Auteur Topic: maagzout  (gelezen 4907 keer)

den borre

• Bekijk profiel
maagzout
« Gepost op: september 16, 2014, 16:36:55 pm »
Ik krijg de laatste tijd wat mails over het 'wondermiddel' maagzout.
De artikels die dit beschrijven zeggen dat de moderne wetenschap er niet achter staat omwille van financiële redenen.
Wat is er van aan, en wat zou het schaden als je het gebruikt?
Iemand duidelijke ervaringen hiermee?
Ik ga het de eerst volgende afspraak aan mijn oncoloog vermelden, en als hij er niets op tegen heeft, zal ik het iig proberen. Dan volgt de volgende vragen: waar te verkrijgen en hoe te gebruiken?
Mvg,
Tom

keikopje

• 42, mama van een dochtertje van 7j
    • Bekijk profiel
Re: maagzout
« Reactie #1 Gepost op: september 17, 2014, 10:26:30 am »
Ik begrijp dat je alle mogelijke manieren zoekt om te genezen, maar pas toch op met van die artikels over wondermiddelen. In dit specifiek geval doet het mijn wenkbrauwen fronsen omdat maagzout zo iets doodgewoons is dat in bijna iedere keuken staat. Het is natriumbicarbonaat dat je gebruikt om koolsoorten (groene kool, broccoli,...) te koken zodat de groente beter verteerbaar wordt voor de maag. Als zo'n doodgewoon middel uit de supermarkt wonderen zou verrichten, zouden er dan nog zoveel mensen kanker krijgen?
Leg het voor aan je oncoloog, zoals je zegt, en vraag ook wat de gevolgen zijn van grote hoeveelheden. Ik weet niet of voor maagzout hetzelfde geldt als voor gewoon zeezout, maar ik heb ooit op school geleerd dat een paar eetlepels zeezout in 1 keer opeten ronduit giftig is...
keikopje

den borre

• Bekijk profiel
Re: maagzout
« Reactie #2 Gepost op: september 17, 2014, 10:48:37 am »
Ik ga er vanuit niet meer te genezen te zijn, maar wat als...
De natuur kan kanker genezen, alleen staat er niet op het etiket van een bos of de zee hoe en wat te gebruiken. De vraag ga ik stellen, want niet geschoten is altijd mis!
Zo ben ik ook groene thee gaan drinken en cannabis in beperkte maten gaan gebruiken, waar de oncologen niets op tegen hadden...
Als je van alles een beetje binnen hebt, wie weet genees je niet, maar leef je langer...