Auteur Topic: Kanker en relatie  (gelezen 2606 keer)

Hope62

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Kanker en relatie
« Gepost op: september 07, 2015, 20:55:49 pm »
Hallo, mijn eerste keer op dit forum ...
Enkele maanden geleden borstkanker geconstateerd, operatie (borstsparend) reeds achter de rug, ook reeds 3 van de 4 zwaardere chemo's achter de rug, nadien volgen er nog 12 wekelijks.
Daarna volgen ook bestralingen en hormonentherapie (weet nog niet wat dit uiteindelijk zal inhouden).
Ben vol goede moed gestart, maar begint nu door te wegen, alhoewel ik me zo sterk mogelijk tracht te houden naar de kinderen toe, zijn wel reeds jonge mensen, maar is toch steeds nieuws dat hard aankomt.
Ben gescheiden en sinds een 7-tal jaar vaste relatie. En hier dreigt het mis te lopen, aanvankelijk was hij ook enorm aangedaan, maar we zouden er samen doorgaan. De laatste weken echter voel ik echter dat hij het er moeilijker en moeilijker mee krijgt, en zich daar ook naar gedraagt. Ik besef dat het voor hem ook zwaar is, maar ergens had ik gehoopt op wat meer empathie, en een beschermende arm rond me ...
Weet niet goed hoe ik dit verder moet aanpakken.
Bewerk bericht

Zwaluw

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Kanker en relatie
« Reactie #1 Gepost op: oktober 15, 2015, 06:40:56 am »
Dag Hope,

Ik hoop dat het ondertussen wat beter gaat met jouw relatie. Zelf ondervond ik dat "je sterk houden" voor elkaar ook betekent dat je de ander een beetje buitensluit. Het klinkt misschien cliche maar probeer meer met elkaar te praten. Vertel hem hoe je jou voelt, vraag wat hij voelt of denkt. Ik weet dat praten moeilijk kan zijn. Zelf ben ik daar ook niet goed in. Misschien weet hij niet goed wat doen of zeggen en wacht hij af tot je laat weten wat je nodig hebt. Als je met 2 een afwachtende houding aanneemt gebeurt er uiteindelijk niets en groei je uit elkaar. Ik wens je nog veel sterkte en succes met de behandeling. Hopelijk vinden jullie steun bij elkaar.

Groetjes,
Zwaluw