Soorten kanker > Longkanker

Longkanker uitzaaiing longvlies / iressa

<< < (2/3) > >>

Antony:
Beste Hans,
Dat is wel al een lange tijd dat je aan de Iressa zit. Ik vanaf augustus 2016 ,direct na mijn onderzoeken en vaststelling dat ik EGFR positief ben. Men heeft mij ook wel al verwittigd dat de resistentie van de kankercellen sterk kan verschillen van persoon tot persoon en men dus geen juiste duur kan plakken op de behandeling , maar mediaan toch 1,5 tot 2 jaar.
Ik kan ook niet geopereerd worden omdat het longvlies gemetastaseerd is, dit in tegenstelling bij jouw operatie in September.
Ik duim voor jou en hoop op verdere stabilisatie van een groei van de slechte cellen, intussen worden er steeds nieuwe middelen gevonden die ons misschien kunnen helpen.
Vriendelijke groeten,

Antony:
Beste lotgenoten,
Graag doe ik nog eens een oproep om bevindingen van personen die ook Iressa als behandeling gekregen hebben van  longkanker met uitzaaiing naar longvlies en die ook bij onderzoek van de biopsie EGFR positief bleken. Vooral hoelang zij deze medicatie hebben genomen vooraleer er resistentie is opgetreden.
Op voorhand al bedankt voor de reacties. Van HansB heb ik al één reactie , maar er moeten toch meerdere mensen zijn die Iressa nemen.
Dank bij voorbaat,
Anthony

Hada508:
Hallo,

Ik ben net 45 geworden mama van 4 kids. Mei 2015 kreeg ik mijn diagnose longkanker met uitzaaiing longvies. Ik word behandeld in leuven en zit in een studie dat wil zeggen een nieuw medicijn boven op iressa aan het uit testen. Mijn bijwerkingen zijn lichte huiduitslag en enorme vermoeidheid.Maar het medicijn heeft aangeslagen dwz om de 6 weken heb ik een scan die aangeeft dat de tumor gekrompen is en niet meer groeit. Ik heb vertrouwen maar vooral in God want zonder veel te bidden en geloof te hebben was ik nu niet zo sterk (ben ook heel depresief en en zwak geweest). Ik weet hoe julli zich voelen tis niet gemakkelijk maar we moeten positief blijven.

Antony:
Hallo Hada ,
Bedankt voor uw reactie en de uitleg van uw ziekte en vooral hoe ze behandeld wordt. Dus u krijgt sinds 2015/5 de medicatie Iressa met nog een andere medicatie bij. Dat is dan toch al bijna 2 jaar dat de K. Stabiel blijft, goed nieuws zou ik zeggen . Ik moet morgen onder de ct petscan voor een restaging van mijn ziekte ( vooral zien of het niet verder uitgezaaid is of misschien zelfs verbeterd is in het AZ BRUSSEL. 
Zoals ik begrepen heb wordt u in een soort testfase behandeld, maar met succes.
Ik laat wel de uitslag , pas op 3 februari bij de pneumoloog , hier verschijnen.
Ik ben ook gelovig , en heb de laatste tijd ook terug leren bidden. Ik persoonlijkheid put er ook kracht en positivisme uit.
Nog veel sterkte en goede resultaten.
Antony

Antony:
Heb vrijdag 3 februari goed nieuws gehad ivm mijn pet ct scan in het uz Jette,  de toestand blijft stabiel en het carcinoom in de long is verkleind. Het longvlies is minder gemetastaseerd en praktisch geen pleuravocht meer. De pneumologe heeft direct voor 3 maand Iressa bijgeschreven. De nevenwerkingen zijn ook verdraagbaar zodat ik heel content ben met het verloop van mijn ziekte.
Ik zie het weer wat zitten voor de volgende maanden en we zien dan wel verder
Nog een fijn weekend, het mijne kan voorlopig niet stuk.
Antony

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie