Auteur Topic: Oproep Artistiek Project(Geen onderwerp)  (gelezen 990 keer)

karincleymaet@gmail.com

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Oproep Artistiek Project(Geen onderwerp)
« Gepost op: oktober 20, 2017, 10:59:16 am »
Beste Lezers die getroffen zijn door kanker,

Als thema voor een een langdurig  artistiek project (begeleid door de Academie Antwerpen), ben ik op zoek naar een of meerdere mensen/kinderen die kanker hebben en die ik gedurende een langere periode ( enkele maanden, of langer?) mag opvolgen.

Een portret/beeldverhaal, dat de evolutie, het proces  dat de patiënt doormaakt om opnieuw in zijn/haar kracht te gaan staan, wil ik vastleggen in een reeks foto’s. Hoe de beelden er gaan uitzien, weet ik niet op voorhand. Daarom zal het contact met de kandidaat langere tijd in beslag nemen: we moeten elkaar leren kennen, aftasten wat kan en niet kan, wat opportuun is en wat niet. Maar altijd met respect en in overleg. Wel kan ik al zeggen dat ik steeds zeer discreet tewerk ga, en dat ik eerder "suggereer dan toon”.

Uiteraard hoort daar ook bij dat elke kandidaat kan afhaken, in gelijk welke fase van het proces ook.
Een eerlijke communicatie, respect voor elkaar vind ik dan ook zeer belangrijk.

Met de beelden gaat zeer discreet omgegaan worden: niets gebeurt zonder uitdrukkelijke toestemming van de betrokkenen.
Wat er precies gaat gebeuren met het eindresultaat, wil ik met de deelnemers bespreken. Misschien enkel een persoonlijke herinnering? of kan het in dienst staan van een groter doel?

Verder wil ik nog toevoegen dat een verkennend gesprek altijd mogelijk, ja wenselijk is.
Meer informatie nodig? Aarzel niet en contacteer me.

Zou u zo vriendelijk willen zijn mijn vraag te willen overwegen en deel  te nemen aan dit artistieke project, dat ook een diep menselijk project zal zijn? 
Ik woon in Brasschaat: de contacten zouden om praktische redenen liefst uit mijn (ruimere) regio komen.

Ik kijk uit naar een positieve respons.

Vriendelijke groeten,
Karin
0494 81 01 38