Auteur Topic: 66% invalide, niet in staat om eigen huishouden te doen EN NERGENS RECHT OP!  (gelezen 52019 keer)

Ilse

• Niet-roker met longkanker
    • Bekijk profiel
Re: 66% invalide, niet in staat om eigen huishouden te doen EN NERGENS RECHT OP!
« Reactie #15 Gepost op: januari 02, 2014, 22:47:54 pm »
Dag Leen,
Ik ben een tijdje niet op het forum geweest.
Mijn man staat net als ik in het onderwijs, dus is iedereen hier nu thuis omwille van de vakantie.
Ik geniet enorm van die gezellige drukte in huis.
En dan ook nog al de feesten erbij met familie en vrienden.
Ik hoop dat je ondanks alle problemen toch hebt kunnen genieten van de feestdagen.
Ik heb ondertussen medicatie bijgekregen en het helpt echt, de pijn is minder en ik kan wat actiever zijn.  Het nieuwe jaar is voor mij dus goed begonnen. 
Ik hoop dat dat een voorteken is voor de rest van het jaar.
Ik duim ook voor jou, dat je in de toekomst gaat krijgen waar je recht op hebt.
groetjes,
Ilse

Leen DR

• Bekijk profiel
Re: 66% invalide, niet in staat om eigen huishouden te doen EN NERGENS RECHT OP!
« Reactie #16 Gepost op: januari 05, 2014, 21:50:01 pm »
Dag Ilse

Ik heb zeker en vast kunnen genieten van de feestdagen  :)
Hopelijk blijft je nieuwe medicatie goed werken, en zal de pijn met tijd misschien verminderen/weggaan.

Ik wens je een gelukkig nieuwjaar en vooral een goede gezondheid!
groetjes
Leen

Leen DR

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: februari 11, 2014, 15:17:15 pm »
Dag Ilse
Ondertussen terug naar de CM geweest en ik heb nog recht op de verhoogde tegemoetkoming.  :)
Hoe gaat het nu met jou?
Groetjes
Leen

Ilse

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: februari 11, 2014, 18:04:45 pm »
Dag Leen,
Dat is echt goed nieuws. :D   Dat mocht ook wel hé, je hebt al genoeg te verduren.
Met de pijn is het nog altijd hetzelfde.  Het was iets beter door de nieuwe medicatie.  In rust heb ik nog maar weinig last, daardoor kan ik nu terug goed slapen en ben ik veel minder moe.  Maar actief zijn lukt nog steeds niet.
Vorige woensdag heb ik nog eens 2 infiltraties in mijn rug gehad om zenuwen te verlammen.  Het duurt 3 weken voor er resultaat kan zijn.  Het is dus nog even afwachten.  Ik hoop nog op beterschap, maar ik geloof er niet meer echt in.
liefs,
Ilse

Leen DR

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: augustus 29, 2014, 09:20:41 am »
Hey Ilse

Het is een hele tijd geleden dat ik nog eens op dit forum kwam.
Hoe gaat het nu met jou?
Mij fysieke toestand is hetzelfde gebleven, stap nog altijd met 1 kruk.
En ik ben 5 jaar kankervrij! :-)
De laatste scan was 28 juli 2014.

Groetjes
Leen

Ilse

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: augustus 29, 2014, 19:23:52 pm »
Dag Leen,
Ik ben echt blij voor jou dat de kanker niet is teruggekomen in 5 jaar.  Dat is een goed teken hé, hopelijk blijft het weg. 
Jammer dat je fysieke toestand ook hetzelfde is gebleven.  Ik had liever gelezen dat er verbetering was.
Met mijn pijn gaat het beter.  De infiltraties in de pijnkliniek hebben echt heel goed geholpen.  In rust ben ik nu zo goed als pijnvrij.  Inspanningen blijven heel moeilijk, maar ik begin het langzaamaan te accepteren.
Het lijkt wel of jij helderziend ben.
Ik ben sinds vandaag terug thuis nadat ik een week in het ziekenhuis heb gelegen omwille van een longembolie.
Ik was de week voordien al kortademig als ik rechtstond uit de zetel of een stoel, ik kon geen 5 meter meer stappen zonder ademnood.
Ik ben dan door de huisarts naar spoed doorverwezen en moest blijven.  De longarts zij dat ik maar net op tijd was.  Maar nu gaat het al wat beter. 
Minder goed nieuws is dat ik weer terug moet gaan voor een pet-scan.  Ik heb vlekjes op mijn longen.  Het zou ontsteking van de embolie kunnen zijn, maar het kan ook zijn dat de kanker terug is.  9 september is de scan en 15 september krijg ik de uitslag.  Het is bang afwachten.  Ik probeer het uit mijn hoofd te zetten, maar dat is niet gemakkelijk.  Ik ben toch wel bang voor de toekomst.
Hopelijk kunnen we binnen 2 weken het goede nieuws vieren.
groetjes,
Ilse

Leen DR

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: september 03, 2014, 15:57:39 pm »
Hey Ilse

Toch een beetje positief dat je in rust zo goed als pijnvrij bent.
Het moet enorm lastig zijn om bij iedere inspanning pijn te hebben. Ik denk dat ik er heel gefrustreerd zou van worden.
Om dat te accepteren moet wel heel moeilijk zijn.
Ik heb mijn situatie nu wel geaccepteerd, maar ga ervan uit dat het beter wordt, ik ben zeer gelovig.
Als ik volgend jaar terug vrij kan bewegen zonder kruk, heb ik beslist om terug naar Lourdes te gaan.
Ik ben er ook geweest toen mijn tumor volledig weg was met mijn vader. We hadden dat afgesproken voor de operatie.

Hopelijk zijn de vlekjes van de embolie.
Als ik je een goede raad mag geven, ondanks alles wat je nu meemaakt, probeer vertrouwen te hebben in de toekomst.
Probeer positief te blijven. Denk regelmatig dat alles goed komt in je leven. Gedachten zijn sterk. Het is natuurlijk normaal dat je je zorgen maakt, maar vergeet niet nu te leven en te genieten.
Bij mijn laatste scan ging er ook vanalles door mijn gedachten, wat als... Dat is normaal.

15 september zal je hopelijk te horen krijgen dat de vlekjes door de embolie komen, laten we daar vanuit gaan!
Groetjes en sterkte!
Leen