Soorten kanker > Longkanker

Longkanker uitzaaiing longvlies / iressa

<< < (3/3)

Antony:
Bij mijn laatste scan van 11 april slecht nieuws gekregen,  de uitzaaiingen in het longvlies zijn weer actiever geworden en veroorzaken ophoping van longvocht. Conclusie, de Iressa doet zijn werk niet meer ten volle, er dient een nieuwe behandeling te worden toegepast.
Men stelt voor Tagrisso,  maar hiervoor dient je positief te testen op de T790 mutatie. Kan nu in bloedtest worden gevonden ( in uzApen,  en niet volledig zeker) was spijtig negatief voor mij.
Nu dient men in een biopsie van het longvlies en vocht te onderzoeken naar deze mutatie.
Nu woensdag 10 mei gebeurt de toraxcopie en dan weer afwachten op uitslag van uzApen,  op 19 mei op consult bij de pneumo- oncoloog voor de uitslag.
Duimen maar....
De groeten aan iedereen en elke reactie is welkom.

Jet:
Hoi Antony..

Niet leuk als uitslagen aangeven dat er geen stabilisatie/verbetering maar vermindering is als verwacht of gehoopt..
Medicijnen werken soms bij de een beter of langer dan bij de ander..
'T hoe en waarom, tja, daar zou ik me maar niet teveel in verdiepen..dat lost nl. niets op toch!
Ik begrijp je teleurstelling wel heel goed, heb dat met mijn man ook diverse keren meegemaakt.. 
Maar ook, dat het na een tussenstop met andere medicatie (die dan weer uitgewerkt was)  het opnieuw gebruik wel weer aansloeg..

Dat negatieve even laten bezinken(zal je inmiddels al wel gedaan hebben ook) en weer vooruit kijken.
Ieder mens reageert anders in een proces.. 
Het is fijn als er nog meerdere middelen mogelijk zijn...Dat wens ik je (en alle anderen) van harte toe!
Blijf in mogelijkheden denken!!!! 

Veel succes voor a.s.woensdag..  ik wens je op 19 mei een goede uitslag voor de inzet van de andere mogelijkheid toe!!

Duim voor je!!
Groetjes,
Jet ;)

Antony:
Eerst en vooral bedankt Jet voor je woorden van steun, dat doet goed.
Na verder moleculair onderzoek in de uz Antwerpen ben ik positief bevonden aan de mutatie 790T en dus weer eens geluk heb bij die categorie  te behoren.
Ik mag dus aan een een kuur Tagrisso 80 mg beginnen,  ben gestart ongeveer 3 weken geleden en de gekende nevenwerkingen zoals huidontstekingen,  diarree  en vooral vermoeidheid. Maar de pijn is wel minder.
Volgende week bij de dokter achter mijn volgende maandrandsoen,  want wegens de geweldige kost, wordt de medicatie per maand voorgeschreven.
De maand nadien waarschijnlijk scan voor diagnose op de medicatie.
Hopelijk slaat het aan...
Heeft iemand al ondervinding  met Tagrisso? Graag wil ik uw bevindingen kennen.
Dank hiervoor op voorhand.
Antony

Antony:
Ik neem sinds augustus 2017  Tagrisso 80 als vervolg op de medicatie iressa , waaraan ik resistent geworden ben in april 2017, na bijna een jaar stabiel resultaat .
Ben dus nu 10 maanden aan Tagrisso, maar blijkt nu ook resistent te worden. Weer longvocht en toename van de metastasen in de pleura.
Moet morgen opnieuw scan en onderzoeken ondergaan.
Mijn vraag heeft iemand een gelijkaardig ziekteverloop en wat is de verdere behandeling , indien nog mogelijk..
Zou er al een nieuwe medicatie zijn die de tagrisso weer zou opvolgen?
Heb nog geen  enkele chemo gehad omdat ik een EGFR mutatie heb , waarbij Iressa en Tagrisso aansloegen
Graag jullie antwoorden of meningen, waarvoor dank bij voorbaat.
Antony

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie