Auteur Topic: 64 %invaliditeit  (gelezen 3307 keer)

summer36

• Bekijk profiel
64 %invaliditeit
« Gepost op: augustus 08, 2014, 15:24:53 pm »
Ik werk reeds sedert 2011 in systeem van progressieve arbeid.Eerst 8 uur per week,daarna 12 uur per week.Vroeger werkte ik ful-time 36 uur per week.Ik zat dus al die tijd in systeem van 66% invaliditeit:wat gunstig was voor belastingen (waar ik niettemin toch 1000 € voor moet betalen,maar anders zou het nog meer zijn) alsook vermindering voor onroerende voorheffing.In juni ging ik op controle bij de adviseur van het ziekenfonds:hij bevestigde dat alles bleef zoals het was (dus voor mijn 12 uur per week)en hij het akkoord voor verlenging zou doorsturen naar Brussel. Nu kreeg ik deze week papieren van het ziekenfonds voor wijziging:dat de adviseur akkoord ging dat ik 13 uur werk per week(daar is helemaal niet over gesproken).Nu is het wel zo dat ik wekeijks (in een volledige week) inderdaad 12 uur werk;maar doordat een maand geen even aantal weken telt en ik dus bv 4 volledige weken en één of(soms 2 dagen) werk:als dat omgerekend word dan werk ik 12.4 uur per week:zo staat het ook op mijn loonfiches.Ik belde de contactpersoon die op deze brief van het ziekenfonds stond,maar natuurlijk wilden ze me niet doorverbinden met die persoon.Ze zegden dat het geen probleem is om minder uren te doen dan mijn toelating,maar dat ik niet meer uren mag doen.Dat is dus niet het geval.Mijn vraag is nu: zal het feit dat op deze nieuwe papieren staat:13 uur (dus 64% invaliditeit) een invloed hebben op mijn belastingaangifte en betaling onroerende voorheffing.Kan ik hier iets aan doen?Of heeft die uur geen belang,als ik zelf maar 12 uur werk per week.Ben alvast ook van plan om eens info in te winnen bij de sociale assistente van mijn ziekenfonds,alvast bedankt

summer36

• Bekijk profiel
Re: 64 %invaliditeit
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2014, 14:48:17 pm »
Vandaag naar sociaal assistente ziekenfonds geweest:van zodra je één jaar ( of langer ) ziek bent geweest,kom je terecht in systeem van invaliditeit terecht.Als je beperkt terug begint te werken in systeem van 'progressieve arbeid " dan blijf je in systeem van invaliditeit,hoeveel % van je normale uren (van voor je ziekte ) je ook werkt.Wel moet je regelmatig op controle naar adviseur van ziekenfonds,die dan controleert en beslist of je invaliditeit verlengd word.Maar of je 10%;34% of 50%(in sommige gevallen staan ze zelfs toe om vier-vijfde in dit systeem te werken)dat doet er niet toen.Het percentage dat je 'terug ' werkt heeft niets te maken met het percentage invaliditeit,groeten