Auteur Topic: lotgenotenmet agressieve uitgezaaide prostaatkanker  (gelezen 5538 keer)

levar

• **
    • Bekijk profiel
lotgenotenmet agressieve uitgezaaide prostaatkanker
« Gepost op: februari 20, 2015, 22:05:55 pm »
Hallo iedereen,met deze laat ik weer enig nieuws betreffende het verder verloop van mijn behandeling,op 8/1/15 bood ik me aan voor die choline pet ct maar werd verdaagd naar 13jan, er was iets mis met het product ,daarna zoals voorzien op 26 /1 op gesprek en bleek dat inmiddels mijn psa gestegen te zijn naar 6.36. Vermits het niet helemaal duidelijk bleek aan te tonen dat er nieuwe aktiviteit was werd onmiddellijk op 12/2 een MR voorzien en werd ik op gesprek verwacht op 18/2. Daar werd bevestigt wat men vermoede en kreeg ik drie voorstellen om verdere behandeling aan te vatten 1) onmiddellijk op starten van blijvende hormoontherapy o.a zoladex ,2) niets doen tot dat er moet opgestart worden met de horm.ther. en ten3) drie zware bestralingen +een zoladexprik.deze laatste is niet zonder enig risico ,vermits de activiteit achter het 5de borstbeen ,dicht tegen de rug wervel aan zit , zodat de mogelijkheid bestaat dat door de bestraling deze kan uitdeinen naar het rugmerg en daarna een blijvende tinteling zou kunnen ontstaan in de arm.Toch heb ik voor deze laatste gekozen. Vandaag was ik nog op gesprek bij mijn uroloog en deze was het volkomen met mij eens vermits deze bestraling nooit mag gebeuren zonder dat de arts erbij is en zijn toestemming geeft.dus op 2/3 word er eer scan genomen en op 11/3 word de tekening aangebracht  en ook diezelfde dag de eerste bestraling uitgevoerd, en heb ik er alle vertrouwen in op een goede afloop en hoop ik wederom op een verlenging van de levenskwaliteit,waarvan ik nu dan toch al een 30tal maanden van heb kunnen genieten dank zij die 25 speciefieke bestralingen in het UZ Gent in julli 2012 .Zo dit was het dan weer en hoop zo vele lotgenoten te motiveren altijd te blijven vechten en steeds zelf eventueel op zoek te gaan of intieatief te nemen om zolang mogelijk de levenskwaliteit te behouden ,
Heel veel sterkte aan iedereen in strijd tegen deze vreselijke aandoening  groetjes   levar

dustie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: lotgenotenmet agressieve uitgezaaide prostaatkanker
« Reactie #1 Gepost op: februari 22, 2015, 19:34:15 pm »
 hallo levar,
wens je heel veel succes met je behandeling
groetjes

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 18, 2015, 11:59:16 am »
Hoi Levar...

Powerman... ik wens je heel veel succes met de keuze die je maakte  in het behandelplan.. 
Inderdaad levenskwaliteit is zo super belangrijk.. 
Goed dat je ondanks de onzekerheid die iedere nieuwe stap met zich meebrengt, daar oog voor blijft houden..
Ga er voor!!  Dikke steunknuff,
Jet ;)

levar

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 18, 2015, 12:13:29 pm »
Goede morgen Jet en Dustie bedankt om je steun en ik blijf ervoor gaan .
 Heb inmiddels mijn drie bestralingen gehad heb nu natuurlijk  er nog geen hinder van,
 en hoop op een goed resultaat op 15/4 want dan mag ik terug op konsultatie bij de prof.
Zolang de levenskwaliteit behouden blijf zal ik niet nalaten elke dag ervan te genieten
Mijn wens is dat er heel veel lotgenoten het hoofd niet laten hangen maar trachten zelf
een mogenlijkheid te zoeken om zolang mogenlijk  te genieten van de levenskwaliteit.
Aan iedereen heel veel sterkte levar

Fre

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2015, 22:11:27 pm »
Hallo Levar,
Ik heb regelmatig uw berichten gelezen en ben bijgevolg benieuwd hoe het nu verder met u gaat en hopelijk was het resultaat dat u zou krijgen op 15/04 over de bestralingen opnieuw positief.
Verder wens ik u het allerbeste met zoveel mogelijk behoud van levenskwaliteit.
Fre

levar

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 11, 2015, 18:25:27 pm »
Hallo Fre,wel ik heb even gewacht om te schrijven op het forum maar de reden is dat ik na die bestralingen pas 1 maand later opnieuw op kontrole moest dus op zoals u zegt 15/4 en die uitslag was goed, ietsjes gedaald maar het was oke voor de prof., alsook de testerron,Inmiddels ben ik gisteren  wederom op kontrole geweest,maar had wat last van mijn linker onderkant van de ribben na een kort onderzoek door de prof laat hij mij een spectrum scan maken en mag ik mij dan op de afspraak van 1 julli met het resultaat aanmelden.Vermoedelijk een kneuzing maar hij wil toch zekerheid,maar ik had zeker geen water op de longen. Natuurlijk werd er ook bloedstaal genomen waarvan ik maandag het resultaat van verneem.
maar ben sinds de bestralingen eind julli 2012 nu 35 maanden zonder medicijnen ,ga met de fiets 4x per week minstens 35km naar fitnis center als het niet regent waar ik +1cardio doe en 30 a45min powertraining en daarna aan de toog twee theekes of koffie drinken dat is het leuke ervan ook om het sociaal kontakt te onderhouden met ons groepje van circa 18 pers.waarvan onze oudste dame 84j is en de jongste van ons groepje is 53j.Zo dat was zowat het voornaamste en ik wens iedereen heel veel sterkte en na 1/7 zal ik wederom het resultaat neerpennen tot dan levar