Soorten kanker > Longkanker

Longkanker?

(1/1)

m.tinne:
Hoi allemaal,

Misschien is het hier niet op de juiste plaats om dit te vragen maar weet niet goed waar ik ermee heen moet. Ben er zelf vrij ongerust over vandaar.
Heb half december een longontsteking gehad. Deze is behandeld en leek helemaal goed te komen.
Nu heb ik drie dagen gewerkt nog net voor het nieuwe jaar en begon weer een hoestje te krijgen. Dit ook gepaard met vier dagen hoge koorts deze die maar niet wou dalen. Waardoor ik ook besloten had om maandag naar de huisarts weer te gaan. Nu volgens haar is het geen nieuwe longontsteking of toch niet zo erg als de vorige. Dus heb nu andere medicatie gekregen maar deze slaat voor mijn gevoel niet aan.
Dit is niet de reden waarom ik me zo zorgen maak.

Nu in het weekend ben ik begonnen met bloedslijmen op te hoesten en dit is nog steeds zo. Ook blijf ik ontzettend veel pijn hebben op mijn borstkas en aan mijn rechter schouderblad. Hoest me nog steeds te pletter ondanks de medicatie. Als ik buiten ga of binnen ben het blijft heel erg. Het doet ook zo'n pijn dat ik bijna niet meer durf te hoesten maar ook omdat ik ook bang ben weer bloedslijmen op te hoesten. Ook ben ik steeds moe en benauwd en heb amper energie, maar te gelijk vind ik ook geen rust. En eten zegt me ook helemaal niets. In een goede drie weken tijd ben ik ongeveer een vijf kilo afgevallen en dat ondanks de feestdagen.

Aan wat denken jullie als ik jullie om raad mag vragen hiervan. En weet iemand of je met een bloedcontrole hierin iets kan zien wat kan wijzen op longkanker?

Alvast bedankt.
Tinne

lili vdv:
best je eens contact opneemt met een longarts en grondiger onderzoek laat doen

Ilse:
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met de longarts.
Misschien is het vrij onschuldig, maar het kan ook ernstig zijn.
Ik denk niet dat je longkanker kan zien in een bloedtest.  Ik heb zelf longkanker, en daarvoor is bij mij nog nooit een bloedcontrole gedaan.
Om dat vast te stellen zal de longarts indien nodig een ct-scan doen, als daar iets op te zien is, een bronchoscopie en eventueel een pet-scan.
Maar het zouden ook lnogembolie├źn kunnen zijn, dat is ook zichtbaar op een pet-scan.
Kan je aan je huisarts niet vragen om je zo snel mogelijk door te sturen naar de longarts, of toch al zeker een ct te laten nemen.
Ik hoop natuurlijk voor jou dat je ondertussen alweer wat beter bent, en dat je je zorgen hebt gemaakt om niets.
Ik duim voor jou!

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie