Auteur Topic: Bloedverlies : bijwerking van Nolvadex ???  (gelezen 15073 keer)

creatief

• Bekijk profiel
Re:Bloedverlies : bijwerking van Nolvadex ???
« Reactie #15 Gepost op: april 10, 2013, 19:32:00 pm »
Sara en Veronique,

ik geraak ook wat in de war, nu. Ik had ook een hormoongevoelige tumor en ben aan de Nolvadex.

Mijn gynaecologe beweert echter ten stelligste dat dit Mirena spiraaltje heel lokaal en in minieme mate hormonen afscheidt.

Het is een optie die moest gekozen worden omdat poliep zo vlug terugkwam en er niet voortdurend curretages kunnen gebeuren. Ik ben 43 en mijn gynaecologe vond deze optie beter dan bvb de baarmoeder verwijderen.

Nu, kanker is zo veelzijdig en elk geval is anders, ik zal me maar niet te ongerust maken...

veronique123

• borstkanker sinds 11/01/2011
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: april 11, 2013, 13:34:37 pm »
Hallo creatief,
Het is zeker de bedoeling niet dat we mekaar ongerust maken. Bij mij was de tumor zeer hormoongevoelig dus heb ik maar de raad van mijn oncoloog/gynaecoloog opgevolgd en geen anticonceptiepilletjes of mirena spiraaltje meer gebruikt.
Ik nam vroeger marvelon en dat behoort tot dezelfde familie als mirena en alles waar hormonen inzitten moet ik vermijden.
En ja inderdaad we vinden veel gelijkenissen bij elkaar maar ieder geval moet toch apart bekeken worden, je moet je zeker niet ongerust maken maar als je hiervoor blijft piekeren kan je misschien toch eens informeren bij je oncoloog.
groetjes,
Veronique

fania

• Borstkanker van 5/3/2012 en drager BRCA2 gen
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: april 11, 2013, 14:24:41 pm »
Hier hetzelfde, na de diagnose moest ik onmiddellijk stoppen met de pil en mocht ik ook geen spiraal. Ik heb me dan maar bij de 1 ste operatie - verwijdering tumor - tegelijkertijd laten steriliseren.

creatief

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: april 11, 2013, 18:17:47 pm »
Tja, en ik heb ook de indruk dat meningen van artsen ook wel eens kunnen verschillen. Ik was al langer gesteriliseerd, dus stoppen met de pil of zo hoefde niet. Dat spiraaltje zit er nu echt enkel en alleen om die poliepen in bedwang te houden...

Afwachten maar tot de volgende controle. (Pff nog 2 maanden, t begint wel lang te duren...)

fee

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: april 13, 2013, 18:15:39 pm »
leuk leuk, hoe jullie allen aan me denken en wachten op me
om samen te komen
we moeten er gewoon allemaal bij zijn hé!
eind juni-juli lijkt me ook goed
de arts zei me deze morgen dat ik moet rekenen op zeker 3 maand herstel van de verdoving alleen al
daar ik er zo slecht ben uitgekomen zei hij kan dat tot 3 maand in je blijven hangen
dus eind juni-juli moet lukken hé
we zullen moeten afspreken wie zo wat een beetje de organisatie op zich neemt hé,of met een paar samen
enfin, organisatie, een plaats vinden die voor iedereen een beetje haalbaar is é bedoel ik
ik kijk er al naar uit jullie echt eens te zien!
liefs
Fee

fania

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: april 13, 2013, 19:04:46 pm »
Tuurlijk Fee wachten we op je om samen te komen!
Hopelijk gaat het dan wat beter met Sabine haar zicht en kan ze er ook bij zijn!
Ons clubke moet wel volledig zij he.
Normaal gezien start ik 10/6 terug met werken - als alles goed gaat de 6de mei, dus voor mij is eind juni of juli prima. Begin juli ben ik er wel een weekje niet, ga met onze jongste, mijn schoonzusje en haar jongste naar Barcelona..
Maar dat regelen we dan wel.
Bijzonderste zal zijn een plaats te vinden die voor iedereen zowat centraal ligt, als er iemand een idee heeft ...

