Auteur Topic: Hulpmaterialen tot verbetering van ons comfort  (gelezen 2327 keer)

monody

• **
  • Geloof in positieve heling!
    • Bekijk profiel
Hulpmaterialen tot verbetering van ons comfort
« Gepost op: januari 30, 2015, 00:43:59 am »
Dag allemaal,
Al te dikwijls is men niet op de hoogte van wat er allemaal bestaat en waarop je misschien wel recht hebt. En zulke dingen als dit komen ze niet aan uw neus hangen, daarom dacht ik dat dit gegeven jullie wel zou kunnen interesseren.
We zijn nog in de eerste maand van het jaar dus tot en met 31 januari kunnen er nog koopjes gedaan worden. Als lotgenoten weten wij maar al te goed dat we tijdens deze periode ons slagje kunnen slaan. Vooral omdat ons maandelijks budget voor een groot deel opgesoupeerd wordt aan allerhande medische uitgaven. En sinds dat ik in de invaliditeit ben beland heb ik veel tijd om op het internet te snuisteren. Nu, bij mijn onverdroten zoektocht naar de verbetering van ons comfort als Kankerpatiënten ben ik via de website "www.vaph.be" van het Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap (VAPH) terechtgekomen op "EEN FORMULIER TOT AANVRAAG VOOR ONDERSTEUNING". 
Met dit formulier dient u bij het VAPH een aanvraag voor ondersteuning in.                                                                        Voor de volgende soorten ondersteuning kunt u op het VAPH een beroep doen:                                                                   • individuele materiële bijstand (IMB): tegemoetkoming voor alle soorten hulpmiddelen en aanpassingen, alsook pedagogische hulp voor hoger onderwijs                                                                                                                                • zorg: alle woon-, begeleidings- en opvangvormen die het VAPH erkent                                                                            • een persoonlijke-assistentiebudget (PAB)                                                                                                                      • de terugbetaling van kosten voor verplaatsing naar en verblijf in een schoolinstelling van het gewoon onderwijs                  • een tegemoetkoming voor doventolken.                                                                                                                        Bezorg dit formulier naar eer en geweten aan de provinciale afdeling van het VAPH in de provincie van uw woonplaats. Misschien kom je dan in aanmerking voor een tegemoetkoming in functie van uw comfort, wanneer men beoordeeld dat je uitgaven gestaafd zijn.  Groetjes, Monody.

monody

• **
  • Geloof in positieve heling!
    • Bekijk profiel
Re: Hulpmaterialen tot verbetering van ons comfort
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2015, 13:36:06 pm »
 :-\ Hey beste lotgenoten,

Ik wil jullie zeker niet ontmoedigen maar het VHPA heeft beslist dat de individuele materiële bijstand (IMB): tegemoetkoming voor alle soorten hulpmiddelen en aanpassingen, niet aan mij besteed is.
Het blijft wel de moeite om dit " AANVRAAGFORMULIER TOT AANVRAAG VOOR ONDERSTEUNING " in te vullen. Het is nog altijd te vinden op de website van "www.vaph.be". Voor ieder hulpmiddel, van welke prijsklasse ook, bestaat misschien toch nog de kans dat deze uitgave wel gestaafd wordt, SUCCES!!
Monody.