Auteur Topic: HCC ( leverkanker )  (gelezen 1936 keer)

Sarahvl

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
HCC ( leverkanker )
« Gepost op: februari 22, 2017, 09:53:43 am »
Hoi ,

Ik ben een getrouwde vrouw van 34 en heb 3 kinderen . Ik ben geboren met een leveraandoening en bij een controle hebben ze op 21 december 2016 een groot gezwel ontdekt in de lever , van 7cm . Aangezien de grote hoeveelheid tumormerkers in het bloed gingen ze er ook direct vanuit dat het om een kwaadaardig gezwel gaat . HCC noemen ze dit . Zeer zeldzaam op mijn leeftijd.
Ondertussen verschillende onderzoeken laten uitvoeren, waaronder een redelijk pijnlijke biopsie waarbij ze enkele weefstel stukjes van de "gezonde" lever hebben weggepakt , vorige week hebben ze dan een simulatie gedaan op de SIRT therapie. SIRT = radioactieve bolletjes die ze in de leverslagader spuiten waardoor ze vast komen in de tumor en hierdoor de tumor kan krimpen. Op 9 maart staat de echte therapie op de planning. Als de therapie aanslaat kan de tumor ,  hopelijk, ten vroegste volgend jaar verwijderd worden.
Ik heb al veel opgezocht ivm deze therapie maar vind zeer weinig over patiënten ervaringen.
Via deze weg hoop ik mensen die vinden die mij iets meer kunnen vertellen over de ervaringen die jullie hebben gehad met deze therapie ?

Bedankt !