Auteur Topic: Bloedverlies : bijwerking van Nolvadex ???  (gelezen 15088 keer)

Sara1967

• Bekijk profiel
Bloedverlies : bijwerking van Nolvadex ???
« Gepost op: april 09, 2013, 16:31:17 pm »
Hallo lieve vriendinnen,

Ik heb daarnet, na lang twijfelen, toch maar een afspraak bij mijn gyneacoloog gemaakt (hij heeft mij borstsparend
geopereerd in dec 2011) omdat de oncologe op mijn laatste 3-maandelijkse controle zei, dat Nolvadex vaak
als bijwerking heeft dat je veel cysten in je buik krijgt (op eierstokken, denk ik, en/of baarmoeder).
Ik heb het hier al eens vermeld, dat ze zo een beetje al lachend zei : "wij noemen dat een Nolvadexbuik"......
Ze zei dat gewone cysten geen kwaad kunnen, die "komen en gaan", maar van het moment dat je tussen 2
maandstonden bloed verliest, kan het zijn dat er een poliep is, en die moet dan zo snel mogelijk verwijderd worden.

Tja, maar nu heb ik dus al een paar dagen wat rozig gekleurd slijm en ben pas ongesteld geweest op 26 maart, dus
ik maak me nu wel wat zorgen : waar trek je de grens tussen "beetje rozig gekleurd slijm" en "bloed" ?
Dus, voor alle zekerheid toch maar een afspraak gemaakt, volgende week donderdag de 18de, om 16u30.
Kan ik ook eindelijk eens mijne "Nolvadexbuik" zien !

Ik hoop dat het geen poliep is, heb al gehoord dat je dan een curettage krijgt, en vergeleken met wat ik al doorgemaakt heb
met de operatie, zou het een fluitje van een cent zijn, die curettage, maar ja, ik veronderstel dat je dan ook weer moet
wachten op de uitslag van de analyse van die poliep of is een poliep altijd goedaardig ?

Heeft iemand van jullie dit al aan de hand gehad ? dus wat slijm/bloedverlies ten gevolge van de Nolvadex ?
Uitstrijkje/echo van de buik laten doen (de vrouwelijke delen van de buik) en wat hebben ze gezien of hoe is het afgelopen ?

Hartelijk dank voor de reacties, ik denk wel dat er veel onder jullie Nolvadex of iets gelijkaardigs nemen.

Groetjes,
Sara

En allen samen denken we vandaag allemaal aan onze FEE, ik hoop dat alles goed met haar verloopt !!

veronique123

• borstkanker sinds 11/01/2011
    • Bekijk profiel
Re:Bloedverlies : bijwerking van Nolvadex ???
« Reactie #1 Gepost op: april 09, 2013, 16:40:23 pm »
Hallo Sara,
Goed dat je een afspraak gemaakt hebt, dan zal je wat gerustgesteld zijn, denk niet direct het ergste, want je weet wat voor bijwerkingen je ervan kunt krijgen.
Ik heb toch gehoord dat poliepen goedaardig zijn, maak je maar geen zorgen.
Ik loop ook al een ganse dag aan Fee te denken, de kaarsjes zullen wel helpen hé.
Hopelijk heb je meer nieuws de 18de, probeer er niet teveel aan te denken,
liefs,
Veronique

creatief

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 09, 2013, 18:16:45 pm »
Dag Sara,

ik heb dit ook aan de hand gehad. de eerste keer volgde een curretage, maar bij controle was de poliep terug (en groter). Een poliep moet opgevolgd of verwijderd worden, want die kan evolueren naar kwaadaardig.
Bij controle, toen er opnieuw een poliep zat, heeft mijn gynaecologe beslist niet opnieuw een curretage uit te voeren, want zo konden we bezig blijven, maar plaatse een Mirena-spiraaltje. Door de afgegeven hormonen zou de poliep moeten kleiner worden. Dit wachten we nu nog af.

En inderdaad, dit is een bijwerking van de Nolvadex.

Ook ik denk aan Fee. :-)

groetjes!

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 09, 2013, 19:32:10 pm »
Hoi Sara,

ook ik heb dat aan de hand gehad bij het nemen van die nolvadex
ik nam het toen 2 jaar en 2 maanden, had bloedverlies, een curretage gehad, was een poliep
mijn gynaecoloog zei dat een poliep door de nolvadex bijna altijd goedaardig is
ik ben toen moeten overschakelen naar aromasin
je hebt groot gelijk dat je het laat nakijken
alvast veel sterkte voor dan
groetjes Sabine

fania

• Borstkanker van 5/3/2012 en drager BRCA2 gen
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 09, 2013, 19:39:46 pm »
Hey Sara,

Kan je jammergenoeg geen advies geven.
Na mijn 1 ste maand Nolvadex is hier bij mij alles stil gevallen, geen menstruatie meer, niks!

Groot gelijk dat je het laat nakijken, is het niks, dan is het niks, maar dan ben je tenminste gerustgesteld he.

