Auteur Topic: Confronterend door onwetendheid  (gelezen 1590 keer)

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Confronterend door onwetendheid
« Gepost op: december 12, 2006, 21:51:08 pm »
Vandaag (vrijdag 08 Dec 2006) op 't werk sportactiviteiten gehad. Nadien waren we nog met enkelen in de fitnesszaal, alwaar er een huindernissenparcours was opgesteld. Enkele collega's probeerden er een besttijd op neer te zetten. Men vroeg mij om ook eens te proberen. Ik dacht verder en zei dat ik geen goesting had een been of zo te breken. "Wie zou dan voor mijn kindjes zorgen?" Een collega, die blijkbaar mijn situatie als weduwnaar niet kent, reageerde daarop dat hij wel voor mijn vrouw zou zorgen  . Ik ben nu zelf ook wel een flapuit en zou dergelijke uitspraak ook op de tong durven te nemen.
Maar ik wist echt niet hoe te reageren...    :-X
Onder de douche heb ik me dan laten gaan    :'(
Ik stond met mijn hoofd tegen de muur en het zalige warme water gutste over mijn hoofd. Daar vermengde het zich met mijn tranen... Na korte tijd werd ik al terug naar de werkelijkheid geroepen, doordat er zich nog iemand anders kwam douchen.
Nadat ik terug aangekleed was, liep ik wat doelloos rond in de kazerne, terwijl merendeel van mijn collega's deelnamen aan een eucharistieviering ter gelegenheid van de St-Elooi-viering. Ik zou het op dat moment niet aangekund hebben daar ook naartoe te gaan. Ik heb nadien wel de aalmoezenier gesproken en mijn hart eens gelucht. Ook enkele collega's die me wat beter kennen, zagen dat er iets met me scheelde. Ja, inderdaad, het was alsof dat manneke met zijne hamer me een ferme dreun verkocht had.
Die collega heeft dat zeker niet opzettelijk gedaan en heeft puur impulsief gereageerd. Ik kan hem dat toch niet kwalijk nemen. Ik heb het hem ook niet "kunnen" zeggen en hoop ergens dat een andere collega - die er ook bij was en het wel weet - het hem alsnog zal zeggen welke "flater" hij begaan heeft. Ik besef dat dit in de toekomst nog wel zou kunnen voorvallen, doch ik hoop van niet. Vandaag kon ik er in ieder geval niet tegen.
Ik moest dit even van me af kunnen schrijven...  :-\

P.S.: Heb al m'n moed samen geraapt en hem zondag een mailtje gestuurd met verwijzing naar mijn website.

Steven

Debbske

• Gast
Re:Confronterend door onwetendheid
« Reactie #1 Gepost op: december 13, 2006, 20:53:16 pm »
Bostie,ik kom zo elke dag dingen tegen in ons taverne en snap het écht heel goed en ook de pijn die je voelt.Meestal is het van "toch erg voor je ma hè",terwijl ze het mijne pa elke dag heel moeilijk maakte en hij dan tegen mij kwam zeggen wat ze gezegd had of gedaan had om hem te kwetsen,ocharme.Dat doet pijn,niet te schatten.Ik zeg het da n ook gewoon in 't vervolg van "niet zo erg als met mij, ik was zijne beste maat hè".Eergisteren was het dan een reactie zoals zovele dagen, iemand die vroeg aan zijne maat:"en jong,ziek geweest?" en de andere "joat, just gene kanker hè,hahaha". En dan krimpt mijn hart binnen de seconde ineen.Hij zag het en zei"och debby,sorry jong.." Ja...
En da zit dan te zeveren over "awel hè,als ge nu gewoon blijft roken hè en ge eet fatsoenlijk,dan worde nie ziek,ik zal ekik het u zeggen". Dan denk ik "och ja, tuurlijk..wa weten jullie er toch van".Zo'n dingen hè,elke dag weer.
Da zit hier te roken in mijn gezicht en te zeveren en stoefen van "weer enen dood èh,dieje van die straat, ze vallen goe hè.Mo ja, we zijn er nog,we moeten ervan profiteren hè debby?" Pff...ik weet het wel,ze weten niet beter hè,ze bedoelen het niet zo.Maar voor ons is het elke keer slikken