Auteur Topic: Psa 3,7 , gleason 3+3 , T2a , Lftd 50j, welke methode te kiezen?  (gelezen 2306 keer)

Akebono

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Psa 3,7 , gleason 3+3 , T2a , Lftd 50j, welke methode te kiezen?
« Gepost op: april 19, 2015, 10:00:55 am »

50 jaar en prosaatkanker.. Je wereld stort in...
Begin jan 2015 een bloedafname gedaan . 4,8 psa , doorgestuurd naar uroloog die een verdikking van de prostaat vaststelde en dus ingegaan op biopsie. Zeer pijn lijk ervaren 12 stuks. Resultaat in maa 2015 , gleason 3 + 3 , waarvan de 3 slechte cylinder resp 80%,80%, 5% waren. Ook T2a. Slechte cylinders enkel links, rechts niks . 2 weken geleden deed ik uit nieuwsgierigheid nieuwe PSA bloedtest die me 3,7 gaf. De uroloog spreekt over de 3 mogelijkheden maar prefereert toch de radicale prostatectomie zonder zenuwsparend te willen werken . Dit is voor mij onoverkomelijk en dus wil ik uitkijken naar de HIFU methode waar ik al een en ander over gelezen heb . als alleenstaande wil ik ten alle tijde de problemen van incontinentie en impotentie vermijden.
Vriendelijke groeten . Marc

Ptr

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Psa 3,7 , gleason 3+3 , T2a , Lftd 50j, welke methode te kiezen?
« Reactie #1 Gepost op: april 19, 2015, 11:38:39 am »
Marc,
Ik zit in een min of meer zelfde situatie.
Indien je wil, kunnen we de resultaten van onze zoektocht uitwisselen.
Groeten,
Peter

monody

• **
  • Geloof in positieve heling!
    • Bekijk profiel
Re: Psa 3,7 , gleason 3+3 , T2a , Lftd 50j, welke methode te kiezen?
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2015, 01:15:22 am »
Dag Marc,

als ik je een goede raad mag geven, laat ten minste een secundaire opinie doen door verschillende artsen of zelfs professoren. HET IS TENSLOTTE JE EIGENSTE BODY WAAROVER HET GAAT!! en meestal heb je daarvoor wel enige tijd zodat je een beeld krijgt uit verschillende hoeken. Want niet iedere arts, uro- of oncoloog zal je dezelfde uitleg geven. Ikzelf heb de grootste steun gekregen van m'n huis-en bedrijfsarts en psychiater die me met raad en daad hebben bijgestaan. De uroloog die ook de ingreep heeft uitgevoerd met de Da-Vincie Robot heeft me heel proper geopereerd, zodanig goed zelfs dat ik nu reeds sinds midden 2011 een onveranderde PSA-waarde heb van -0,001µg wat van geen enkele betekenis meer is. Ik ben er wel incontinent en impotent door gebleven maar dat is een verhaal dat je zelf zal moeten leren invullen. Er is nog een lange weg te gaan waarbij je zal moeten op zoek gaan naar een nieuw inzicht over hoe je je verdere Leven terug kan gaan aanpakken. Uit ondervinding bij mezelf weet ik dat die lange grijze periode niet altijd vriendelijk is voor jezelf en je liefhebbende familieleden en vrienden. Je moet vooral beseffen waarover het allemaal gaat, ik weet dat dat op zo'n moment wanneer je daarmee geconfronteerd wordt niet het leukste tijdverdrijf is, maar je mag vooral niet gaan panikeren want dan ga je van kwaad naar erger en dat is iets wat we allemaal kunnen missen. Stilaan zal je sterker worden en zelfs de bezigheden terug kunnen opnemen en je die smerige kanker, die eensklaps je hele Leven op z'n kop zette, een flinke trap tegen z'n achterste kan geven zodat je geest dan eindelijk tot rust gekomen zal zijn om terug zonder zorgen verder te gaan van waar het allemaal gestopt was. En dankbaar bent dat je nu veel meer oog hebt voor de kleine dingen in het LEVEN!!  Blijf vooral POSITIEF ingesteld, dat scheelt 'm al meer dan de helft van je genezingsproces.
Vriendelijke groeten van Monody.