Auteur Topic: borstkanker met uitzaaiing naar lymfeklieren  (gelezen 17406 keer)

levensgenieter

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
borstkanker met uitzaaiing naar lymfeklieren
« Gepost op: januari 12, 2016, 18:41:15 pm »
Hallo,

Ik ben een vrouw van 45jaar en heb net vernomen dat ik borstkanker heb met uitzaaiingen naar lymfeklieren.  :(
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Groeten
Sandra

lia

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: borstkanker met uitzaaiing naar lymfeklieren
« Reactie #1 Gepost op: januari 12, 2016, 19:46:59 pm »
Dag Sandra,

Je maakt een verschrikkelijk moeilijke tijd door nu, maar weet dat er heel velen dezelfde diagnose gekregen hebben en die het heel goed stellen na jaren, de geneeskunde staat heel ver, heb vertrouwen in je dokters.

Vorig jaar in maart, is er bij mij ook borstkanker vastgesteld. Ik heb een borstsparende operatie gehad met een sentinelprocedure. De sentinel is weggennomen en ook een klier die ontstoken was. In de sentinel is er een uitzaaiing gevonden, zonder kapseldoorbraak. Ik heb chemo gehad, 33 bestralingen en neem nu femara omdat mijn tumor hormoonpositief was.
Ik heb zonder al te veel problemen deze behandelingen doorlopen en voel me eigenlijk goed.
Als ik je een raad kan geven: ga niet teveel op internet surfen, raadpleeg enkel de wetenschappelijke fora. Op dit forum en op http://www.borstkankervragen.nl, heb ik veel troost en antwoord op mijn vragen gevonden.
Kop op he, probeer positief te blijven denken.

Veel sterkte!
Lia

I

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 12, 2016, 20:46:21 pm »
hoi Sandra,

ik heb borstkanker gehad op mijn 42ste met uitzaaiing naar 2 lymfklieren
heb borstamputatie gehad, chemo, bestralingen en hormonenkuur
veel sterkte met dit alles, is zwaar
ik wens je veel moed en vechtlust toe
groetjes Sabine

mieke_le

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 12, 2016, 21:32:35 pm »
Heb zelf net, vorige vrijdag, de diagnose borstkanker gekregen met uitstraling naar de okselklieren. Dus hier nog geen ervaring. Ik wou dat ik die ervaring ook nooit kreeg. Jammer genoeg hebben we niet die keuze.

Mieke

levensgenieter

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 14, 2016, 14:12:20 pm »
Diagnose gekregen en heel slecht nieuws gekregen.
Blijkbaar kunnen klieren niet bestraald worden en is het vrij agressieve tumor dus geen kans meer op genezing.
Het enige wat ze nog kunnen doen is chemotherapie  en dan met pillen onderdrukken
Hoe vertel ik dit in godsnaam mijn zoon die er nog steeds vqn overtuigd is dat ik ga genezen :'(

mieke_le

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 14, 2016, 15:11:08 pm »
O hemeltje lief. Het spijt me zo erg Sandra!  Ik heb geen idee hoe je een kind zoiets kan vertellen.  Ik hoop dat ik dit niet ga moeten doen.

Mieke

Karel

• **
  • Acute Myeloïde Leukemie sinds 16/01/2014
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 14, 2016, 15:35:04 pm »
Dag Sandra,

Jammer dat jij dit slechte nieuws moet krijgen. Zijn de dokters zeker dat je palliatief bent?
Je kan altijd een tweede opinie aanvragen bij een andere dokter of ziekenhuis.
In sommige gevallen kan je toch nog een heel aantal jaren een aanvaardbaar leven hebben.
Als je over alles zeker bent, kan je best eerst eens praten met een psycholoog over hoe je dit op de juiste manier aan je zoon vertelt.

Ik wens je toch nog het beste toe.

Groetjes, Karel

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 14, 2016, 16:10:16 pm »
hoi Sandra,

wat erg zo nieuws, klieren kunnen ze niet bestralen, maar toch wegnemen operatief
ik had ook uitzaaiingen naar de klieren, ze hebben mijn klieren aan die kant allemaal weggenomen
chemo gehad en bestralingen op mijn borst en hormoontherapie
had 2 klieren die aangetast waren
is niet gemakkelijk om je zoon dit nieuws te vertellen
veel sterkte ermee
xxx Sabine

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 15, 2016, 08:07:14 am »
inderdaad in Leuven zitten top oncologen, mijn vriendin zit daar ook
maar wou ook ff aanhalen, ben van Limburg
ik heb in Hasselt in Jessa ziekenhuis ook wel een top oncologe zitten
moest ik niet content zijn zou ik ook naar Leuven gaan
maar ze is zo vriendelijk, maakt zoveel tijd, is héél alert
en heeft mij tot nu toe al zo goed geholpen
maar als je je ergens niet goed voelt, zou ik zeker een 2de opinie aanraden
groetjes Sabine

levensgenieter

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 08, 2016, 12:09:36 pm »
Het is in het UZ in Gent dat ze mij de diagnose gegeven hebben als 2de opinie
Ze spreken van een ketting (wat dit ook mag betekenen)
Mijn 3 aangetaste lymfeklieren zijn 1 op sleutelbeen, 1 naast luchtpijp en 1 naast mijn hart.

