Auteur Topic: sterk Koreaanse ginsengextract  (gelezen 9513 keer)

mudori

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
sterk Koreaanse ginsengextract
« Gepost op: maart 15, 2013, 14:20:08 pm »
Hallo iedereen, graag deel ik met jullie deze info ivm Koreaanse ginseng.

In een andere topic heb ik al vermeld dat mijn 68-jarigemoeder, niet-klein cellige tumor in de rechterlong en uitzaaiingen in de linkerlong,  op 4 jaar tijd in totaal maar liefst 65 chemo's ( 54 x alimta & 11 taxotair) kreeg toegediend.

In de afgelopen vier jaar heeft ze nooit één enkele chemo moeten overslaan omdat haar bloedwaarden niet goed waren !
Vanaf het begin heeft ze, op aanraden van mijn Zuid-Koreaanse vriendin, een sterk ginsengextract van de bekende Koreaanse firma Cheon Kwan Jang  ingenomen. 4 jaar lang, twee maal daags, nam ze er een derde van een klein koffielepeltje van in. De prijs van dergelijk extract bedraagt in Korea rond de 200 EURO. Ze kwam er ongeveer anderhalve maand mee toe. Daarnaast heeft ze ook lange tijd groene thee gedronken.

Ginseng, aanzien als het meest kostbare medicijn in de oosterse geneeskunde,wordt in Korea ter ondersteuning van chemotherapie gegeven en er zijn zelfs Japanners die het zich tweemaal per jaar intraveneus laten toedienen in Korea. Mij moeder is er dan ook van overtuigd dat haar conditie mede dankzij de ginseng vrij stabiel is gebleven.

In 1986 werd mijn moeder al geconfronteerd met Hodgkin-kanker en na de behandeling nam ze ginsengcapsules om de vermoeidheid te bestrijden. Volgens haar was dit een aanmerkelijk verschil als ze al of niet deze capsules nam.

Er zijn vele soorten ginseng maar de Koreaanse ginseng is door zijn unieke eigenschappen beter dan al de andere soorten ginseng. In Korea worden er jaarlijks nog miljarden uitgegeven om de werking van ginseng te onderzoeken.

Diegene

Groetjes

Martine De Henau

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
    • www.mar-gezondheidspraktijk.be
Re:sterk Koreaanse ginsengextract
« Reactie #1 Gepost op: maart 18, 2013, 13:42:05 pm »
Dag Mudori,
Ik heb met aandacht je topic gelezen en inderdaad ginseng heeft veel voordelen. Ik geef je bierbij de bevinding van een studie:

Ginseng en angiogenese:

Ginseng heeft een tegengestelde werking op de bloedvatvorming. Aan de ene kant stimuleert het de bloedvatvorming en wondgenezing. Aan de andere kant heeft het een antitumorwerking door bloedvatvorming tegen te gaan. Vier soorten ginseng zijn er onderzocht: de Amerikaanse, Chinese, Koreaanse en Sanqi ginseng. De verschillende soorten ginseng bevatten verschillende hoeveelheden van twee hoofdingrediënten. Het eerste hoofdingrediënt, het ginsenoside Rb1, remt de bloedvatvorming, terwijl het tweede ingrediënt Rg1 de angiogenese juist bevordert. De ratio van beide ingrediënten bepaalt in sterke mate welke werking een bepaald ginsengextract heeft. Ook de manier waarop de ginseng is bewerkt, is van belang voor de verhouding van de bestanddelen. Regelmatig ginseng gebruik na de diagnose van kanker, heeft ook een sterk effect op psychologisch vlak en sociaal welzijn. Bovendien verbetert het de levenskwaliteit naarmate het cumulatieve ginsenggebruik toeneemt.

Sengupta S, Toh SA, et al. Modulating angiogeiesis: the yin and yang in ginseng. Circulation 2004 – Ortho. NL 2005
American Journal of Epidemiology 2006

Warme groetjes,
Martine
www.mar-gezondheidspraktijk.be
www.wistik.be

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 18, 2013, 19:19:43 pm »
lijkt me wel interessant
waar kan je die ginseng krijgen?
groetjes Sabine

Martine De Henau

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 16, 2013, 21:47:12 pm »
Hallo,
In de natuurvoedingswinkel kun je ActivO Power Ginseng krijgen, die afkomstig is van Koreaanse Ginsengwortel. Niet genetisch gemanupileerd!Proberen maar.
Martine
www.wistik.be

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 27, 2013, 13:07:16 pm »
hoi Martine,

hoeveel moet je daar dan van gebruiken per dag
groetjes Sabine

Martine De Henau

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 28, 2013, 19:04:19 pm »
dag Sabine, 1 capsule per dag vooral 's morgens innemen. Omdat je er door meer energie krijgt, is het aan te raden zo vroeg mogelijk op de dag innemen. Om zo slapeloosheid te vermijden.
Groetjes, Martine
www.wistik.be

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 29, 2013, 21:07:15 pm »
hoi Martine,

dankjewel, en ik moet dat zo'n kuur nemen of hoelang?
of blijven nemen
gr Sabine

Martine De Henau

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 01, 2013, 20:57:07 pm »
Dag Sabine,

Het is de bedoeling van dit in een kuur te nemen. Langdurig gebruik is voor geen enkel middel interessant. Af en toe eens stoppen is heilzaam voor het lichaam. Dan kun je nadien je lichaam terug een boost geven.
Succes er mee!

Groetjes,
Martine
www.wistik .be

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 03, 2013, 18:09:39 pm »
hoi Martine,

bedankt voor je antwoord, heb nog 1 vraagje, sorry had beter mijn vragen in 1 topic gezet
ik neem hormonentherapie voor mijn borstkanker
die ginseng mag ik toch nemen dan, en gaat dat wel werken met die hormonen erbij, niet dat de hormonen die ginseng overheersen of zo
waar zat jij weer in ZOnhoven?  Jij had daar toch ook een praktijk dacht ik
dan kom ik zeker eens langs, is voor mij niet zo ver
groetjes Sabine

Martine De Henau

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 05, 2013, 21:32:18 pm »
Dag Sabine,
Ik ken geen contra-indicaties van ginseng en de hormonentherapie die je volgt. Er zijn wel studies waar bepaalde supplementen met Tamoxifen een synergie vormen en waarmee de Tamoxifen beter werken.
Naast Lier heb ik ook een praktijk in Zonhoven: Lange Schouwenstraat 1A. Altijd welkom geef bij voorbaat een seintje.
Groetjes,
Martine
www.wistik.be

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 06, 2013, 09:07:49 am »
bedankt Martine, ik kom zeker eens langs
ik hoop dat er ook iets bestaat tegen die stemmingswisselingen door hormoontherapie
voel me soms zo depressief, en anti-depressiva wil ik in geen enkel geval
ben tegen pillen, ben voor de natuurlijke geneeswijzen
groetjes Sabine