Auteur Topic: Hey,  (gelezen 4704 keer)

mamaatje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Hey,
« Gepost op: juni 06, 2013, 10:33:46 am »
Ik ben nieuw op dit forum, maar ik denk dat ik het wel ga kunnen gebruiken om met al die lieve, mekaar steunende lotgenoten mijn ervaringen uit te wisselen. Ik ben een mama van 44 j met een nieuw samengesteld gezin. Ik heb 3 grote kinderen uit een eerste relatie en 2 kleintjes van 3j en van 18 maanden. Enkele weken terug voelde ik een bolletje in de borst wat na de nodige onderzoeken kwaadaardig bleek te zijn en er werd ook een kwaadaardige okselklier ontdekt, dan stort je wereld volledig in. Mijn eerste vraag was, wat nu met de kinderen, juist nu, nu ze nog mama zo hard nodig hebben...Ondertussen ben ik vorige week geopereerd, borstsparend en een heel deel van de okselklieren verwijderd. Ik ben terug thuis nu, de wonden moeten eerst herstellen, daarna volgt ook chemo- en radiotherapie, hoelang en hoeveel en wat juist weet ik pas vrijdagnamiddag, dan heb ik opnieuw afspraak met de dokter. Ik weet dat er me nog een hele lange weg te wachten staat en hoop dat het al bij al wat meevalt. Sommigen  van jullie staan al veel verder en misschien moeten sommigen ook nog starten zoals ik en hebben ze ook nog kleine kindjes. Ongelooflijk hoeveel mensen borstkanker of een andere vorm van kanker hebben, nu sta ik daar wel even bij stil. Veel moed en kracht aan iedereen!

summer36

• Bekijk profiel
Re:Hey,
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2013, 10:42:44 am »
mamaatje,heel veel positieve kracht gewenst bij jouw strijd

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2013, 16:31:32 pm »
hoi mamaatje,

welkom op dit hartverwarmend forum, ook al is de reden niet zo fijn
pff zo'n diagnose zet je wereld even op zijn kop hé
je staat nog voor een lange weg, maar wij lotjes hier staan klaar voor jou
klaar om je op te vangen als je het ff moeilijk hebt
om je te steunen in je strijd, wij lotgenootjes begrijpen elkaar met een half woord al
dus kom hier maar op tijd en stond van je afpraten
wij zijn er voor je
veel sterkte voor je komende behandelingen
dikke steunknuffel
xxx Sabine

vero123

• Nieuwkomer
  • *
  • Borstkanker 11/01/2011
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 08, 2013, 04:26:24 am »
Hey mamaatje,
Goed dat je dit hartverwarmend forum ontdekt hebt.
Hier kan je je hart luchten als je  het even wat  moeilijk  hebt.
We begrijpen elkaar en steunen mekaar, daarom zijn we ook lotjes he, die verbondenheid is zo
groot, zo voel ik dat toch aan.
Nog veel moed en ik geef je alvast een megasteunknuffel,
Liefs,
Vero

« Laatst bewerkt op: juni 08, 2013, 04:30:15 am door vero123 »

creatief

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 08, 2013, 07:33:41 am »
Dag Mamaatje,

ook van mij n warme welkom. Ik ben hier niet zo vaak, maar ik ondervind dit forum als n standvastige baken van steun, troost en vriendschap.
Ik kreeg kanker op mijn veertigste. Mijn kinderen waren toen intussen wel 14 en 17, nu zijn ze 17 en 20.
Ik woonde echter nog geen jaar samen met mijn nieuwe partner.
Ik heb ondervonden dat mijn leven een poosje on hold stond. Maar dat moet. Jij moet je tijd nemen, behandelingen volgen en herstellen.
Ik wens je het allerbeste, en als je iets kwijt wil of vragen hebt, kan je hier steeds terecht.

