Auteur Topic: Help, mijn familie wordt uitgeroeid  (gelezen 6454 keer)

peggy.mertens

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Help, mijn familie wordt uitgeroeid
« Gepost op: september 06, 2013, 13:23:25 pm »
Hallo,
Er moet me iets vh hart. Ik kan het  niet vatten.
Zonet heb ik te horen gekregen dat mijn nichtje (29) die bij mij is opgegroeid ook borstkanker heeft. Uitzaaiingen vermoedelijk naar de lymfeklieren.
Haar man is dit jaar 5 januari gestorven aan kanker. Ze heeft een zoontje (bijna 4j). Mijn nichtje haar moeder (mijn meter)heeft in juli te horen gekregen dat ze borstkanker heeft. Zij heeft inmiddels er al 2 chemo's opzitten, moet er nog 4 krijgen en wacht nog een operatie en stralen. Vorige weekend is mijn oom in het ziekenhuis opgenomen. Hij heeft prostaatkanker gehad en nu hebben ze zijn kanaal moeten open maken. Of het kwaadaardig of littekenweefsel vd vorige operatie is, dat weten we volgende week.
Ikzelf nu 41 heb sinds 2 jaar eierstokkanker. Heb een hele zware operatie gehad, chemo. Na 7 maand hervallen en de kanker is niet meer weg te krijgen. Ik heb 2 kindjes, 9 en 5.
Kanker zit in onze familie. Zowel langs mijn vaders als moederskant. Allen zijn ze gestorven ervan, borstkanker, prostaatkanker, hersentumor,.. Maar deze mensen waren toch al 59 jaar of ouder. Mijn meter is 54, ik 41 en mijn nichtje amper 29. Ik kan het niet vatten. Haar zoontje, is zijn  vader al verloren begin dit jaar, in de vakantie werd zijn grootmoeder geveld (mijn meter) en dan nu zijn mama.
Mijn moeder, de zus van mijn meter en op haar beurt de meter van mijn nichtje, heeft voor mij gezorgd, en is een ongelooflijke sterke vrouw. Maar nu ben ik bang, dat onze familie net iets te hard wordt geraakt. Kan dit nog mentaal goedkomen ? Hoe gaan we ons hierdoor slaan.
Ik hoop dat ze vlug het wondermiddel vinden. Ik mag de hoop niet opgeven, niet voor mezelf en niet voor de anderen, maar het wordt toch wel zeer bizar. We hebben soms het gevoel, allee wie is de volgende?
En wat met mijn 2 jongens. Gaan zij kunnen oud worden zonder deze vreselijke ziekte?
Ik heb echt het gevoel dat mijn familie wordt uigeroeid. En ik weet al helemaal niet meer wat zeggen, ik kan het niet vatten.  :-[

MLMV

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Help, mijn familie wordt uitgeroeid
« Reactie #1 Gepost op: september 06, 2013, 21:40:08 pm »
Peggy,

Het is inderdaad een hele grote nachtmerrie, echt niet te vatten... ik begrijp niet waarom sommige families zo zwaar worden getroffen en precies geen geluk mogen kennen... niet opgeven hé, ik hoop echt dat het tij voor jullie mag keren en dat jouw kinderen en het zoontje van jouw nicht nu het geluk mogen kennen!! probeer ervoor te gaan, ook aan jouw nichtje, spuw maar alles eens eruit op het forum als het eens tegensteekt...
veel sterkte en goede moed!
groetjes

peggy.mertens

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 06, 2013, 21:46:40 pm »
Bedankt voor de woorden en te luisteren!
 :)

truuskwel

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 07, 2013, 02:22:04 am »
peggy het is inderdaad wat, wat je daar schrijft, maar je mag niet beginnen doemdenken.....  Ik heb dat ook bijna 30 j gedaan en het heeft met niks vooruitgebracht, integendeel
LEEF elke dag en WEES GELUKKIG! 
En;.. als het eens wat tegenzit, kom het gerust hier neerpennen...  Wij 'luisteren' graag!

