Auteur Topic: Hoe melden aan je kinderen dat ze mogelijks BRCA draagsters zijn?  (gelezen 1080 keer)

evmyl

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Hoe melden aan je kinderen dat ze mogelijks BRCA draagsters zijn?
« Gepost op: september 05, 2013, 21:18:19 pm »
Beste zieltjes,

Dit is voor de verre toekomst, maar toch maak ik me er al zorgen over.
Mijn 2 dochters, 4 en 2, zijn mogelijks drager van BRCA1.  (ik heb dit bij mezelf ontdekt dit jaar).
Ik ga al sinds mijn 18 de 6-maandelijks op controle.  Op die leeftijd wou ik die test nog niet doen, en daar ik dan toch nog niets preventiefs wou doen, zag ik er het nut niet van in.
Daar je nu wel al de mogelijkheid hebt om embryo's te selecteren, is het wel handiger dat je vroeg weet of je drager bent of niet. 
Ik vond dit bij mezelf al zo lastig, om iedere 6 maand op controle te gaan, maar er was nog hoop dat ik misschien de mutatie niet had.
Door dit alles nu te weten, vind ik de last die ik aan mijn kinderen geef, nog zoveel zwaarder dan als ik die moest dragen.
Ook naar liefje,  zwangerschap toe, ... 
Ik heb het gevoel dat alles dan wel al heel goed moet meezitten om een man te vinden die dit alles op zo'n jonge leeftijd aankan.  Ook voor kinderen... he tzou dan via IVF moeten zijn... wat ook vaak een lijdensweg is.

En, mijn grootste angst is, wat als mijn kinderen  de test niet willen doen.  Of niets preventiefs willen doen...
Dan zal ik doodsangsten uitstaan....

Enige tips, ervaringen?

Groetjes