Auteur Topic: geconstipeerd na nieuwe chemo  (gelezen 4753 keer)

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
geconstipeerd na nieuwe chemo
« Gepost op: juni 22, 2013, 16:05:33 pm »
hallo
woensdag gestart terug met chemo, het was een héééle lange dag, ik was kapot, opgezwollen, wankel,
we proberen nu of dit middel zal helpen,ik heb heel diep gezeten,
ik was al   zeer vroeg in ziekenhuis en daardoor was ook mijn volledig dagindeling verstoord,
grote boodschap hoort er voor mij 1 of 2 keer bij per dag, en nu .....al 2 dagen niets...ik weet niet wat te doen,
tis een rare vraag ik weet het, maar ieder tip is welkom.

annabel

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
Re:geconstipeerd na nieuwe chemo
« Reactie #1 Gepost op: juni 23, 2013, 09:34:13 am »
Hoi Annabel,

oei dat is minder, echt tips heb ik niet, heb dit nooit aan de hand gehad
dit middeltje is van de oude tijd: een glas lauw water drinken op nuchtere maag 's morgens
of pruimen , van groene thee ga ik ook goed
en als dit niet helpt, vraag in het ziekenhuis
het is ambetant als je niet kunt gaan hé
veel sterkte nog en een dikke moedgevende knuffel
xxx Sabine

Bart-xtrakan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 23, 2013, 21:47:06 pm »
Hallo,

Ik had wel geen borstkanker maar kreeg toch om de 2 weken 8 maand lang chemo.
Ook iedere keer geconstipeerd.
Ik kreeg op dinsdag chemo en probeerde op vrijdag of zaterdag langs pizzahut te gaan.
raar maar waar, dit zorgde dat er terug beweging in mijn darmen kwam.
Medicatie had ik weinig of geen resultaat van.

Groetjes,
Bart

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 24, 2013, 04:27:35 am »
Hoi Annabel,

Ik had  daar ook heel veel last van en ik spreek van soms een week niet gaan, de oncoloog had mij een fles voor geschreven een soort siroop en dat hielp me, veel vezels eten en  gelijk met alles heelveelwater drinken anders word stoelgang veel te hard en krijg je een stop

Heel veel sterkte,
Groetjes viviane

wannes1952

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 27, 2013, 22:23:34 pm »
Abba, constipatie kot meer voor na chemo of tijdens zelfs iplv diaree. Als je die dagen normaal hebt gegeten zit er waarschijnlijk ne stop. Ik ga ni teveel in detail treden maar je kan doen zoals men soms bij baby's doet. Plastieken handschoen aan en met je pink zoals men soms bij baby' doet met oorstokje. Ik pas dit regelmatig toe met resultaat. JE kan ook iets nemen om naar toilet te kunnen gaan zoals Movicol of Molaxol. Maar als er echt ne stop zit lukt dat ook niet altijd evengoed ... En vooral zien dat je voldoende vezels binnenkrijgt...

rietepetiet

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 28, 2013, 02:38:11 am »
ook mijn man kon niet naar het toilet tijdens de chemo, hij heeft toen forlax gekregeNn van de oncoloog. 2 zakjes per dag en dat hielp. Je kunt het zo bij de apotheker krijgen en  toen de zakjes op waren die hij meekreeg van het hospitaal nam hij als natuurlijk middel één rijpe kiwi en een soeplepel pure olijfolie en ook dat hielp en kan geen kwaad voor de chemo.Ook nu hij aan de morfine pleisters zit neemt hij forlax want hij krijgt die kiwi en olijfolie niet meer binnen. Hij verdraagt alleen nog lopend voedsel. ik hoop dat ik jou heb kunnen helpen want niet naar het groot toilet kunnen gaan is pijnlijk en daar dan nog chemo op maak het dubbel zo erg en veel sterkte

billie3

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 28, 2013, 22:05:01 pm »
Pruimen, pruimensap (van Verhofstede) pruimenconfituur, yohurt met pruimen, ..... Een dagelijkse wandeling maken. Na mijn wandeling kon ik steeds naar het toilet gaan, want ik had ook enorm veel last van constipatie.

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juli 01, 2013, 18:03:38 pm »
hallo
ik heb 2 zakjes forlax genomen al paar dagen lang;; maar ....nog altijd niets
nu schreef huisarts me druppels voor laxoberon mag 7 a 10 druppels nemen
ik ben volledig gestresseerd hierover,
een wandeling of stappen gaat ook niet,
voor de nieuwe chemo  die ik u 2 weken na elkaar kreeg kan ik mijn trap niet meer op, en woon op 1e verdiep, mijn man moet me omhoog duwen,,, er is deze middag een kinesist langs geweest , maar nu st ik zo wankel op mijn benen. dat ik voel alsof die paar oefeningen te veel zijn geweest,
mischien waren het niet de juiste, ik kan wel stappen, maar ik kan me niet gewoon rechtzetten vanop een stoel of zetel, ik moet me omhoog duwen, heb al een toiletzit verrhoger gehocht en das al iets dat ik toch alleen kan,zo frustrerend allemaal , hoe moet dit verder ??
soms ben ik zo moedeloos, waarom gaat het toch niet???
door de medrol pillen( ben stillekes aan het afbouwen )  en de cortisone zijn mijn gewrichten natuurlijk ook  zo moe,
tis nu zomer en hier zit ik dan op mijn verrdiep..
tis al ietsje beter dan de dag na de chemo , maar ik ben nog maar gestart, er zullen er nog vele volgen,
zie het somsniet meer zitten

annabel