Auteur Topic: Slokdarmkanker  (gelezen 4022 keer)

Boo

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Slokdarmkanker
« Gepost op: januari 20, 2014, 21:09:21 pm »
Hallo iedereen,
Ben nieuw hier en het is nog een beetje zoeken maar hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Bij mijn grootmoeder hebben ze slokdarmkanker vastgesteld , met uitzaaiingen naar de lever. Opereren is niet meer mogelijk volgens de dokter en morgen start ze met een chemokuur , het is geen al te zware , dus hopelijk ziet ze er niet te veel van af.
Zijn er hier mensen die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt en mij hier wat meer over kunnen vertellen?

Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten, Boo.

zanientse

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Slokdarmkanker
« Reactie #1 Gepost op: januari 20, 2014, 23:57:02 pm »
Hallo,
Vorig jaar werd bij mij ook slokdarmkanker vastgesteld! Na chemo en bestraling kon ik gelukkig geopereerd worden. Momenteel is het nog opboksen tegen de gevolgen.
Helaas vrees ik dat als men niet meer opereert je je best op het slechtste voorbereidt, steun en geniet nog zoveel mogelijk van je grootmoeder. Geef haar alle mogelijke liefde, zeg haar wat je nog kwijt wil...
Ik wens je veel sterkte in deze moeilijke tijd

Boo

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 21, 2014, 00:23:01 am »
Hallo,
Bedankt voor je berichtje, alvast ook nog veel moed en sterkte hopelijk kom je er snel bovenop!
En inderdaad daar vreesde ik al voor, eerst wil je het toch niet geloven en hoop je dat ze toch nog iets kunnen doen..
En ik ga zeker nog genieten van die tijd en alle mogelijke liefde geven , ik hoop dat ze zelf ook nog kan genieten en niet te veel pijn moet hebben . Voorlopig blijf ze hier heel nuchter onder wat ik zeer knap vind. Morgen ga ik mee naar haar eerste chemokuur, ze is heel zenuwachtig en weet toch niet goed wat ze moet verwachten qua bijwerkingen die ze gaat ervaren.

Vriendelijke groeten

Boo

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 27, 2014, 22:47:24 pm »
Hoi ,
Jammergenoeg hebben we slecht nieuws gekregen, de chemo heeft niets meer opgebracht, het is nog verder uitgezaaid. Wat een wrede ziekte he..
We proberen zoveel mogelijk nog te genieten van de tijd die ons nog rest met onze grootmoeder, ookal is het heel moeilijk.

Lieve groetjes
Boo

Ilse

• Niet-roker met longkanker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 28, 2014, 11:02:46 am »
Probeer er nog maar zo veel mogelijk te zijn voor je grootmoeder.  Dat is een grote steun voor haar en nadien ook een troost voor jezelf.
Veel sterkte,
Ilse

zanientse

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 31, 2014, 09:36:33 am »
Hey,

Lees hier net het slechte nieuws ! 'k Wens je veel sterkte en hopelijk kan je nog mooie momenten beleven met je grootmoeder. Heeft de chemo nog wel zin voor haar levenskwaliteit ?
Toon je liefde voor haar, dat helpt zeker !!!

Joske62

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 04, 2014, 16:39:53 pm »
Veel sterkte gewenst