Auteur Topic: Uitgezaaide borstkanker  (gelezen 15226 keer)

Brioche

• Gast
Uitgezaaide borstkanker
« Gepost op: maart 17, 2013, 00:18:19 am »
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en wil langs deze weg mijn verhaal kunnen doen en misschien zo tips krijgen of raad kunnen geven.Ik ben een 43-jarige gelukkig getrouwde man en we hebben 2 kids van 17 en 19.In 2010 stortte onze wereld in toen bij mijn vrouw borstkanker werd vastgesteld en een mastectomie en okseluitruiming noodzakelijk bleek.Na een operatie,chemokuur en bestraling begon mijn schatje in september 2011 vol goeie moed terug te werken.Ze voelde zich echter vrij snel terug moe en tijdens een controle in Januari 2012 viel het zware verdict,uitzaaiingen naar longen en lymfeklieren van de slokdarm.Dus onmiddelijk terug opstart van chemo.Tot vandaag kreeg mijn vrouw reeds taxol,taxotère in combinatie met een bloedvatremmer,Xeloda en sinds 3 maanden een studie met nktr 102.Tijdens de zomer van 2012 heeft ze 2 maanden "verlof" gekregen maar bij de eerstvolgende controle bleek er al terug groei te zijn dus stoppen met chemo blijkt geen optie.Eind januari kregen we eindelijk nog eens positief nieuws,de letsels blijken nu min of meer stabiel te blijven.Sinds enkele weken heeft Sandra (mijn vrouw dus) heel veel last van de chemo,zo erg dat het beetje sociale leven dat we nog hadden nu helemaal verdwenen is.Ik besef dat de prognose niet goed is maar het is zwaar om dragen als de dokters ontwijkend antwoorden op vragen over de toekomst.Maandag moeten we voor een zoveelste baxter naar gasthuisberg en ik hoop deze keer  toch wel iets duidelijker antwoorden te krijgen.Ik ben van plan om 4/5 de of zelfs halftijds te gaan werken zodat we samen nog zoveel mogelijk kunnen genieten,op goede dagen lukt dit nog wel.Dit heeft mij deugd gedaan om alles eens kunnen neer te pennen,alle reacties zijn welkom zowel van patienten als van partners.

Groetjes van Brioche ;)

truuskwel

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Uitgezaaide borstkanker
« Reactie #1 Gepost op: maart 17, 2013, 00:26:00 am »
Brioche je kan eens gaan kijken naar de reacties op de topic 'functioneren na borstkanker'

creatief

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 17, 2013, 09:54:38 am »
Beste Brioche,

eerst en vooral wens ik jullie veel sterkte. En wil ik zeggen dat alle warmte van mijn hart gaat naar jullie. Heb je al contact gehad met de sociale dienst van het ziekenhuis? Of met de psycholoog of psychologe die met de dienst verbonden is? Daar kan je heel wat info krijgen, en kan er misschien begeleiding komen, want alles alleen moeten dragen is veel te zwaar.

Heel veel warme groeten!

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 17, 2013, 10:33:46 am »
hoi Brioche,

pff wat een verhaal, weeral iemand die door de rotziekte is overvallen
goed dat je het hier even van je af kan schrijven, en dat je niet alleen met je verdriet blijft zitten
want ook voor de partners is zoiets onnoemelijk zwaar om te dragen
ik hoop echt dat jullie morgen wat duidelijke antwoorden zullen krijgen
laat je zeker begeleiden in het ziekenhuis als het jullie té zwaar word
er zal daar ook wel een onco-psychologe rondlopen, is misschien een grote drempel
maar helpt echt
ik heb in 2006 borstkanker gehad, en ben vorig jaar hervallen, uitzaaiing naar het oog
in diezelfde week is mijn broer verongelukt
heb 25 bestralingen gehad en nu nog hormonentherapie
ik kon het toen niet aan tijdens de bestralingen, was me ff té zwaar
samen met de psychologe van het ziekenhuis ben ik erdoor gesparteld
aarzel niet om hulp te zoeken indien het nodig is, zij zijn echt een goede steun in de zware strijd
en hier ontvang je ook veel steun, aarzel dus ook niet om het hier van je af te schrijven
wij steunen en leven met je mee
veel sterkte nog samen
warme meelevende knuffel
xxx Sabine

