naar 100, maar nu zijn die neutrofielen nog steeds te laag, nog nooit zo laag geweest zegt de oncologe.

Ik ben bang dat ik binnenkort ook 75 zal moeten innemen en als dat dan nog zo is met die neutrofielen, tja, dan is de behandeling afgelopen zeker? De angst is nu wel erg toegeslagen bij mij! Ik had zoveel hoop en nu zoveel angst, stom zeker?

Lieve groetjes aan iedereen.

Jufke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: oktober 05, 2018, 10:43:54 am »
@Rissie, geen probleem ,hoor, ik had het wel begrepen. Vergissen is menselijk,hé..
75mg doet evengoed zijn werking dan 100mg of 125mg en het hoeft daarom niet zo te zijn dat de termijn dat je deze dosis neemt minder lang zal zijn. Alles heeft te maken van hoeveel je lichaam, vooral het beenmerg aankan. Het kan goed zijn dat de dosis nu volledig afgesteld is op je lichaam en voor lang!

@Anna, bedankt, het is echt zalig ! Super dat je minder pijn hebt...en je je mentaal beter voelt! En groot gelijk dat je het poetsen uit handen geeft, het is zalig als je huis netjes gekuisd is...

Enkel de gedachte in mijn hoofd van , hoe lang ga ik hier van kunnen genieten, is lastig. Ook na het positieve nieuws van in het UZ.Toch nog maar eens de psychologe opzoeken ,denk ik.

Ik heb direct drie dozen palbociclib meegekregen in het UZ. Nu enkel bloedafname bij huisarts de dag voor ik terug moet starten, medicatie ligt al klaar😉 en hopen dat neutrofielen dan goed staan. Mocht het niet zo zijn , zal mijn huisarts contact opnemen met Uz om mij gerust te stellen maar dan zal het gewoon een weekje langer wachten zijn , zoals gewoonlijk,hé...

Geniet allemaal van het mooie weer!
Sandra