Auteur Topic: Buikvet door de hormonen  (gelezen 9013 keer)

LAPERLA

  • Nieuwkomer
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
Buikvet door de hormonen
« Gepost op: maart 05, 2013, 12:58:46 pm »
Sinds ik Nolvadex neem (vanaf juli 2011) krijg ik een serieuze vetlaag op mijn buik, in zo'n mate dat het mij met momenten stoort als ik zit. Telkens ik bij de dokter kom, krijg ik als antwoord op mijn gewichtstoename, niet aantrekken, zal wel in orde komen. Maar zo kan het niet verder. Ik wil gerust die Nolvadex nemen, en ik ben me ervan bewust dat dit gewichtstoename geeft, maar het moet ook nog te doen zijn.

Zijn er nog mensen die dit hebben en wat doen jullie? Hoe verminder ik die "spek"-laag?

laperla

LIBRA

  • Nieuwkomer
  • *
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Re:Buikvet door de hormonen
« Reactie #1 Gepost op: maart 05, 2013, 14:07:22 pm »
Ik neem Nolvadex sinds dec 2011 men had mij ook verwittigd voor gewichtstoename.  Maar ik moet echt eten om op gewicht te blijven, ik kan soms 3 kilo op een week verliezen en dat gaat zo op en af.  Ik heb geen vetlaag en kan je hiermee niet veel helpen maar misschien heeft iemand ook die gewichtsafname.

Groeten

Libra

creatief

  • ****
  • Berichten: 298
    • Bekijk profiel
Re:Buikvet door de hormonen
« Reactie #2 Gepost op: maart 06, 2013, 10:37:27 am »
Tja Libra,  ik heb er zelf ook last van, in die zin dat ik in geen enkele broek meer pas van voor de therapie...
Ik let op mijn eten en sport regelmatig n half uur (2 à 3 maal per week) en zo houd ik het op n 'aanvaardbaar' peil.
Maar het vermijden gaat niet. Vervelend, he.

fania

  • ***
  • Berichten: 201
  • Borstkanker van 5/3/2012 en drager BRCA2 gen
    • Bekijk profiel
Re:Buikvet door de hormonen
« Reactie #3 Gepost op: maart 06, 2013, 14:29:00 pm »
Ik heb hetzelfde voor als Libra, eten om op gewicht te blijven.
De meeste dames die Novaldex moeten nemen, komen meestal bij en een heel klein percentage vermagert ervan, zo is het mij gezegd.
Het moet idd vervelend zijn dat bijkomen, ik zou zeggen bekijk jullie voedingspatroon eens  en probeer zoveel mogelijk vet en zoetigheden te schrappen. Dat kan een positieve invloed hebben. Dat is de raad die ze me gegeven hebben in het uz toen ik startte met Novaldex.

Grtjes
Fania

Sara1967

  • ***
  • Berichten: 200
    • Bekijk profiel
Re:Buikvet door de hormonen
« Reactie #4 Gepost op: maart 06, 2013, 19:09:25 pm »
Hallo,

ik neem Nolvadex nu sinds half januari 1 jaar (van jan 2012 dus) en ja : ook bij mij zijn er een goei 5 kilo's bijgekomen !
En het zet zich ook voornamelijk op mijn heupen en buik.
Ik vraag me soms af, als ik van die lange dagen moet werken, achter mijn laptop, hoe mijn lichaam zou reageren zonder
die Nolvadex, want op zo'n drukke dagen eet ik heel weinig.
's Morgens een banaan, is al lang een vaste gewoonte, soms een volkoren boterham erbij en soms niet.
's Middags sla ik regelmatig mijn lunch over gewoon omdat het te druk is en zo achter mijn laptop eten, dat doe ik niet graag.
En dan 's avonds eet ik vaak een slaatje of als ik warm eten maak voor het gezin hier thuis, dan neem nooit saus, eet heel
weinig vlees, veel groenten en een beetje aardappelen of rijst of pasta.
's Avonds voor de tv eet ik vaak 1 of 2 potjes Activia, en soms wel een stukje kaas (ik hou van die harde kazen, maar weet
dat daar veel calorieën inzitten dus ik beperk dat wel tot max 1 x per week).

Ik denk, moest ik dat zo kunnen volhouden zonder Nolvadex te nemen, dat ik rap een paaar kilo's kwijt zou zijn, vroeger
verloor ik snel gewicht na een paar weken dieet maar nu : no way :-) alles blijft schoon zitten !