Brioche

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 17, 2013, 13:05:00 pm »
Bedankt voor de reacties,doet deugd!!!We gaan morgen zeker raad en hulp vragen in de kliniek want zowel Sandra als ik gaan dit kunnen gebruiken.We praten wel veel met elkaar maar er zijn nu eenmaal dingen die je makkelijker tegen andere mensen kan zeggen zonder te moeten nadenken of het niet te kwetsend overkomt.Trouwens Brioche is een bijnaam die ik al jaren heb,mijn echte naam is Bryan.        groetjes aan allen,Bryan .
 :)

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 17, 2013, 18:33:48 pm »
zeker doen, het gaat jullie goed doen
veel sterkte morgen, ik denk aan jullie
groetjes Sabine

Merolleke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 18, 2013, 16:23:48 pm »
Amai Bryan

Ik ben nog nieuw, ik ben maar op 4/3 geopereerd en weet pas 26/3 hoe de bestralingen zullen verlopen.  Maar ik leef met jullie mee en breng zeker je verhaal op dit forum.  Ik heb al gezien (ik zit er nog maar net op) dat er hier heel wijze en positieve mensen berichten plaatsen.  En dat kunnen we allemaal gebruiken...

Veel sterkte,
Mieke

Brioche

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 21, 2013, 23:08:33 pm »
Hallo allemaal,
We waren maandag in het ziekenhuis maar Sandra heeft geen chemokuur gekregen omdat ze te ziek is geweest van de vorige.Volgens het protocol van de studie moet je de week voor de chemokuur diareevrij zijn zonder medicatie en dat was niet het geval.dus chemokuur uitgesteld met een week,als ze deze week goed blijft krijgt ze maandag haar chemokuur maar in lichtere vorm.Om een duidelijker kijk op de nabije toekomst te hebben moeten we nog even wachten op de scan van 2 april.we hebben wel een sociaal assistente gezien die vanaf nu elke keer zal langskomen op de dagzaal,toch spijtig dat je dit zelf moet vragen maar toch goed dat het bestaat.Bedankt allemaal en tot binnenkort met hopelijk goed nieuws.

Brioche

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 03, 2013, 22:21:56 pm »
Hallo allemaal,

We zijn dinsdag naar de kliniek geweest voor een nieuwe scan maar het resultaat was niet goed(25 % groei van de tumoren) dus moeten we studie stopzetten en vanaf maandag beginnen met carboplatinum gemcitabine.Dit was weer een zware schok voor mij maar zeker voor mijn vrouw.Zij hield zich tot nu toe altijd sterk maar is nu toch zeer zwaar teleurgesteld en moedeloos.Het is zelfs zo ernstig dat ze zelf hulp ingeroepen heeft van een psycholoog en die zal vanaf maandag elke week langskomen en ons zien.Het valt ons allebei zwaar dat wij(en vooral mijn vrouw)telkens weer alles moeten ondergaan met nevenwerkingen en andere schema's maar zonder resultaat.Het voornaamste is mijn vrouwtje terug zin in het leven te geven en hopen dat de volgende scan binnen 9 weken weer wat rust in ons leven en in ons hoofd brengt.Ik hou jullie zeker op de hoogte en het voelde voor mij weer goed om alles eens neer te kunnen schrijven.               Tot binnenkort,mvg Bryan ;)

fee

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 04, 2013, 08:07:16 am »
Bryan,

ik leef met jullie mee
vind de kracht en moed om door te gaan,om je vrouw te blijven begrijpen wat ze ook beslist

ik mag ook van geluk spreken dat ik zo een lieve begrijpende echtgenoot heb als jij blijkt te zijn
iemand die als echtgenoot de steun van lotgenoten opzoekt is liefhebbend voor zijn vrouw
zeker weten
Dikke proficiat voor u Bryan
want het is niet makkelijk als partner ook hé!

liefs
Fee

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 04, 2013, 09:00:22 am »
hoi Bryan,

ook ik leef met jullie mee
dit is natuurlijk niet wat je wilde horen, maar ik hoop dat je de kracht samen vind om door te vechten
goed dat jullie de hulp van een psycholoog hebben ingeroepen
dat kan even wat extra kracht geven
mij heeft toen de psychologe me door de bestralingen geholpen
zonder haar had ik het niet aangekund
hopenlijk gaat deze behandeling goed aanslaan en brengt de volgende scan wat terug rust
kom hier maar van je afschrijven, vind het wel moedig van jou
je zorgt goed voor je vrouw
dikke moedgevende knuffel
niet opgeven, wij zijn er om je te steunen
xxx Sabine

