Hoi Tom..
Man.. man.. Wat heftig allemaal bij, met je.. en in jou, maar ook in jullie gezin.
'K snap vermoedelijk redelijk hoe je momenteel mentaal er voorstaat.. Vaker Kl.. dan vrolijk vermoed ik.
Toch.. hoop ik dat je de moed hebt en behoudt om, wat er ook is, zoveel mogelijk van de kleine dingen, o.a. van je kids, van je partner enz. blijft genieten..
Boosheid zal er vaak zijn, en dat is logisch, echter laat het niet te vaak gaan overheersen want daardoor verklein je de genietmomenten ongemerkt meer dan je vermoed.
Zo'n vrolijke pup met zijn streken is zeker een super mooie toevoeging in jullie situatie..
Een hond geeft je afleiding, maakt soms wel wat rommel, maar geeft je vooral ook veel troost is mijn persoonlijke ervaring, je kunt er heerlijk mee kroelen, spelen..
En wat echt heel bijzonder en fijn is, je kunt er zo nodig goed tegenaan, ofwel flink wat tegen van je af "kletsen".
Feilloos voelt een dier je stemming vaak beter aan dan dat je vermoed.. gewoon een blik van hem/haar is al ff extra troost, en rust..
Een dier hoeft geen uitleg, geeft geen verkeerde antwoorden, het is er gewoon.. 't is bij alle stemmingen die je hebt/krijgt hondstrouw.
Tja..de spanning voor de petscan en de bespreking zal er beslist zijn.. blijf hopen op het best mogelijke, al zal het niet snel helemaal zijn wat je het liefste hebt. Pijnbestrijding ook dan weer goed bespreken en duidelijk aangeven.. niet te snel denken of zeggen het valt wel mee.. Houdt daarbij jezelf niet voor de gek.. doe niet je niet stoerder voor dan het is..
Stoer zijn is best een mooie eigenschap maar niet hierbij.. (manlief deed vaak ook stoerder dan dat het was, vooral niet klagen bij de dokters.. Tja die konden en deden er dan niks mee natuurlijk. Hij dacht ook vaak dat ik als partner het niet zag, echter deed zichzelf hier dan wel heel veel te kort mee, en dat was niet slim.. Gelukkig kwam daar uiteindelijk wel een kentering in.).
Een goed pijnbestrijding verrijkt nl wel je leven en daardoor gelijktijdig van je gezin!
Blijf praten.. en delen en daarbij zal je beslist ook tegen komen dat er te weinig echt goed begrepen worden wat je werkelijk voelt of bedoeld..
Voor iedere patiënt, dus ook voor jou zijn er vaak veel onduidelijkheden, laat staan voor diegenen die het van zien en horen moeten hebben..
Heel veel kracht en sterkte voor jou, en voor je partner..
Blijf gaan en moeite doen voor wat haalbaar is op alle gebieden..
Met een lach

en een traan

kan een mens heel veel aan

Veel power en moed toegewenst.. pik alle "zonnestraaltjes" op en laat ze positief mee of op je inwerken!
Groetjes,
Jet