Auteur Topic: “GIST-tumoren": lotgenoten gezocht die andere lotgenoten mee willen helpen  (gelezen 2331 keer)

marleendhondt

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Mijn naam is Marleen.
Sedert 2013 heb ik gist.
Voor meer informatie betreffende dit soort kanker verwijs ik naar volgende link : 
http://www.allesoverkanker.be/gastro-intestinale-stromale-tumor 
Aangezien er weinig lotgenoten bereikbaar zijn hier in België, doe ik via deze weg een oproep.
Er bestaat een lotgenotengroep hier in België, maar weinig mede lotgenoten zijn hiervan op de hoogte.
Om meer patiënten te kunnen bereiken, om  meer patiënten samen te brengen en om op regelmatige basis contacten en contactdagen te kunnen organiseren (met de bedoeling interventies te laten plaatsvinden door medische professionals, maar ook om als lotgenoot samen onze ervaringen te kunnen delen) hierbij mijn vraag.

In bijlage een vrijwilligersvacature. De bedoeling is dat gemotiveerde vrijwilligers actief deelnemen en zich met het nodige enthousiasme inzetten om onze lotgenotengroep verder nieuw leven in te blazen.

Via deze weg mijn dank om de nodige tijd te nemen deze vacature door te nemen.

VRIJWILLIGERSVACATURE GIST

Om de patiëntenvereniging GIST hier in België nieuw leven in te blazen,  zijn wij op zoek naar al dan niet lotgenoten die op vrijwillige basis hun steentje willen bijdragen. Indien interesse en de nodige vaardigheden bij u  aanwezig zijn kan u eventueel binnen de kortste tijd deel uitmaken van de bestuursgroep.
Een patiëntenvereniging is een groep van lotgenoten die zich vrijwillig inzet om andere patiënten te ondersteunen. Deze vrijwilligers bieden contact met iemand die hetzelfde heeft meegemaakt, onder vier ogen, aan de telefoon, per e-mail, soms in een groep, om er samen beter van te worden. Lotgenotengroepen bieden geen medische info over de diagnose of behandeling, ze zijn nooit een vervanging van de professionele hulpverlening, maar er wel een belangrijke aanvulling op.
 Bent u zelf getroffen door GIST en wil u zich inzetten voor de lotgenoten?
Bent u een naaste van een lotgenoot en wil u zich inzetten voor vrijwilligerswerk?
Heeft u vrije tijd over?
Bent u bereid  af en toe een opleiding te volgen?
Heeft u zin in initiatief nemen?
Heeft u een warm hart naar lotgenoten toe?
Onze verwachtingen:
-   Het bevorderen van (individueel) lotgenotencontact tussen (ex)patiënten en hun naasten, zowel via mail als telefonisch.

-   Organiseren van groepsbijeenkomsten van patiënten, al dan niet vergezeld door hun partner.
De bijeenkomsten kunnen ingeleid worden door getuigenissen. Op de agenda staan onder andere presentaties gebracht door professionelen, zodoende dat de lotgenoten geïnformeerd worden over ontwikkelingen op medisch terrein aangaande GIST en de behandeling ervan.
Deze bijeenkomsten geven de mogelijkheid aan lotgenoten hun ervaringen en gevoelens te kunnen delen.
Een leuke activiteit zal zeker deel uitmaken van deze dag.   

-   Eigen ervaring willen delen met anderen

-   Activiteiten helpen uitwerken

-   Redactie nieuwsbrief

-   Opstarten ledenforum

Tijdsbesteding:

-   Om de twee maanden deelnemen aan een vrijwilligersbijeenkomst:  een agenda zal worden uitgewerkt en er zal besproken worden wie zich verantwoordelijk stelt voor welke taak.
-   Twee maal per jaar organisatie van een lotgenotenbijeenkomst
-   De nodige tijd om de taak waarvoor u zich engageert ter harte te nemen: alle werk kan van thuis uit gedaan worden

Vaardigheden:

-   Gedreven medewerkers
-   Zin hebben voor initiatief
-   Organisatievermogen
-   Creatief zijn   
-   werken met pc:
     - kennis van word en versturen van mails
     - opmaken van verslagen (met betrekking tot  meetings en vergaderingen)

Voelt u zich geroepen om uw bijdrage te leveren en het lotgenotencontact voor GIST patiënten op een positieve manier te laten evolueren, neem dan contact op met Marleen Dhondt, email marleensdhondt@gmail.com

« Laatst bewerkt op: oktober 23, 2016, 17:42:46 pm door marleendhondt »