Auteur Topic: actieve leden  (gelezen 5170 keer)

T4E

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
actieve leden
« Gepost op: november 02, 2015, 22:14:36 pm »
Hallo,

afgelopen woensdag was het mijn beurt om het nieuws te horen te krijgen : prostaatkanker.
gelukkig ontdekt in een vroeg stadium, dus met een reele kans op genezing.
uiteraard start dan een zoektocht naar antwoorden en ... ervaringen.

bij het lezen van diverse fora blijven vooral de slechte ervaringen van vele leden mij bij.
diverse complicaties, bvb bij brachytherapie om maar iets te noemen.

de verhouding "slechte" berichten / totaal berichten klopt niet met de statistieken die je ook kan terugvinden.

zijn de statistieken dan zo fout ? 
of gaan de meerderheid van de mannen na een geslaagde operatie gewoon verder met hun leven - zonder verder bericht op fora ?

ik zou in mijn beslissing  "welke behandeling, waar, en door wie" graag ervaringen van lotgenoten laten meespelen.
maar waar vinden we objectieve data ?

xyvanx

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: actieve leden
« Reactie #1 Gepost op: november 03, 2015, 10:12:47 am »
Hallo lotgenoot, je bent ook geconfronteerd met prostaatkanker, ik zou me in 1e instantie nog ni echt zorgen maken,4 jaar geleden is bij mij de prostaat volledig verwijderd met een klassieke operatie want met de robot was ni aan de orde omdat ik verdachte plekken had aan de randen v d prostaat, na mijn operatie in 2012 was er nog activiteit met gevolg 33 bestralingen dan ging het goed tot eind 2014 maar helaas een ontsnapte cel gaf een uitzaaiing in een klier en nu word ik behandeld sinds 9 maanden met hormoonterapie met de bedoeling zo lang mogelijk andere behandelingen uit te stellen, dit gaat vrij goed met alleen warmteopwellingen en de psa blijft zakken, nu men kan vergelijken met andere mensen in het zelfde geval maar iedereen heeft zijn eigen ziekte , je moet je optrekken aan het feit dat dit ni zomaar hopeloos is, ja ik weet het komt hard aan , maar zelfs na mijn 2e kanker hou ik de moed erin , het beste en veel moed voor de komende periode en steeds bereid om een goeie babbel, hou ons hier op de hoogte, groeten yvan

johangel

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 04, 2015, 11:03:25 am »
enkele jaren geleden heeft er in Humo een interessant interview/dossier gestaan over prostaatkanker;
Nog wel terug te vinden via google==> Humo kameraad prostaat
johan

T4E

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 07, 2015, 06:08:30 am »
maandag en dinsdag nog wat onderzoeken en scans.   daarna zal de behandeling vastgelegd worden en hopelijk snel starten.

lucien

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2016, 18:01:43 pm »
Antwoord op vragen? ik ben als een razende op zoek gegaan, sinds eind 2014 verhoogde psa, in juni 2015 radicale prostatectomie operatie, na korte tijd terug verhoogde psa,in november 2015 bestralingen 35x met als gevolg verbrande darmen!.Dus plassen een probleem maar stoelgang ook en over het seksuele zullen we maar zwijgen, want dat is ook heel belabbert.Plassen 15x tot 25x per dag en moet ik dicht bij de pot zijn, want ophouden geeft veel pijn.
Stoelgang niet te houden, binnen 1 sec op de pot anders te laat. Op seksueel gebied slechts een maal in 8 maanden een spontaan erectie gehad met zoveel
pijn dat het voor mij helemaal niet meer moet.Klaarkomen gaat wel nog zonder veel gevoel.Vechten tegen kanker, sorry maar weet niet hoe
Ergens wat vragen stellen? Echt waar maar ge kunt de gekste antwoorden krijgen, regelrechte leugens tot betuttelende uitvluchten om maar geen antwoord te moeten geven, op PC mag je niet zoeken volgens hun, waar wel weet ik ook niet meer
Ik voel me redelijk goed niettegenstaande de gevolgen, wat komt, komt toch met of zonder uw goedkeuring.
Uw behandelende dokter volgen en niet te veel vragen stellen!
Veel succes met de behandeling en houd de moed erin, groetjes Lucien   

lucien

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2016, 00:35:56 am »
Lichamelijke gevolgen van kanker zullen wel redelijk bekend zijn door de behandelende artsen, maar het mentale deel ervan, wat toch niet onbelangrijk is, volgens mijn ervaring, worden wel eens verwaarloosd. Datgene speelt toch wel een grote rol in de levens kwaliteit, of hoe men er mee omgaat.

xyvanx

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: augustus 18, 2016, 09:53:13 am »
Dit is idd een feit,je mag dan al goed opgevolgd worden,toch is er steeds weer die 3 maandelijkse controle en die spanning na de psa bloedname met als gevolg of je wilt of niet komen er soms weer negatieve  gedachten boven,vooral de nachten word er veel nagedacht,als het dan meevalt ben je weer voor 3 maanden vertrokken,maar zekerheid zul je nooit meer hebben in je leven,alleen elke dag genieten is hier de boodschap,veel moed nog iedereen