Auteur Topic: ervaringen preventieve mastectomie en reconstructie met protesen  (gelezen 1744 keer)

Pancho

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
ervaringen preventieve mastectomie en reconstructie met protesen
« Gepost op: oktober 17, 2017, 16:24:35 pm »
Hallo,

ik ben nieuw hier en voel me al een beetje schuldig na het lezen van al jullie verhalen. Ik heb nog geen kanker en ben ook niet erfelijk belast (denk ik) doch na grondig wederzijds overleg is er geadviseerd dat het een goede optie kan zijn mijn borsten toch preventief te laten verwijderen omwille van een syndroom waardoor ik ontzettend veel goedaardige tumoren en andere gezwellen heb in beide borsten met als gevolg een verhoogd risico op borstkanker.
Ik heb te weinig vet dus het moet met protesen onder borstspier en bij voorkeur in twee keer. Eerst verwijdering en het plaatsen van een expander en dan ten vroegste na drie maand het plaatsen van een protese én lipofilling omdat je anders de protesen te hard gaat ziet zitten.
Heeft er iemand ervaring met deze ingreep? of in het algemeen met protesen en kan je me zeggen hoe dit aanvoelt.
Eerste pc was duidelijk niet geschikt voor mij, nu ben ik bij iemand die werkt in AZ Nikolaas, Aalst en privé praktijk in Temse (ik weet niet of ik de naam hier mag vermelden) Het gevoel zit daar alvast veel beter

katiacarrijn

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: ervaringen preventieve mastectomie en reconstructie met protesen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 23, 2017, 08:03:06 am »
Hallo,

Ik zit in dezelfde situatie als jou. Bij mij zijn mijn borsten ook preventief verwijderd. Ik heb ook voor een reconstructie met implantaten gekozen. De reconstructie verloopt niet zo goed. De tissue expanders zijn verschoven naar boven. Dus heb ik weer een operatie voor de boeg om deze naar beneden te halen. Ik ben ook slank gebouwd, dus moeten ze ook weggestopt worden met een lipofilling.

Ik heb echter problemen met de terugbetaling van de lipofilling. Ik ben nu in onderhandeling met de verzekering. Ik weet nog niet welk het resultaat zal zijn.

Ik wens je veel succes in deze moeilijke periode

Pancho

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 23, 2017, 09:06:53 am »
dank voor je reactie. Ik hoop van harte dat alles mooi in orde komt x

Cat

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 21, 2017, 15:31:08 pm »
Hallo,

Ik ben ook nieuw op deze forum, ik ben drager van Brca 2 gen , en wil ook reconstructie met prothesen , iemand nuttige tips , hoelang je buiten strijd bent ?

grtjs

katiacarrijn

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 30, 2017, 07:58:13 am »
Hallo,

Ik ben ook bezig met een reconstructie met implantaten. Bij mij luep de reconstructie niet zo goed. Prothesen waren verschoven.

Ik eiind augustus geopereerd, tegen dat ik de definitieve prothesen zal hebben, zullen we ongeveer een jaar later zijn. Bij mij is het met expanders. Deze moeten nog vervangen worden door de definitieve.

Veel succes