Auteur Topic: borstreconstructie dmv implantaten en lipofilling?  (gelezen 2661 keer)

evmyl

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
borstreconstructie dmv implantaten en lipofilling?
« Gepost op: september 05, 2013, 21:21:15 pm »
Hallo,

Heeft er iemand hier ervaring mee?  (preventieve borstamputatie)

Ik ben in het volle proces van borstreconstructie, maar heb al wat problemen gehad en begin toch te twijfelen.

Daar ik ‘te mager’ ben (normaal gebouwd eigenlijk), is ook dé DIEP-flap methode niet bruikbaar bij mij.  We zijn bij tal van plastische chirurgen ten rade geweest en hebben gekozen voor waarschijnlijk iets heel belovends, maar nog niet zo lang in voege.  Daar we voor de andere technieken beetje bang waren voor de extra littekens en andere nadelen (rugspier- verzwakking rug?, kont– ingevallen kont en blijkbaar niet altijd zo’n mooi resultaat?)
Het gaat over inbrengen van implantaat (maar NIET achter de borstspier, gewoon achter de huid), waar eerst via lipofilling vet wordt aangebracht. (UZ Gent-Dr. Stillaert)
Ik heb mijn ‘leegmaken van de borsten’ al achter de rug, en mijn eerste lipofilling.  Ik heb wel al serieus zitten sukkelen met een ontsteking aan mijn rechterkant, waar ze uiteindelijk de expander uitgehaald hebben.  Nu ben ik volop aan het verdikken om dan zoveel mogelijk vet te kunnen overzetten.  Uiteindelijk zal er ook nog een implantaat gestoken worden.  Daar ik al zo gesukkeld heb met die infectie, ben ik toch wat bang voor de implantaten.  Ik wist zoiezo dat dit wat nadelen had, maar iedere techniek heeft zijn nadelen.  Nu is de vrees toch nog wat intenser… Ook voor mogelijke verharding of …En ik ben me ook aan het afvragen, wat als ik dan weer vermager?  Gaat dit vet dan ook terug weg en eindig ik dan met een implantaat dat los onder de huid zit???  Ik lees ook veel over het nemen van de rugspier.  Dit was ook een optie die ons voorgesteld werd, maar ik was en ben daar nog altijd bang voor, daar ik een hele zwakke rug heb, en ik die niet nog meer wil verzwakken….
Ik heb mijn operatie van mammectomie vrij goed doorstaan (zowel psychisch als fysisch), daar ik zo op de reconstructie aan het rekenen was.  Nu ben ik toch bang dat die reconstructie niet zo’n succesverhaal zal zijn.  En begint het beself van mijn ‘verminking’ toch wel echt door te dringen.  Ook al heb ik dan geen kanker gehad…

Is er al iemand die lange tijd implantaten heeft zitten? 
Of hopelijks iemand die dezelfde techniek al mij gedaan heeft?

piepmuis

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: borstreconstructie dmv implantaten en lipofilling?
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2014, 14:16:59 pm »
Hallo,

Ik ben drager van BRCA1 en ga ook voor een preventieve operatie, vermoedelijk in Gent.

Aangezien ik slank gebouwd ben (weinig buikvet) werd er de mogelijkheid van een prothese besproken die geplaatst zou worden achter de borstspier.

Mag ik vragen wat het verschil is van het plaatsen van de prothese voor en achter de borstspier?

Hoe gaat het nu met je?