Auteur Topic: pancreaskanker  (gelezen 2782 keer)

annabelleke

• Gast
pancreaskanker
« Gepost op: oktober 27, 2006, 19:34:38 pm »
dinsdag 17 oktober werd bij mijn moeder (52 jaar) pancreaskanker (in de kop) vastgesteld. Ze werd zo snel mogelijk opgenomen in het UZ gasthuisberg te Leuven en werd er dinsdag 24 oktober geopereerd.
De helft van haar pancreas, haar gal en haar 12-vingerige darm werden weggenomen.
De dokters zijn enorm zuinig met hun informatie en we blijven dus voorlopig met al onze vragen zitten. Op het internet vind ik zeer slechte prognoses die in het beste geval schommelen tussen de 4 en de 16% overlevingskansen na 5 jaar.
Als er iemand is die ervaring heeft met pancreaskanker of er meer over weet zou ik het heel graag horen.
Alvast enorm bedankt!
annabelleke

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:pancreaskanker
« Reactie #1 Gepost op: oktober 27, 2006, 19:54:34 pm »
Hei Annabel,

Sta er op bij de dokters om volledige informatie te krijgen!!! Zeg hen eventueel wat je op het internet hebt gevonden en vraag hen, recht voor de raap, wat zij daar van vinden in dit specifiek geval én zich basserend op de uitslagen van de onderzoeken die ze bij je moeder hebben verricht. Dit zijn ze jou verplicht, al was het maar uit menselijk standpunt.

Groetjes en sterkte, Steven

beertje

• Gast
Re:pancreaskanker
« Reactie #2 Gepost op: november 21, 2006, 09:37:50 am »
Ja Annabelleke , veel veel vragen stellen , desnoods opschrijven wat je wil vragen, mijn ervaring leert me dat de dokters wel veel zeggen maar toch aan de andere kant voorzichtig zijn.