Auteur Topic: Huidverzorging  (gelezen 1345 keer)

lieselotteVA

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Huidverzorging
« Gepost op: juli 26, 2017, 15:32:48 pm »
Hey iedereen,
Ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik een vraag heb waarvan ik denk dat mensen met borstkanker, of die het gehad hebben, het beste kunnen antwoorden. Ik verontschuldig me dus al omdat ik me heb aangemeld terwijl ik zelf geen kanker heb. Bij mijn mama is enkele weken geleden borstkanker vastgesteld. Ze heeft 3 plekjes in 1 borst en al een geluk geen uitzaaiingen. Momenteel krijgt ze chemo, de planning is om erna te opereren en te bestralen. In de provincie Antwerpen is het binnenkort (15 augustus) moederdag. Ik wou haar dit jaar eens extra in de bloemetjes zetten en enkele spulletjes kopen van Think Pink die ze kan gebruiken waarmee ik dan ook ineens een goed doel steun. Nu had ik ook graag een pakketje voor haar samengesteld met allerlei producten die ze goed kan gebruiken. Ik veronderstel dat het niet eender is welke bodycrème je gebruikt. Van de bestralingen gaat ze misschien brandwonden hebben, bestaat hiervoor een goede crème? Ze begint ook stilletjes aan haar haar te verliezen. Volstaat een mutsje of sjaaltje, of kan ze ook wat op haar hoofd smeren?
Wat kunnen jullie mij aanraden om in dit pakketje te steken?
Alvast bedankt!

Karine

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Huidverzorging
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2017, 11:35:19 am »
Hoi Lieselotte
Fijn dat je zo bezorgd bent voor je mama. 2 jaar terug kreeg ik ook  25 bestralingen en ging smeren met Flamygel creme tegen brandwonden( bij de apotheker vrij te verkrijgen).In ziekenhuis werd ook Nivea geadviseerd, maar dan liefst zonder parfum. Tevens zijn er bij de apotheek douchegels of cremes te hoop, allemaal hypo-allergeen en ZONDER parfum. Ik zorgde er steeds voor dat ik mijn creme meenam voor na de behandeling en smeerde nog 2/3 maal per dag extra evenals net voor slapengaan. Ook en fijne lichaamscreme om je op dat moment wat extra te verwennen, is een aanrader.  Wat die haartjes betreft,... tja, kan zijn dat de hoofdhuid wat gaat jeuken maar ook hiervoor bestaan er voldoende oplossingen. ( zie apotheek).Wat het dragen van een mutsje betreft, denk ik dat dat een persoonlijke keuze is. Thuis liet ik dit vaak voor wat het was,... maar om op stap te gaan, zette ik de meest kleurrijke dingen op mijn hoofd( bijv. van bij Rosette la Vedette) met oorhangers in zelfde kleurtje en een make-up die, op dat moment, net ietsje meer mag zijn ;-). Wens jou en vooral je mama het allerbeste toe voor de toekomst. En wat die haren betreft,.... die komen terug- ander kleurtje mss. maar op termijn valt ook hier weer een mouw aan te passen. Lieve groeten, Karine      :)