Auteur Topic: uitzaaiingen in bot  (gelezen 7386 keer)

Thalie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
uitzaaiingen in bot
« Gepost op: oktober 30, 2006, 14:28:16 pm »
hallo iedereen,
Ik ben Thalie, een 38-jarige mama van 2 kinderen.
dit is de 1ste keer dat ik dit doe en ik denk dat het komt omdat ik het nu even niet meer zie zitten; verleden jaar werd er borstkanker vastgesteld en ja operatie, chemo en bestraling met als gevolg. Rond de periode dat ik met de laatste bestralingen bezig was; kreeg ik pijn in de botten, weer een reeks onderzoeken maar niets te vinden, nu ongeveer 3 maanden verder is het verdict gevallen : uitzaaiingen in de botten. En hopsakee, weer chemo.
Oncoloog wou zelfs niet meer wachten op resultaten van lever en longen omdat het zo snel gaat.
Een prognose kan hij niet geven, ik kan nog lang leven maar ook niet. Mijn kanker reageert bijna op niets (hij is niet hormoongevoelig, herceptine ook zo goed als nihil,.....) Ja mijn beste mensen, hoe moet ik nu verder? Hoe kan ik dit plaatsen? Hoe moet ik daar in godsnaam mee leren omgaan? Zijn er nog dames die in zulks een situatie zitten? Graag tips en trics om te leren kankerleven   ???

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:uitzaaiingen in bot
« Reactie #1 Gepost op: oktober 31, 2006, 11:55:50 am »
Hoi Nathalie,

Ik kan je helaas niets vertellen over het soort kanker dat jou overkomt. Wel kan ik je het gedicht "Moed" aanraden onder de rubriek "Poëzie".
Ik zie in 1 van je andere berichten dat je het geluk hebt om door een pracht 'entourage' omringd te zijn. Dit moet voor jou, door al het leed heen, alvast een mentale opkikker voor je zijn. Je weet wellicht als geen ander dat die momenten met je familie te koesteren zijn. Geniet er - in de mate van het mogelijke - met volle teugen van.
Je bent een kranige vrouw om ook anderen hier een hart onder de riem te steken!!

Vele groetjes en sterkte,

Steven

rozemieke

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 02, 2006, 13:53:00 pm »
Hoi Thalie, ik ben Sonja 40 jaar en moeder van 2 lieve dochters van 7 en 5. Heb al 3 jaar borstkanker, met na 1 jaar uitzaaiingen in bot en lever, en nu nieuwe uitzaaiingen in bot. Als je echt nood hebt aan een babbel of steun, mag je me altijd mailen of bellen, ik weet zelf hoe erg ik op zoek ben naar lotgenoten om een babbel te slaan. Ben zelf al enkele keren naar een kankergroep geweest, maar daar voel ik me de uitzondering met uitzaaiingen, gek he, maar daar lijkt het alsof er niemand uitzaaiingen heeft. Dus ik wil je enkel maar veel moed en succes toewensen, en er voor je zijn als je nood hebt aan een kankerbabbel of gewone babbel. En probeer te genieten van de leuke en mooie momenten vooral met je kinderen en niet aan die kanker te denken want naast dat zijn er nog zoveel leuke dingen ...............mijn e-mail sonjadc@skynet.be

greet1

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 02, 2006, 22:16:24 pm »
hallo iedereen ik ben greet ook ik heb al 2 maal bk gehad met telkens chemo behandeling nu de schrik zit er bij mij ook dat ik uitzaaiingen naar het bot krijg ik heb soms last van pijn aan mijn schenen nu weet ik niet of het krampen zijn of iets anders mijn vorige screening vertelde ook niets mijn volgende screening is voorzien voor jan 2007 kunnen jullie mij zeggen hoe je pijn ervaart van de botten ik weet soms niet wat ik moet denken ik heb al zoveel meegemaakt dat ik niets meer als normaal ervaar ik heb reeds berichtjes geschreven onder greet1

rozemieke

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 04, 2006, 20:19:02 pm »
hallo Greet. Ik kan in je angst inkomen, bij al wat je voelt denk je het ergste en dat vreet aan je, ook al probeer je het op de achtergrond te drukken. Het enige uitsluitsel is dit bespreken met je huisarts of oncoloog, misschien is het wel een nevenwerking van je huidige medicatie. En als ik je een raad mag geven, wacht niet tot je volgende screening want het steeds maar denken, neemt teveel van je energie die je nodig hebt voor te leven.
Sonja

greet1

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 05, 2006, 19:39:25 pm »
bedankt rozemieke, ik zal er zeker even met mijn arts over praten want momenteel moet ik geen medicatie nemen mijn bk is niet hormoongevoelig

donnamaribel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 06, 2006, 15:02:44 pm »
dag greet,

ik denk ook dat je beter alles met je arts of huisarts bespreekt.Vroeger dacht ik ook steeds als ik ergens wat voelde het zal wel beteren. Maar intussen leerde ik ook om sneller uitleg en advies te vragen is het maar een bagatel dan is dat maar zo mijn gemoed is dan weer rustig. Ik heb ook reeds ondervonden dat angst en twijfel teveel energie vraagt en je deze beter gebruikt voor leuke dingen....
En als je dan toch te horen krijgt dat er botmeta's zijn dan schrik je weer en komt alle angst weer naar boven maar ook dat gaat weer over en met botmeta's valt er echt wel te leven mits goeie pijnstillers een maandelijkse baxter voor botversteviging en een strikte medische opvolging.
Ik heb zelf ook botmeta's en ben blijven werken weliswaar halftijds maar het lukte best.
Intussen nog eens zoveel later heb ik nu levermeta's en ook hier weer dezelfde angst en vrees voor het ergste maar na een chemokuur blijkt de toestand stabiel en blijf ik echt positief denken. Ik weet dat het niet altijd makkelijk is maar blijven geloven en vechten is de boodschap....

Groetjes

Donna ;)
« Laatst bewerkt op: november 06, 2006, 15:29:28 pm door donnamaribel »