Auteur Topic: bloedplassen maanden na bestraling ?  (gelezen 3858 keer)

anne

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
bloedplassen maanden na bestraling ?
« Gepost op: oktober 04, 2006, 20:53:07 pm »
medio mei kreeg mijn vriend zijn laatste bestraling en nu nog om de drie maand een hormoneninjectie , bij de laatste controle bleek zijn PSA waarde onder 0,1 te zijn , dit was vorige maand .
gisterenochtend kreeg hij bloedverlies bij het plassen en kwamen er ook bloedstolsels mee , na drie dokterbezoeken , een slapeloze en angstige nacht is hij vanavond opgenomen in het ziekenhuis en plaatsten ze een catheter , verder weet ik het ook niet ik zit hier in België en hij ligt daar in een Hollands ziekenhuis .
ben doodsbang en weet niet wat ons te wachten staat , heeft er nog iemand zulks meegemaakt of kan iemand me een beetje moed inspreken ?

groetjes
anne

Ludo

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:bloedplassen maanden na bestraling ?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2006, 11:43:47 am »
Hallo Anne,
Ik ben deze week op controlebezoek geweest en er werd mij gevraagd of ik geen problemen had met o.a. bloedverlies. Bij mij is de radiotherapie al meer dan twee jaar achter de rug en toch stelt de oncoloog nog die vraag. Ik zou me dus niet te ongerust maken. Door de bestraling is het weefesel van prostaat, blaas en darm beschadigd en dit heeft veel tijd nodig om te herstellen.

Groeten,
Ludo

anne

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:bloedplassen maanden na bestraling ?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 07, 2006, 09:13:55 am »
mijn vriend is woensdagavond opgenomen in het ziekenhuis en tot op heden weten we nog steeds niet wat er fout is , gisteren hebben ze een echo gemaakt maar te horen krijgen wat er mis is ?? ho maar........... wacht maar lekker af tot je een dokter te zien en te horen krijgt .
knettergek word je van dat wachten en piekeren .
het bloed plassen blijft aanhouden en af en toe raken de slangen verstopt door de stolsels , ik begrijp niet waarom ze iemand zo lang laten liggen en zou zelf nooit in een hollands ziekenhuis willen terechtkomen .
Ludo bedankt voor het moed inspreken en wnes jou het beste toe hoor.

groetjes
Anne