Auteur Topic: CLL facebook praatgroepje  (gelezen 3917 keer)

mirke

• Nieuwkomer
  • *
  • Chronisch Lymfatische leukemie
    • Bekijk profiel
CLL facebook praatgroepje
« Gepost op: november 09, 2015, 19:52:21 pm »
Daar ik echt wel nood heb aan een goeie babbel maar toch nog goed ben nu, heb ik een facebook groepje opgestart voor de lotgenoten met CLL.
Toen ik de diagnose kreeg heb ik me suf gezocht naar een groepje om mijn hartje te kunnen luchten, maar tevergeefs :-( geen nederlandstalig gevonden.
Een steuntje in de rug , een luisterend oor, een fijne babbel, wat raad het kan zo een deugd doen soms.
Daarom is gisteren ontstaan, CLL (Chronisch Lymfatische Leukemie) lotgenoten
en ik hoop zo vanuit mijn hartje dat ik mensen nog wat mag en kan bijstaan.
lieve grts mirke xxx

Karel

• **
  • Acute Myeloïde Leukemie sinds 16/01/2014
    • Bekijk profiel
Re: CLL facebook praatgroepje
« Reactie #1 Gepost op: november 10, 2015, 13:17:54 pm »
Dag Mirke,

Ik vind het leuk van je dat je een Facebookgroep hebt opgericht en ik hoop voor jou dat veel lotgenoten lid zullen worden. Mocht je echter ondervinden dat je groep geen succes wordt, probeer dan verder te kijken dan je CLL die je hebt gekregen. Ik heb bijvoorbeeld al vaak een luisterend oor gevonden bij vrouwen met borstkanker. De meeste van hun hebben chemotherapie en bestralingen gehad, dus die kunnen daar ook over meepraten. En ondanks dat jij CLL hebt gehad, kan jij ook voor hen een steun zijn.

Groetjes, Karel

Ilse

• Niet-roker met longkanker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 10, 2015, 13:30:33 pm »
Dag Mirke,
Ik kan alleen maar beamen wat Karel zegt.
Ik heb longkanker, meestal is dat een heel slechte diagnose.  Mijn tumor is in een vroeg stadium ontdekt, en weg genomen.  Ik vind ook maar weinig lotgenoten die in mijn situatie zijn.  Bovendien heb ik nooit gerookt.
Ik heb ook, zeker in het begin de nood gehad om mensen te vinden in mijn situatie.  Maar nu heb ik heel wat contact met mensen met een andere vorm van kanker, maar toch zijn er veel gelijkenissen.  we begrijpen elkaar allemaal met een half woord.
Ik hoop dat je lotgenoten vindt.
groetjes, Ilse

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 10, 2015, 20:46:20 pm »
hoi Mirke,

we zijn allemaal lotgenoten onder elkaar, maakt niet uit welke soort kanker we hebben, de meesten hebben chemo en bestralingen gehad
dus zijn er best wel gelijkenissen en enkel alleen een lotgenoot begrijpt je al met een half woord.
veel succes met je groep op fb, maar je kan ook steun vinden bij mensen met een andere vorm van kanker
je niet té veel focussen op alleen jouw soort kanker
groetjes en dikke knuffel
xxx Sabine

xyvanx

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 11, 2015, 10:22:03 am »
Hallo iedereen'ik vind op facebook de nieuw opgerichte cll niet terug, is er een link daar naartoe, groeten iedereen

mirke

• Nieuwkomer
  • *
  • Chronisch Lymfatische leukemie
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 29, 2015, 21:47:41 pm »