Auteur Topic: lage witte bloedplaatjes Chemo taxol - carbo  (gelezen 2217 keer)

Boterbloempje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
lage witte bloedplaatjes Chemo taxol - carbo
« Gepost op: januari 20, 2017, 16:29:40 pm »
Dag iedereen.

Sinds begin december is er bij men moeder borstkanker triple negatief vastgesteld. Begin stadium 1. gezwel is iets groter dan 2 CM. Ze zou 12 x wekelijks chemo krijgen (taxol en carboplatinum) nadien 4x om de 2 weken een andere zwaardere chemo. Nadien een borstbesparende operatie en dan 20 a 30 x bestralingen.
Na de eerste keer waren haar witte bloedplaatjes al gehalveerd van 2200 naar 1100, dus voor de 2de chemo was het ofwel uitstellen of 75%. Uiteindelijk heeft ze haar chemo voor 75% gekregen.
De 3de keer was het opnieuw het zelfde verhaal 1100 en chemo gekregen voor 75%.
Toen ze ging voor de 4 de keer stond hij rond de 1000 dus werd hij uitgesteld en hoopte na een week geen chemo op beterschap. Niet dus.. opnieuw uitgesteld.
Na 2 weken geen chemo moet het nu toch wel beter zijn...alweer niet!
Dus eigenlijk al 3 weken geen chemo. Tot nu toe zijn ze nog niet in actie geschoten met hulpmiddeltjes zoals antibiotica of een epoprik...
Ik maak mij nu echt wel wat zorgen als die witte bloedplaatjes  volgende week nu nog niet verhoogd zijn is het dan al de 4de week dat het uitgesteld is. Ik vind dat ze wel zeer lang wachten voor ze iets doen. Ik dacht toch dat ze korter op de bal gingen spelen.
Blijkbaar maakt haar lichaam zeer traag witte bloedplaatjes aan. Is er iemand die advies heeft of dit ook zelf al eerder heeft meegemaakt of al gehoord of gelezen van iemand anders?

Ik hoor het graag!

Groetjes
Boterbloempje

Nalake

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: lage witte bloedplaatjes Chemo taxol - carbo
« Reactie #1 Gepost op: februari 07, 2017, 15:09:01 pm »
Hallo boterbloempje, ik hoop dat het ondertussen beter gaat, en dat de witte bloedcellen gestegen zijn.
Kunnen jullie nergens geen tweede opinie vragen of via huisarts meer info krijgen waar jullie terecht kunnen? Veel sterkte, Nalake

Ezra

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: lage witte bloedplaatjes Chemo taxol - carbo
« Reactie #2 Gepost op: december 07, 2017, 11:10:30 am »
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum en heb dit aangemaakt voor een werkstuk. Mijn tante is een half jaar terug ziek geworden en heef triple negatief. We zitten midden in het proces en ik heb een aantal vragen. Zowel voor mijn werkstuk als voor mijn tante. Ik snap nog niks van dit forum en ben al 2 dagen aan het zoeken naar een recente topic zodat ik mijn vragen kan stellen. Uw vraag is de meest recente die ik kan vinden.

Kunt u mij helpen of wilt u een paar vragen proberen te beantwoorden?

Alvast bedankt!