swiffy

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 04, 2013, 10:17:15 am »
Hoy, Brioch, door je verhaal te lezen komt bij mij ook alles terug. Mijn ventje had uitgezaaide huidkanker en ik weet wat jij nu doormaakt , om je geliefde zo moeten zien afzien, ik heb alles wat ik in mij had gegeven om hem te helpen , ik ben zelf te diep gegaan en mn gevoelens opgekropt en maar altijd doorgedaan totdat ik zelf borstkanker kreeg . Probeer af en toe wat stoom af te laten, als je alleen bent, zodat je zellf wat op adem kunt komen, want anders loop je vast. Bij mij is alles nu 2jaar geleden en this bij momenten moeilijk : heb de ziekte alleen moeten doormaken. Troost U met de gedachte dat je elkaar graag ziet en ook de dagen dat ze ziek is er voor zorgen dat er toch mooie momenten zijn door bv samen efkes buiten te zitten en naar de natuur te kijken . Wens je veel moed , groetjes, Sonja

veronique123

• borstkanker sinds 11/01/2011
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: april 04, 2013, 10:49:42 am »
Hallo Bryan,
Ik ben hier nog niet zolang op het forum en heb ondertussen ook jouw verhalen gelezen, je kan het hier inderdaad van je afschrijven en iedereen begrijpt je onmiddellijk.
Ik heb veel bewondering voor je hoe goed jij voor je vrouwtje zorgt, het lijkt zo vanzelfsprekend dat je voor mekaar zorgt in mindere tijden maar ook voor de partner is het zo moeilijk om dragen, je moet je sterk houden voor haar wat niet altijd even makkelijk is, ik vind het goed voor jullie dat je bij een psychologe ten rade gaat, ze zijn er toch om ons te helpen hé.
Weet vooral dat iedereen hier met je meeleeft en je steunt en hopelijk krijg je beter nieuws bij de volgend scan.
Hou de moed er in !
Dikke knuffel aan jullie beide,
groetjes,
Veronique

Brioche

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 06, 2013, 11:50:24 am »
Hoi allemaal,

ik ben een paar dagen niet op het forum geweest om alles een beetje te laten bezinken maar was blij verrast met de reacties,dat doet deugd.Ondertussen gaat het al wat beter.Ik ben blijven werken deze week omdat het paasverlof is en Sandra niet de hele dag alleen zit. Bovendien had ze heel wat bij te praten met onze jongste zoon die net een stage van een maand in Frankrijk er heeft op zitten.Het deed mij wel deugd om te gaan werken zodat ik mijn zinnen kon verzetten.Verder blijf ik tijd maken om 3 maal per week te gaan lopen eveneens om het kopke eens wat leger te maken.We hebben samen ook veel gepraat over de toekomst en Sandra houd zich sterk maar heeft terecht veel twijfels?Ze zegt vanaf nu van dag tot dag te leven en te genieten van de momenten samen.Morgenvoormiddag gaan we met vrienden ontbijten,iets waar ze al een hele week naar uitkijkt en ondertussen denken we niet aan maandag en de opstart van de nieuwe chemo.Bedankt allemaal voor de lieve woorden van begrip en steun,tot volgende week.

Een welgemeende knuffel,  Bryan ;)

fania

• Borstkanker van 5/3/2012 en drager BRCA2 gen
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 06, 2013, 12:03:21 pm »
Hallo Bryan,

Sandra heeft de juiste ingesteldheid, genieten dag per dag !
Van iedere klein of groot moment.
Voor ik ziek werd, was ik een streverke :( alles perfect op het werk, thuis, kortweg nen controlefreak en ik wou dat alles gewoon picobello was.
Sinds de diagnose ben ik 180 gr gedraaid, pas op, ik wil het nog graag allemaal in orde, maar is het vandaag niet dan is het morgen, het loopt allemaal niet weg.
Sandra mag zich gelukkig prijzen met een echtgenoot als jij ! Ikzelf ben ook in de prijzen gevallen :) mijn man steunt me al sinds dag 1 in alles wat ik moet ondergaan, gaat telkens mee op onderzoek, naar de consultaties terwijl ik dikwijls zeg dat het niet nodig is. Maar dan krijg ik het antwoord, jij zou voor mij hetzelfde doen, en was het niet in goede en slechte tijden....
Voor mij begint het einde vd miserie in zicht te komen - je kan mijn verhaam volgen onder topic Fania - voor jullie ligt het jammergenoeg enigszins anders. Maar geniet van mekaar, van elk moment!
Wens Sandra heel veel succes met de opstart van de chemo maandag en geniet het ontbijt morgen !!!

Grtjes
Fania
x