Mvg

creatief

elly1973

• Nieuwkomer
  • *
  • borsktanker 2010, uitzaaiingen bot en lever 2012
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 08, 2013, 10:34:45 am »
Heel veel sterkte en moed de komende maanden.
Ik kan niet met mezelf vergelijken want ik ben kinderloos.
Dus bij mij vielen de behandelingen heel goed mee omdat ik de tijd had om te rusten.
Wel mis ik af en toe kinderen omdat ik nu alleen op mezelf gefocust ben en alleen aan mezelf moet denken en dat is soms ook niet zo goed;
van sommige hoor ik dat het juist goed is dat je kinderen hebt om je aan op te trekken.
Sowieso zijn hier genoeg lotgenoten die steeds klaar staan om met je te babbelen via dit forum.
Ikzelf heb een goed vriendin overgehouden aan dit forum met wie ik regelmatig afspreek.
Misschien vind je ook wel een lotgenood met wie je je ervaringen kan delen.
Het is toch net iets anders dan praten met je beste vrienden die dit niet meemaken.

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 08, 2013, 17:55:22 pm »
Hallo mamaatje, ook ik wens je hier welkom bij de lotjes, je hebt een weg te gaan, en het zal je zeker lukken met de steun van alle lotjes, niemand dan wij allemaal verstaat wat je doormaakt
Heel veel sterkte nog voor je
groetjes viviane

wissel

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 11, 2013, 14:55:28 pm »
hallo,
fijn om je te leren kennen, ik ben ook nieuw, heb pas de site ondekt ben 45jaar en heb sinds vorig jaar april ook die verdomde ziekte je vraagt je steeds af waarom ik, waaraan heb ik dit verdient? heb ook chemo gehad waar ik behoorlijk ziek ben van geweest ,dan 25 bestralingen en dan brachy dat is met de priemen door je borst. ik volg momenteel kan actief in leuven dat is een sportprogramma voor ons. ik moet volgende week voor men 2 controle , waar ik enorm bang voor ben ik slaapn of kan niet meer eten van de stress de dagen ervoor.ik moet ook nog 5jaar nolvadex nemen kan men leven redden zegge ze,maar ik wordt precies stijfer en strammer met de dag.wat ik ook erg vind is hele dagen thuis zitten je verliest sociaal contact.men werk dat ik zo graag deed zal ik moeten opzeggen ik was zorgkundige in de thuiszorg . ik zal herscholing moeten volgen en dat allemaal door die verdomde ziekte. ook financieel vind ik het een ramp,maar daar word niet veel over gepraat.wat ik ook erg vind is dat mensen zeggen je ziet er goed uit het is voorbij,je bent uitbehandeld, we zien er inderdaad terug beter uit maar voelen we ons beter, dat is de vraag

groetjes aan iedereen ,je kan me vinden op facebook onder de naam vranken karine

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 11, 2013, 16:24:35 pm »
Dag Karine

Welkom op deze site waar niets dan lotjes en straffe madammen zijn elk van ons, heeft de lange weg afgelegd en er zijn nog vele die eraan bezig zijn

Ik wens je heel veel sterkte voor je controles en ook die angsten kennen we, dat gaat zeker slijten maar echt weg gaan denk niet dat dat ooit gebeurd
Mijn tumors waren niet hormoongevoelig,maar van horen zeggen en lezen hier is die stramheid en opijnlijke spieren van die nolvadex
Als er wat is kom het gerust vragen hier want iedereen die kan helpen doet het hier,wij steunen elkaar
Groetjes Viviane

wissel

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juni 11, 2013, 20:12:30 pm »
hey mamaatje ,
ik wens je langs deze weg heel veel steun ,het zal een zwaar jaar worden ,maar ge moet ervoor gaan ,ons gezin heeft ons nog nodig,ik heb ook chemo ondergaan de eerste week was ik behoorlijk ziek maar de tweede en derde week ging het weer een beetje het ergste was het moment als men haar werd afgeschoren , ben direct voor een pruik gegaan de bestralingen vielen wel mee alleen elke dag naar het ziekenhuis rijden was vermoeiend ik heb ook nog brachy ondergaan dat is met de priemen door de borst bestraald worden het beste is je elke dag goed insmeren met bodylotion tegen verbranding,moest je vragen hebben je kan mij altijd vinden op facebook onder de naam vranken karine