Auteur Topic: reconstructie via buikflap  (gelezen 6932 keer)

leen

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
reconstructie via buikflap
« Gepost op: september 27, 2013, 16:32:52 pm »
Hallo,

Ik heb onlangs een volledige amputatie gehad van mijn rechterborst. De reconstructie via buikflap volgt normaal in december. Graag jullie reacties ivm deze methode.
En hoe zit het juist met de kosten van deze operatie? Mijn pc spreekt over een eigen inbreng van 4000 à 5000 €. Was het bij jullie ook zo veel?

Groetjes Leen

kris0043

• Bekijk profiel
Re: reconstructie via buikflap
« Reactie #1 Gepost op: september 29, 2013, 12:32:03 pm »
Dag,

Ik heb ook een reconstructie gehad van mijn rechterborst met buikfllap.  Dat is zeer goed verlopen, al is het een vrij zware operatie, maar wat een resultaat!
Ik moest 1500 euro betalen voor ik naar mijn kamer in het ziekenhuis ging en de pc had een eenpersoonskamer gevraagd voor mij.
Ik heb niet meer moeten opleggen dan de kosten van het ziekenhuis (geen kosten voor de 1persoonskamer) dus dat werd door het ziekenfonds terugbetaald.
Ik denk dat alles samen me 1800 euro heeft gekost.
4000 euro lijkt me veel voor een reconstructie van 1 borst, dat hoor je meestal voor de 2 borsten.
Veel succes met je reconstructie

groetjes,
Kris

mamavan3

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 30, 2013, 20:38:46 pm »
Je kan erg veel info vinden in mijn verhaal onder het topic " BRCA2 en wat ik ermee ga doen"

Katrien. x

fee

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 03, 2013, 20:33:00 pm »
dag Leen,

ik heb onlangs een reconstructie gehad van de linkerborst maar dat blijft nu in ons geval eender welke kant het is hé
had ook via buikflap de reconstructie en 4000à5000 is idd heel heel veel hoor
dit is idd een bedrag die je hoort voor de beide borsten

ik betaalde 2800
bekijk toch nog maar eens of je geen andere pc kan vinden, ik kan je ene heel heel goeie aanraden als je wil

De operatie is heel zwaar maar het is het meer dan waard!
van het moment ik redelijk wakker was kwam mijn pc bij me op med care
hij nam mijn hand om te voelen naar mijn buikborstje en dat was oooooooo zooooooo geweldig
terug iets te hebben daar op die plaats! Dat moment zal ik nooit maar nooit meer vergeten

liefs
Fee

winnie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 17, 2013, 13:51:21 pm »
Hallo, ik ben gisteren naar een infonamiddag geweest over borstreconstructie Leuven, de pc die deze info gaf sprak van 2000 euro voor 1 borst.  Ik heb in mei een borstamputatie gehad en ben ook inlichtingen aan het verzamelen over de borstreconstructie, jullie spreken van een buikflap , is de dat de DIEP methode
Hij sprak ook over de TRAM flap, maar die raadde hij volledig af en zei dat je dan een andere PC moest zoeken.  Je moest ook 6 maanden wachten na de bestraling, in Leuven is er een wachttijd van ongeveer een jaar
groetjes

leen

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 24, 2013, 08:49:50 am »
@Fee, @Kris0043
Waar heb jij je operatie laten doen?
Ik zoek een pl chirurg in de buurt van Mechelen.
Iemand suggesties? 
Groetjes
Leen

chrisje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 24, 2013, 12:04:09 pm »
ik heb in 2004 een borstsparende operatie gehad en nu blijkt dat mijn gen brca2 is dus word ik in november geopereerd en ik heb overal geweest voor de kosten 4000euro maar blijkt als het geschreven word als suplement word je het normaal gezien niet terugbetaald ik heb er zelf moeten voor lenen eindelijk is dat schandalig we hebben nog geen miserie genoeg en men betaald expres een dure hospitalisatie groetjes

fee

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 24, 2013, 14:11:47 pm »
chrisje,
bij welke hopsitalisatieverzekering ben je?

in ieder geval heel veel succes met de naderende operatie

liefs
Fee

chrisje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 25, 2013, 16:01:03 pm »
ik heb een hospitalisatie bij de cm mijn dokter zei dat cm en dkv er niet in tussenkomt en als ik dat voorleg aan de cm zeggen ze dat er misschien iets meer esthetisch gedaan word ik zeg dan tis normaal hetzelfde maar zei zeggen dan je moet wachten tot je je faktuur gehad heb maar ik heb andere fakturen gezien van de dokter zo sta je altijd tegen de muur en kan je niet anders of ze zelf ophoesten he en bedankt hoor ik zie er wel een beetje  tegen op 

kris0043

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 01, 2013, 10:49:47 am »
Dag Leen,
Ik lees nu pas je berichtje van de 24e oktober.
Ik ben in Antwerpen geopereerd door dr. Colpaert, ben daar heel tevreden over!
Toen was hij nog in het Middelheim aan het opereren, nu niet meer en ik dacht dat ik had horen zeggen dat hij nu in het Monicaziekenhuis opereert.
Zijn privépraktijk is in de Lge. Leemstraat in Antwerpen.
Veel succes in ieder geval!
Groetjes en prettig weekend,

Kris

chrisje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: november 06, 2013, 07:33:53 am »
Hallo ik heb een reconstructie met buik flap op 28 november van mijn 2 borsten en ik moet 4000€ leggen 14 dagen voordien en normaal krijg ik dat geld niet terug maar mijn dr geeft dat goed uitgelegd ik ging eerst naar een andere dr gaan maar daar was ik niet veel verslimt en die dr van nu geeft 2 u tijd gemaakt voor mij MVg chrisje