Volgens mijn arts in het Stedelijk Ziekenhuis is bestraling wel mogelijk (werken samen met UZ Jette)

Woensdag moet ik voor 4de chemo en dan terug PET scan om te bekijken of chemo goed gewerkt heeft. Resultaten en behandeling zullen dan nog besproken worden.

2 dagen aan zee heeft mij efkes mijn gedachten kunnen verzetten en ik probeer nu ook te aanvaarden dat ik kanker heb en te genieten van elke dag maar is niet simpel om 'efkes' niet aan die stomme kanker te denken en de onzekerheid voor de toekomst

Gelukkig wel veel steun van familie maar ik probeer mij nu in hun nabijheid sterk te houden want je voelt dat ook zij lijden als ze mij zien lijden en hun beter voelen als ze merken dat ik mij beter voel.

Groetjes
Sandra

Core

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: februari 09, 2016, 10:37:53 am »
Sandra,

zo'n nieuws is verpletterend. Goed van je dat je je gedachten hebt kunnen verzetten tijdens je uitstapje naar zee. Letterlijk uitwaaien en proberen om dit alles te plaatsen. Levenskracht én overlevingsdrang is zeer sterk en daar maken wij allemaal gebruik van. Niettemin blijft het zwaar, lichamelijk maar ook mentaal.

Die klieren kunnen inderdaad moeilijk weggenomen worden want zijn de "grote lymfeknopen". Dat is iets heel anders dan de "kleinere" lymfeklieren die in de oksel zitten en meestal wél worden weggenomen.
Hopelijk kan bestraling toch wat soelaas brengen. Ik lees dat je chemo krijgt en hoop dat die ook zijn werk zal doen.

Alleszins heel veel succes bij de PETscan, ik duim voor je!

:)

levensgenieter

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: februari 29, 2016, 13:18:22 pm »
Resultaten gekregen pet scan : geen activiteit meer behalve aan sleutelbeen
sinds vorige week begonnen met chemo taxol en platinum... nog 11 weken te gaan
bijwerkingen : constante neusloop , vermoeide ogen, broze nagels

ik maak mij toch wat zorgen over de 11 weken chemo ... straks sterf ik nog aan leverfalen of hartinfact voor het jaar om is
Ook al geven ze mij meer kans in stedelijk ziekenhuis vraag ik mij toch af of ik niet beter naar uz gent gegaan was voor verdere therapie . Bij de vraag aan prof of ik nog een jaar had zei ze ja maar meer kon ze niet beloven ... ze zei maar is wel agressieve kanker... dat zegt genoeg denk ik
Maar door het agressief aan te pakken haal ik misschien het einde can het jaar niet...

Aangezien triple neg. 3/8 hormoongevoelig ook erfelijkheidstest laten doen

Ik hoop nog dagelijks dat dit een droom is waar ik moet uit ontwaken  :(

kelly1986

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: februari 29, 2016, 16:45:11 pm »
Hallo Sandra,
Verschrikkelijk nieuws dat je hebt gekregen. Bij ons is het mijn man die longkanker heeft, maar we krijgen geen echte prognose.
Momenteel ben ik blij dat onze kindjes nog zo klein zijn, de oudste is 3j en weet dat papa ziek is, maar meer ook niet. Hoe we het ooit zouden moeten vertellen weet ik niet. Mijn man start 8 maart met chemo en drinkt ter ondersteuning paardenmelk. Het zou heel goed zijn voor de ondersteuning van het imuunstysteem en zuivering van het bloed. Zijn grootvader heeft dit ook gedronken bij de chemo ten hij darmkanker had en hij had geen haarverlies, broze nagels... het is geen oplossing, maar misschien een klein hulpmiddeltje...
Ik wens jou en je gezin alvast heel veel sterkte en moed!
Groetjes Kelly

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: februari 29, 2016, 19:53:22 pm »
hoi Sandra,

de moed niet opgeven, je petscan is toch al redelijk goed, alleen nog activiteit bij je sleutelbeen, dus bij de andere niet meer
is toch een teken dat je behandelingen aanslaan, bij mij waren de klieren onder mijn arm aangetast en die hebben ze weggehaald
ik wens je nog veel moed en kracht toe, probeer je vechtlust niet te verliezen
kom op, wij zijn er hier om je te steunen
groetjes Sabine

levensgenieter

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: augustus 01, 2016, 18:03:21 pm »
Dag allemaal,

Ondertussen ben ik in remissie. Na 4x AC en 12 x taxol en carbo
Ik heb nog 6 bestralingen te gaan van de 33 in Uz Jette.
Vandaag heb ik gebeld naar UZ Leuven voor een afspraak om te zien hoe het nu verder moet.

Groetjes
Sandra

Ps: ik voel mij momenteel zo goed dat ik de diagnose terminaal echt niet kan vatten 😩