Auteur Topic: partner, mijn verhaal  (gelezen 1847 keer)

indra

• Gast
partner, mijn verhaal
« Gepost op: oktober 30, 2006, 16:52:26 pm »
hallo iedereen,

in 1994 kreeg ik voor het eerst borstkanker,er volgde een borstsparende operatie,chemo en bestraling.net op de dag dat ik ging samenwonen werd het knobbeltje ontdekt....hij kwam niet meer bij me slapen en zette me in volle chemo met veel spoedopnames erbij, op straat met mn kids van ,toen, 9 en 12 jaar...was ook mn werk kwijt omdat ik niet meer zwaar mocht heffen..1 jaar nadien leerde ik john kennen,een jeugdliefde. k verkocht mn huisje om samen met hem te bouwen...hij dronk wel veel maar er was "iets"...toen we samenwoonde kreeg ik slagen en werden mn kids psychisch zwaar mishandeld, met mn kanker werd helemaal geen rekening gehouden..ik heb toe 2 jaar als een wrak geleeft tot ik wegging...2 jaar later....herval;borstamputatie rechts waarop ik direkt koos voor de andere links ook te laten amputeren!en ja hoor, na de operatie bleek het ook daar terug mis te zijn.chemo en bestraling volgde terug, ik was inmiddels al 3 jaar alleen..weer geen steun van partner,geen hulp, niks.nadien volgde een periode van reconstructie en erkenning;ik fladderde van de ene man naar de andere om me nog vrouw te kunnen voelen, maar liep de ene teleurstelling na de andere op, er werd misbruik gemaakt van mij...telkens weer
een jaar geleden leerde ik bart kennen,ik voelde meteen dat hij de ware was...mn geluk kon niet op!tot ik in mei een longoperatie moest ondergaan wegens vocht ; bleek;...uitzaaing van de borstkanker terug! waarom????nu ik eindelijk gelukkig was!
nu is de laatste chemo 4 weken geleden, de periode heeft ons nog dichter naar mekaar gebracht,ongelooflijk hoe hij me oppept, steunt en helpt...! we maken voorzichtig grote toekomstplannen ;)
wat ik met mn verhaal wil zeggen; aprecieer wat je partner voor je betekend in tijden van kanker want het is niet zo evident...kijk naar wat je wél hebt en geniet van elk mooi moment.

liefs, indra

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:partner, mijn verhaal
« Reactie #1 Gepost op: oktober 30, 2006, 18:44:08 pm »
Dag Indra,

Na alle tegenslagen, toch eindelijk wat meer geluk in je liefdesleven.
Een prachtverhaal, Indra!!! Ik ben blij dat je dit op het forum hebt willen plaatsen. Het is als patiënt zeker niet zo evidend om er nog bij stil te staan hoe je omgeving zich voelt. Het zal velen onder ons een hart onder de riem steken.

Ik duim in ieder geval mee dat je gezondheid ook terug de goeie kant op mag gaan. Het is je (jullie) van harte gegund!!
Alsook een flinke duim omhoog voor jouw Bart.  ;)

Groetjes, Steven

Thalie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:partner, mijn verhaal
« Reactie #2 Gepost op: oktober 31, 2006, 00:17:32 am »
Beste Indra,
je hebt het idd niet evident gehad de laatste jaren, wat aan andere kankerpatiënten toch ook weer laat weten dat er andere het soms nog moeilijker hebben.  Ik heb een prachtige entourage van partner, kinderen, familie en vrienden. Ik zou het zonder hen niet aangekunnen hebben. Dus zeker, petje af, voor al diegene die ons als "kankermensjes" steunen door dik en dun, ons leed en verdriet mee helpen te dragen en het draaglijker voor ons maken. Ook al hebben ze het vaak even moeilijk, soms denk ik dat ze het op momenten nog moeilijker hebben dan wij, want wij liggen ziek op de sofa en worden geleefd, zij staan machteloos toe te kijken van de zijlijn. Maar ze staan er en hoe!!! Dat is wat telt en ons sterker maakt en de kracht geeft om vooruit te komen.
Dus een ongelooflijke bos bloemen die eeuwig blijven bloeien voor onze beste maatjes.
Gtjs Thalie  ;)