Grtjes
Fania

Sara1967

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 10, 2013, 14:01:25 pm »
Bedankt voor de reacties, ben al wat geruster nu. Deze nacht en vandaag, tot nu toe, geen bloedverlies meer gehad.

@ Creatief, een Mirena spiraaltje zou ik nooit mogen hebben want daar zitten nog hormonen in, was bij mij ten strengste verboden.
Mijn tumor was hormoongevoelig, ben zelfs al onmiddellijk toen ik mijn diagnose kreeg (en ze dus nog niets wisten van de
aard van mijn tumor), met de gewone anticonceptiepil moeten stoppen in geval het hormoongevoelig zou zijn.
Ik kon dan, na alle uitslagen gehad te hebben, kiezen voor een sterilisatie of een koperspiraaltje.
Ik heb voor het laatste gekozen, beklaag het mij eigenlijk al, want geeft veel hevigere menstruaties en veel buikpijn,
en het duurt ook langer (gemiddeld zo'n 4 tot 6 dagen).
Aangezien ik 45 jaar ben, en zeker geen kinderen meer wil, had ik me beter laten sterliseren.
Ik ga het hier zeker eens over hebben met mijn gyneacoloog de 18de.

Heb daarnet even naar mijn oncologe gebeld, en die zei me dat een poliep inderdaad kan evolueren van goedaardig naar kwaadaardig.
En dat ik, ook al twijfel ik omdat het maar rozig slijm is, er goed aan gedaan heb om direct een afspraak te maken bij de gyneacoloog.
Liever deze week, zei ze, maar ze hebben mij nu al tussen 2 andere afspraken in gezet, sneller ging echt niet.
Moest er helemaal geen tikkeltje bloed zijn, dan was het slijm ook niet rozig geweest, en daar heeft ze wel een punt.

Bedankt allemaal voor de antwoorden, jullie zijn echt schatten van vriendinnen, zelfs voor een beetje "ambetante" vragen kun je hier
terecht, in ons "clubje", dat volgens mij in de zomer eens zou moeten samenkomen op een gezellig terrasje !!

fania

• Borstkanker van 5/3/2012 en drager BRCA2 gen
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 10, 2013, 14:13:33 pm »
Hey Sara,

Helemaal eens met je laatste zin!
Zeg maar waar en wanneer :)

Grtjes
Fania

veronique123

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 10, 2013, 14:35:03 pm »
Hallo Sara,
Ik had ook een hormoongevoelige tumor en moest zoals jij onmiddellijk stoppen met de anticonceptiepil, ik heb dat zeker meer dan 20 jaar gebruikt wat nadelig is voor zo'n tumoren, zo zie je maar voor het één is het goed en voor andere dingen raadt men het af.
Zo een Mirena spiraaltje is inderdaad niet goed als je tumor hormoongevoelig is, ik ben 3 jaar ouder dan jij en heb 2 jaar lang zoladex spuiten gekregen om mij in menopauze te brengen, amaai die vapeurkes  :)
Wat dat terrasje betreft dat zie ik ook helemaal zitten, wat zou dat geven al die straffe madammen bij elkaar....  ;D

Sara1967

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: april 10, 2013, 14:52:56 pm »
Hey Veronique,

wat dat zou geven ?? ik denk een heel luidruchtige groepje vrouwen :-)

Nee, serieus even, ik denk wel dat het tof zou kunnen worden, zeker als het zonnetje van de partij is.

Probleem is dat we allemaal nogal verspreid over Vlaanderen wonen he.
We zullen een plaats moeten vinden die voor iedereen goed bereikbaar is.

En we gaan natuurlijk wachten op Fee, tot ze hersteld is van haar operatie van gisteren.
Ik hoop om morgen of overmorgen toch iets te mogen lezen van haar hier.

Veronique : ik heb ook de gewone anticonceptiepil geslikt van mijn 17de jaar tot nu in november 2011 dus dat is ook
27 jaar. En ik heb geen borstvoeding gegeven, dat en dat van die pil, zijn al 2 slechte factoren om het risico op bk
sterk te verhogen. En mijn eerste maandstonden tussen mijn 11de en 12de jaar, dat is tamelijk vroeg en is ook niet
zo goed. Het enige dat "goed" was bij mij is dat ik mijn zoon gekregen heb op de leeftijd van 26 jaar, en dat is blijkbaar
ideaal. De leeftijd van je eerste bevalling zou ook een rol spelen bij het risico op bk.

Maar ja, we kunnen de klok niet terugdraaien en zeggen na onze bevalling : ik neem geen pil meer maar iets anders.
Moest ik het toen allemaal geweten hebben, ik had me al lang laten steriliseren ipv al die jaren de pil genomen te hebben, wie
weet had ik het dan niet gehad, het zijn allemaal maar veronderstellingen he, en zoals ik al zei : je kunt de klok niet terugdraaien.