Grtjes
Fania

veronique123

• borstkanker sinds 11/01/2011
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: april 13, 2013, 19:42:40 pm »
Hallo iedereen,
Tof, tof, tof.... dat gaat zeker leuk worden, vonken en vuur gaat dat geven die straffe madammen bij elkaar en inderdaad we plannen een datum en plaats die voor iedereen haalbaar is, niemand mag ontbreken.
Dus lieve dames doe voorstellen en dan bespreken we dit onderling, anders moeten we een nieuw item hierover opstarten, Ok ?

Sara1967

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: april 14, 2013, 10:29:29 am »
Ik zie dat Veronique een nieuw topic aangemaakt heeft voor de bijeenkomst !
Goed, want dat paste niet meer echt onder mijn topic van "Bloedverlies" he :-) :-)

Hopelijk krijg ik geen al te slecht nieuws nu donderdag bij de gyneacoloog......laten we hopen dat het gewoon
een poliep is en dat ik hoogstens een curettage moet hebben, of misschien is het iets gans anders, wie weet....

Nu even nog van de zondag genieten, morgen terug werkdag, jammer want nu is het echt wel warmer dan andere morgenden hoor !

Groetjes,
Sara

fania

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: april 14, 2013, 10:55:20 am »
Hey Sara,

Mijn kaarsje zal hier donderdag ook voor jou branden.
Hopelijk krijg je goed nieuws.

Maar nu nog niet teveel piekeren he, probeer te genieten van hopelijk een zonnige zondag, al is er hier nog niet veel zon te zien :( maar het is wel al 18 gr !

Lieve grtjes
Fania
x

Sara1967

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: april 14, 2013, 11:04:32 am »
Hallo Fania !

Ja, je voelt het verschil in temperatuur al goed tegenover de vorige dagen he !!

Nu nog een klein strijkje doen, dan eten maken en dan gaan we met onze 2 honden eens een goei wandeling maken,
ze moeten wel in de auto maar hopelijk valt dat mee !

En dan na de wandeling : een goei cremeke eten, en ja de hondjes krijgen natuurlijk ook iets.
Hopelijk trekt onze jongste (de zwarte op mijn foto's) niet te hard want dat voel ik erna dan wel aan mijne rechterarm :-(
En hij wil altijd maar bij mij zijn, raar he....nochthans mijne vriend is er ook supergoed voor, idem voor Lady, zijn mama
(foxje), wil ook altijd maar bij mij zijn. Maar die is al wat kalmer aan de leiband, en op een terras kun je die nog op je schoot nemen,
dat gaat bij de jongste al niet meer, zal een goede 35 kg wegen nu.

Fijn weekend, ben blij dat het morgen terug werkdag is, zo zet ik alles van donderdag wat uit mijn hoofd :-)
Thuis pieker ik meer.

Lieve groetjes aan allen !

Sara

fania

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: april 14, 2013, 11:13:57 am »
Laat het cremeke je smaken !!! :)

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: april 14, 2013, 11:31:47 am »
hmm lekker ijsje, dat heb ik gisteren gedaan
eerst met mijn dochter gaan shoppen, leuke dingen gekocht
en toen ijsje gaan eten
mijn kaarsje zal donderdag ook branden Sara
veel sterkte alvast
en geniet maar van de zon, hier schijnt ze al
fijne zondag iedereen
xxx Sabine

Sara1967

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: april 14, 2013, 11:40:24 am »
Hallo !!

hier schijnt het zonneke nog niet maar al wel warmer dan de vorige dagen !

Shoppen met mijn dochter : klinkt zo mooi, Sabine, ik had altijd zo graag een dochter gewild, maar ja, het lot heeft anders
beslist en ik zou mijne zoon voor geen geld meer willen missen natuurlijk, maar ik had ook nog graag een dochter gehad,
zo om die typische vrouwelijke dingen mee te doen :-)

Fijne zondag !!!

Sara