Auteur Topic: gezonde voeding in de praktijk  (gelezen 5060 keer)

Martine De Henau

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
    • www.mar-gezondheidspraktijk.be
gezonde voeding in de praktijk
« Gepost op: april 16, 2013, 22:27:56 pm »
Graag wil ik de volgende weken voedingtips geven i.v.m. wat aan te raden is of te vermijden is.

De meeste alternatieve onderzoekers onderstrepen het verbod op vlees en beperking van het vet. Kankercellen hebben een voorkeur voor bepaalde amino- en vetzuren, daarom is het raadzaam deze kankercellen op een eiwit- en vetarm dieet te zetten.

Vlees:
Is moeilijk te verteren waardoor rottingsprocessen in het darmstelsel kunnen plaats hebben. Deze komen dan weer in de lever terecht waardoor hij extra belast wordt. Rottende darmbestanddelen kunnen nitrosaminen vormen, die kankerverwekkend zijn.

Voor de eiwitvertering van geconcentreerd eiwit worden er veel pancreasenzymen gebruikt, die daardoor hun opruimende functie van carcinogene macrocomplexen en fibronogeen in het bloed niet kunnen vervullen. Een deel bereikt via liposoomvorming door de darmwand heen de bloedbaan. Daar kunnen ze worden ingezet tegen namelijk de metastasering. Dit kan echter niet tijdens het verteren van voedsel.

Vlees bevat veel arachidonzuur, dat via het enzym cyclo-oxigenase tot de prostaglandines 2 leiden.  Daarenboven wordt arachidonzuur door het 5-lipoxygenase omgezet in leukotriënen B4, C4, D4 leukotriënen die gemakkelijk ontstekingen veroorzaken. Ontstekingen bevorderen op hun beurt het ontstaan van kwaadaardige cellen en remmen de fagocytose van macrofagen. De stoffen uit arachidonzuur remmen het immuunsysteem en activeren angiogenese.

Vlees heeft een onevenwichtige verhouding van calcium en fosfor = 1:20. Vleesgebruik kan tot ontkalking leiden omdat de kalk als calciumfosfaat door de nieren wordt uitgescheiden.

Mocht je toch iets van vlees willen eten hou je dan vooral bij gevogelte.

www.mar-gezondheidspraktijk.be
www.wistik.be

Jet

• Bekijk profiel
Re:gezonde voeding in de praktijk
« Reactie #1 Gepost op: april 17, 2013, 12:23:14 pm »
 ;) Dank je wel...

Fijne tips zijn altijd welkom!!

Leen DR

• Bekijk profiel
Re: gezonde voeding in de praktijk
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2013, 16:27:35 pm »
Hallo Martine

Ik heb een hersentumor gehad. Na een operatie, bestralingen en chemo is deze volledig weg en natuurlijk wil ik dat zo houden.
Ik zou graag jou mening weten over "Ketogenic Diet" (http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/03/10/ketogenic-diet.aspx).

Ik heb al veel gelezen over voeding: wat wel en wat niet. 1 ding weet ik zeker: zo veel mogelijk biologisch.
Voeding kiezen met een lage glycemische index, Voeding kiezen die rijk is aan omega 3 OF in balans met omga 6(teveel omega 6 zorgt voor ontsteking, stolling en stimulering van de celgroei). en geen transvetzuren (veelal te vinden in kant- en klaarmaaltijden).

Groetjes
Leen

Martine De Henau

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
    • www.mar-gezondheidspraktijk.be
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2013, 19:58:59 pm »
Dag Leen,
Ik heb met aandacht het artikel over het ketogeen dieet gelezen. Een beperkte inname van eiwitten en de goede vetten zorgen voor een goede ademhaling van de cellen. Eerder heb ik het recept van het Budwigpapje neergeschreven. Johanna Budwig kende dit al in het midden van de vorige eeuw. Zij sprak vooral over omega 3 vetzuren zoals lijnzaadolie. In een recent verschenen boek 'Het verzwegen verhaal over kanker' van prof Peskin, wordt meer de nadruk gelegd op een juiste verhouding tussen omega 6 en omega 3.

Het is goed Leen dat je je met voeding bezig houdt. Dit is een wapen tegen kanker. Toi, toi.

Ik kom er nog op terug. Groetjes,

Martine

Leen DR

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 02, 2013, 16:15:57 pm »
Dag Martine

Ik heb je bericht nu pas gezien.
Heel erg bedankt voor je antwoord.
Ik heb je nog een e-mail gestuurd.

Groetjes
Leen