Ik weet niet, maar ik heb altijd, al van jong meisje aan, gezegd (en dat weet mijn ex-man goed genoeg) : je zal wel zien, ik krijg ooit een dag ofwel borstkanker ofwel huidkanker. Dat laatste zat in mij, die angst, omdat ik heel veel van die bruine plekjes heb en ik heb er al een aantal laten wegsnijden, altijd ook bang afgewacht op de uitslag maar tot nu toe : allemaal goedaardig.
Toch moet ik binnenkort weer gaan om er weer een paar te laten verwijderen (dat is onder plaatselijke verdoving) en ik zal weeral
een beetje bang zijn, dat is normaal he. Ik mag normaal gezien van de dermatoloog geen zonnebank doen en zeker niet te lang in de zon zitten en altijd met een hoge beschermingsfactor. Dat vind ik niet erg, in de zomer ben ik niet mooi bruin maar liever dat dan een melanoom te krijgen.

Dus, om terug te komen op het idee van eens af te spreken : we zullen wel een oplossing vinden, waar een wil is, is een weg :-)

Sara

veronique123

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 10, 2013, 15:05:13 pm »
Hallo terug,
Ik denk dat iedereen het wel ziet zitten om eens af te spreken en dat het tof zal worden daar twijfel ik zeker niet aan, wat de plaats betreft, iedereen kan hier eens een voorstel doen hé, sommige onder ons hebben geloof ik hier al wat ervaring mee om zoiets te organiseren. We zullen zeker wel overeenkomen waar en wanneer en wat Fee betreft, inderdaad zij mag zeker niet ontbreken !
We zien wel welke periode voor iedereen het beste past, ik zou zeggen doe maar voorstellen, ben heel benieuwd !
Komaan straffe madammen laat jullie dus eens horen.....

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 10, 2013, 15:17:46 pm »
hallo straffe madammen,

ik zou toch nog een paar maanden wachten
totdat fee voldoende hersteld is, ik stel voor juni-juli ergens
ik ben wel een bange schijterd haha  :D ;)
durf met de trein alleen niet te reizen, en met de auto kan ik niet ver rijden met mijn oog
en durf ook niet op autostraden, nu zeker niet met mijn beperkt zicht
help en ik wil er zo graag bij zijn, heeft iemand een oplossing voor mijn probleem

en wat dat zou geven: een hele hoop straffe madammen bijeen: vonken en vuur haha :D ;)
groetjes Sabine

veronique123

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 10, 2013, 15:29:18 pm »
Juni, juli lijkt ideaal, Fee zal dan hopelijk voldoende herstelt zijn.
Sabine we zullen wel een oplossing vinden, jij mag zeker niet ontbreken hé !
Dat het vonken en vuur zal geven dat betwijfel ik niet  :D

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: april 10, 2013, 15:31:07 pm »
dan is het normaal ook warm weer
en kunnen we op het terras gaan zitten
met een dikke ijscréme  ;D ;D :D ;)
hmm heb er al zin in
xxx Sabine

Sara1967

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: april 10, 2013, 16:02:53 pm »
Ja, Sabine, maak je niet ongerust, jij MOET er gewoon bij zijn !
We vinden wel een oplossing, desnoods komen we allemaal naar Limburg, is trouwens een toffe streek.
Ik vind St-Truiden en Hasselt gezellige steden, dus : voor mij geen probleem.

Ja, best wachten tot zeker einde juni, begin juli want ik denk wel dat Fee die tijd zal nodig hebben om goed
te herstellen.

Eten jullie dan maar lekker nen dikke ijscrème, ik hou het wel bij een glaasje water, ben al genoeg verdikt :-)
Nee, grapje, als ik eens wegga, wil ik er wel 200% van genieten !!

Ik denk ook wel dat het "vonken en vuur" zal zijn......ik weet dat ik niet meer zo vaak wegga sinds mijn operatie,
dat ze mij soms echt moeten "meetrekken" om weg te gaan, maar eens ik er dan ben, en meestal ook na een paar pintjes of
een glas wijn of 2, kom ik los en dan geniet ik er met volle teugen van !

Zoals het afscheidsconcert van de Kreuners in het Sportpaleis in Antwerpen, mijn vriend had die kaarten gekocht als verrassing voor mij
voor als mijn 1ste grote controle in december goed was, en het was goed.
Toch heeft hij nog moeten aandringen dat we zouden gaan, ik was maar wat bang dat ik in zo een grote menigte, een duw
in mijn rechterborst zou krijgen, maar er is gelukkig niets gebeurd, en ik heb mij supergoed geamuseerd !
Idem voor oudejaarsavond, hij heeft moeten zagen en zagen, maar ik ben dan toch meegegaan en heb mij goed geamuseerd.
En eenmaal ik op dreef ben, ben ik echt op dreef he......dan is hij ambetant omdat ik niet naar huis wil 's nachts !

Ik voel mij ineens al een stuk beter gezind !!

veronique123

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 10, 2013, 19:00:55 pm »
Haha, je zou er inderdaad goed gezind van worden, zie ons daar allemaal al zitten met een grote ijscrème voor ons, njam, njam, ik zie het al zo voor mij  !
Ik heb dat ook hoor als ik mij  eens lostrek dan....
Ben benieuwd wat er uit de bus gaat komen, zie ernaar uit  :)