Auteur Topic: Kanker op 22-jarige leeftijd  (gelezen 4952 keer)

B_23

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Kanker op 22-jarige leeftijd
« Gepost op: september 24, 2013, 00:27:56 am »
Hallo allemaal,

ik ben op dit forum terechtgekomen, eigenlijk door mijn "zwarte gat"... Vorig jaar in juni heb ik op 22-jarige leeftijd te horen gekregen dat ik een grootcellig B-lymfoom had.

Nu, na 8 chemokuren & 4 erg pijnlijke lumbaalpuncties, tekent de PET-scan niet meer positief (laatste scan in mei).

Eigenlijk mag ik me erg gelukkig prijzen als ik zie dat ik slechts van juni tot en met oktober 2012 chemo gekregen heb en "ziek" ben geweest, daarna kon het alleen maar beteren, toch? Of tenminste dat dacht ik...

Fysiek mag alles wel een stukje beter zijn dan toen, ik heb nog steeds dag in, dag uit enorme hoofdpijn waarbij ze nu op zoek zijn naar de oorzaak. De dokter wil opnieuw een verschrikkelijke lumbaalpunctie uitvoeren, weinig zin in!  :(

Nuja, zonder mijn hele verhaal te doen... Graag had ik eens een chat gehad met een jongere die ook de ziekte heeft gehad, zoveel vragen, zo weinig antwoorden, zo weinig begrip...

Mensen zeggen wel "ik begrijp je" maar, waarom voelt dat toch aan alsof het niet doordringt, alsof... Tja, ze weten echt niet wat het is.

Graag contact via PM en dan zien we wel.

groetjes, B.

Ilse

• Niet-roker met longkanker
    • Bekijk profiel
Re: Kanker op 22-jarige leeftijd
« Reactie #1 Gepost op: januari 10, 2014, 22:14:09 pm »
Hoi,
Ik lees net je bericht en ik heb echt met je te doen.  Ik weet dat je op zoek bent naar mensen van jou leeftijd en ik zou je moeder kunnen zijn.
Ik heb op 47jarige leeftijd te horen gekregen dat ik longkanker heb.  Het was echt een slag in mijn gezicht.  Ik heb nooit gerookt, dan kan dat eigenlijk helmaal niet.  Op jou leeftijd is het waarschijnlijk nog des te moeilijker te accepteren.
Ik hoop dat er iemand gereageerd heeft op je oproep.
Ik snap dat je je onbegrepen voelt.  Alleen iemand die hetzelfde meemaakt begrijpt je echt.
Veel sterkte!

Kristina

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2014, 20:29:59 pm »
Hey,

Bij mij hebben ze op 24-jarige leeftijd een heel zeldzaam type kanker vastgesteld, namelijk NET (neuro endocriene tumoren). Ik ben ook de jongste waar ze dit type ooit hebben vastgesteld. Dus toen ik in het ziekenhuis belandde zei men eerlijk dat ze niet wisten hoe ze mij moesten helpen. Want buiten de gewone tumoren had ik nog tumoren die non-stop insuline produceerden (insulinomen). En ik kon gewoon niet zonder mijn baxter suiker of ik viel in coma.

Ik krijg momenteel geen chemo behandelingen maar moet wel elke dag afinitor innemen en om de 4 weken krijg ik een "fijne" spuit (sandostatine).

Groetjes

Ilse

• Niet-roker met longkanker
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 12, 2014, 12:41:08 pm »
Dag Kristina en B_23,
Ik hoop dat jullie elkaar kunnen steunen, want je verhaal kunnen vertellen aan iemand die je echt begrijpt kan zo veel deugd doen.
Ik wens jullie veel sterkte!
veel liefs,
Ilse

priangel

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
    • The most and least important things.
« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2014, 00:53:46 am »
Hey,

ik heb al een hele tijd niet meer gereageerd of gelezen op dit forum. Toevallig kijk ik na een heel lange tijd nog eens en dan lees ik jouw bericht. Ik herken al jouw woorden en herinner nog helemaal hoe het is om in jouw schoenen te staan. Het is voor mij slechts enkele maanden geleden. Ik heb er af en toe over geblogd. Mocht dit je misschien kunnen helpen, ziehier de link: http://themostandleastimportantthings.wordpress.com/2011/03/10/mijn-verhaal/ . Ik kreeg hodgkin op mijn 21ste.

Je kan via mijn blog mij ook altijd contacteren.

groetjes,

Nele