Auteur Topic: Thesis CARRIERE NA KANKER - Zoektocht Respondenten  (gelezen 1572 keer)

Julie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Thesis CARRIERE NA KANKER - Zoektocht Respondenten
« Gepost op: oktober 21, 2013, 16:36:14 pm »
Als laatstejaarsstudente Bedrijfspsychologie en Personeelsbeleid aan de Universiteit van Gent en in het kader van mijn thesis voer ik een onderzoek naar de effecten van de diagnose van kanker op de carrière van kankerpatiënten. Zo onderzoek ik hoe verschillende onafhankelijke variabelen, zoals sociale steun van collega's en familie, betrokkenheid tot het werk, optimisme en zelfeffectiviteit van de patiënt, invloed hebben op enkele afhankelijke variabelen (welzijn, carrièresucces, work ability, prestaties op het werk en werkhervatting).

Langs deze weg zou ik u warm willen maken om deel te nemen aan dit onderzoek. Werkhervatting na kanker is en blijft een belangrijk thema waar te weinig aandacht aan besteed wordt. Zo krijgt de Vlaamse Liga tegen Kanker vaak vragen en klachten van patiënten, waaruit blijkt dat de werkhervatting niet altijd even vlot verloopt. Met dit onderzoek wil ik de moeilijkheden omtrent werkhervatting in kaart brengen. Zo wordt dit thema onder de aandacht gebracht en kan werkhervatting voor kankerpatiënten makkelijker gemaakt worden, en aangepast worden indien nodig. Werk is en blijft belangrijk voor een groot deel van de kankerpatiënten.

Om dit onderzoek te kunnen voeren heb ik een groot aantal respondenten nodig en hoop van harte dat u mij hierbij kan en wil helpen. De studie bestaat uit een vragenlijst van +-140 vragen die online ingevuld kan worden. Indien u dit wenst kan ik u, na de analyse van de resultaten, een verslag sturen via mail. De vragenlijst duurt ongeveer 20 min. en vindt u terug via volgende link: http://www.thesistools.com/web/?id=368557

De vragenlijst is volledig anoniem en geen enkele informatie kan gekoppeld worden aan de persoon in kwestie. De doelgroep van de vragenlijst zijn mensen die het werk hervat hebben na de diagnose van kanker of mensen die een ervaring hebben met terugkeer naar de werkvloer na de diagnose van kanker (maar nu bv. op pensioen zijn of niet meer werken).

Ik hoop van harte dat u mij kan helpen.

U kan mij steeds, vrijblijvend, contacteren voor meer informatie.

Dank bij voorbaat.

Met vriendelijke groeten,
Julie Van Damme
Julvdamm.vandamme@ugent.be
0474 25 47 05
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2013, 16:42:58 pm door Julie »