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 18, 2013, 11:52:08 am »
Peggy...

Hallo.. inderdaad het zit je jou en je familie niet mee.
Ga niet doem denken.. pluk juist de fijne momenten en dagen en geniet daar extra van..
Niet alles gaat zoals je het liefste zou hebben.. helaas!!

Bij deze kom ik je wat zonnestralen brengen..
En nee, die nemen je zorgen en verdriet niet weg,
maar door wat extra warmte toegestuurd te krijgen,
voelt de narigheid soms wat minder zwaar!!

Dikke moed en oppepknuffel,
Jet ;)

peggy.mertens

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 21, 2013, 22:56:58 pm »
Allen,
bedankt voor de lieve woorden.
MIjn nichtje heeft een operatie gekregen. Ze heeft enkel nog stralen nodig. Geen chemo dus. OP zich vinden we dat super nieuws. Ze gaat sowieso haar beide borsten laten uitruimen.
Mijn meter reageert goed op de chemo. De tumor verkleint.
Mijn nonkel had lidtekenweefsel.
En ik ben weer goedgekeurd tot nieuwjaar.
Oef! We kunnen er weer efkes tegen. Al is het soms toch wel zwaar, maar dan kom ik hier wel uitwaaen  :P
groetjes
en ik hoop op positief nieuws voor iedereen!
x
Peggy

Ilse

• Niet-roker met longkanker
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 03, 2013, 22:05:20 pm »
Hallo,
Gelukkig gaat het nu terug iets beter met je familie.  Ik heb net je verhaal gelezen.  Jullie hebben inderdaad veel tegenslag.  Je mag de moed niet verliezen hoor.  In de familie van mijn man komt ook veel erfelijke kanker voor.  Mijn beide schoonouders en bijna alle tantes en nonkels zijn al overleden.  We hebben ook al afscheid moeten nemen van een aantal neven en nichten.  Maar er is een lichtpuntje.  Na heel wat onderzoeken is het gen ontdekt dat verantwoordelijk is voor de kanker langs moederszijde.  Mijn man en zijn zussen hebben zich laten onderzoeken en ze zijn geen drager van het gen.  Dus het kan voor jou kinderen ook.
Aan mijn kant van de familie kwam tot nu toe helemaal geen kanker voor en ik heb sinds maart 2013 de diagnose longkanker gekregen.  En ik heb nooit gerookt.  Dat is het noodlot zeker.  Maar ik ben geopereerd en probeer ondanks alle ongemakken zo positief mogelijk in het leven te staan.
Ik hoop dat het voor jullie vanaf nu wat beter meezit.
Probeer zeker te genieten van de mooie momenten.
Veel sterkte
Ilse

peggy.mertens

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 18, 2014, 12:15:52 pm »
Beste Ilse en anderen,

Mijn zus was in paniek. Ze wilde haar laten testen om te checken of we het bepaalde gen hadden dat borstkanker garandeert.
We hebben deze mutatie dus niet. Het is nochtans wel erfelijk al de kankers in de familie, maar dat bepaalde gen hebben we dus niet.

Dus zelfs al heb je dat gen niet, dan nog is er kans dat je kanker kan krijgen. Regelmatig je laten onderzoeken (elke 6 maand) is dé beste oplossing.
Vertel het maar verder, wanneer mensen weten dat ze het bepaalde gen niet hebben, kan dit een vals gevoel van veiligheid geven, wanneer er toch veel kanker voorkomt in de familie.

groetjs
P

kankerbeest

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 17, 2015, 23:52:56 pm »
Beste lotgenoten , 2jaar geleden kreeg ik rechts pijn in onderbuik bij hoesten ,niezen , na veel onderzoek kwam men tot de diagnose van metastasen op het buikvlies . operatie gedaan en chemobehandeling gehad . wie heeft ervaring met buikvlieskanker ?