Auteur Topic: Testiscarcinoom (teelbalkanker)  (gelezen 2960 keer)

Doc

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Testiscarcinoom (teelbalkanker)
« Gepost op: januari 29, 2015, 10:25:54 am »
Hallo,

Ik ben nieuw en zal me kort even voorstellen.

Ik ben 28 jaar, arts en kanker patiënt. Ik kende kanker tot voor kort vanuit het standpunt van dokter, en hoewel ik echt wel altijd meelevend ben geweest, merk ik dat dat bijna onmogelijk is en dat we altijd wel tekortschieten...

Ik zelf kreeg kort na mijn 28e verjaardag het slechte nieuws en werd daags nadien geopereerd (standaard bij dit type tumor). De stadiëring van de tumor was gelukkig wel gunstig. Op dit ogenblik ben ik terug aan het werk, maar wel onderworpen aan de vele controles om herval in de kiem te smoren.

Door mij hier aan te melden wil ik twee dingen bereiken:
- Enerzijds een steun zijn voor wie vragen heeft... Zeker patiënten met teelbalkanker, of jonge mensen maar eigenlijk iedereen! Ik ken kanker nu jammerlijk vanuit twee perspectieven en wil zeker ieders vragen beantwoorden... Zeker nu ik ziekenhuizen door en door ken zowel als patiënt als arts...

- Anderzijds was ik tot voor de diagnose een fervent hardloper. Veel loopwedstrijden zijn al ten voordele van goede doelen. Aan de volgende wedstrijden (weliswaar met bescheiden ambitie) zou ik graag een vereniging ten voordele van kankeronderzoek onder de aandacht brengen (raise awareness zoals dat beter klinkt in het Engels) gezien onderzoek lang duurt en veel kost, denk ik dat elke gift welkom is... Als iemand hieromtrent ideeën heeft dan hoor ik het ook graag!

Groeten,
Doc

vespaster

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Testiscarcinoom (teelbalkanker)
« Reactie #1 Gepost op: februari 21, 2015, 14:23:50 pm »
Hallo Doc,