Ik heb ook niet echt een mooie taille meer, voor dit alles had ik echt een schoon modelleke, ook al zeg ik het zelf.
Maar nu, is het precies dat het van onder mijn borsten tot op mijn billen, in 1 blok gaat, ge ziet bijna niets van mijn
taille meer. Hopelijk komt dat terug binnen 4 jaar, als ik mag stoppen met die Nolvadex.
Als ik eerlijk ben, weeg ik nu dan liever wat meer en zie ik er wat molliger uit, maar dat ik tenminste beschermd ben
door die Nolvadex.

Dit gezegd zijnde, ga ik aan het avondeten beginnen hier : kippefillets met broccoli, toch gezond denk ik :-)

En dan : lekker in mijn luie zetel wat genieten van de avond. Morgen is het om 07u terug een nieuwe werkdag.

Groetjes,
Sara

witte vlinder

  • *****
  • Berichten: 3746
  • borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
Re:Buikvet door de hormonen
« Reactie #5 Gepost op: maart 07, 2013, 12:55:08 pm »
hoi,

ik heb in 2006 2 jaar en half nolvadex genomen en 2 jaar en half aromasin
van de hormonen zelf kwam ik niet bij, maar door de vele spier-en gewrichtspijnen
de vele blaasontstekingen, vochtophoping, dikke enkel
dat frustreerde me zo dat ik met momenten best veel snoepte, en daar kwam ik wel van bij
maar overal zo wat, niet speciaal buikvet alleen
nu momenteel neem ik femara van november
tot nu toe lukt het wel, alleen gewrichtspijnen in de heupen
hopenlijk blijft dat zo, want zal nu wel langer dan 5 jaar hormonen moeten slikken
groetjes Sabine

yvette t.

  • Nieuwkomer
  • *
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re:Buikvet door de hormonen
« Reactie #6 Gepost op: maart 10, 2013, 09:42:11 am »
hallo,
heb hetzelfde probleem zoals de meesten hier, heb nooit maatje 40 gehad maar ik had een taille, nu is die ver te zoeken en daar heb ik veel last van, ook mijn broeken passen niet meer en daar heb ik veel last van,vooral als ik ga winkelen,meestal ga ik terug naar huis zonder iets gekocht te hebben,en gefrustreerd, maar er is niks aan te doen, ik eet nog niet de helft van vroeger probeer zoveel mogelijk aan lichaamsbeweging te doen maar niks helpt,maar moest ik niks doen denk dat het dan nog erger zou zijn dus goede moed iedereen eens komt er een einde aan denk ik dan
groetjes
yvette

LAPERLA

  • Nieuwkomer
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
Re:Buikvet door de hormonen
« Reactie #7 Gepost op: maart 10, 2013, 15:03:17 pm »
Ik wil er nog bij zeggen, dat ik contact had met de onco-diëtiste die mij vertelde dat mijn eetpatroon vrij goed was, ik eet veel fruit en groenten, ik eet geen chocola, ik ben er allergisch aan, geen eieren, wel af en toe een koekje, maar niet meer dan ervoor. Zij zei ook dat ik mee geen illusies moest maken, vermageren nu is bijna uitgesloten, vooral omdat ik nog andere medicatie neem ook.

Dus het is frustrerend, ik wil wel naar de WW, in de hoop dat dit een beetje helpt, ik ben wel bereid om turnoefeningen te volgen maar helpt dit effectief. Gisteren vertelde de gyneco dat dit voor de meeste vrouwen zo is dat ze verdikken door de Nolvadex; maar stopt het daar ?

witte vlinder

  • *****
  • Berichten: 3746
  • borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
Re:Buikvet door de hormonen
« Reactie #8 Gepost op: maart 10, 2013, 16:22:08 pm »
letten op eten alleen is niet genoeg
voldoende beweging is ook héél belangrijk
ik was vooral veel bijgekomen (14 kg) door de cortisonen die ik moest nemen
tussen chemokuren door
toen ik in 2006 aan de nolvadex begon ben ik niet meer bijgekomen
in de zomer van 2007 ben ik weight watcher gaan volgen
letten op eten gecombineerd met veel bewegen, ben toen toch 11 kilo
kunnen afvallen ondanks de nolvadex
de laatste 2 jaar van mijn hormonenkuur had ik enorm veel last van bijwerkingen
uit frustratie ben ik toen enorm beginnen snoepen en zo vlogen de kilo's er terug aan
vorig jaar ben ik dan hervallen plus dood van mijn broer
ben toen op een paar maanden tijd 10 kilo afgevallen
neem nu femara van november en tot nu toe kom ik er nog niets van bij
ik wandel wel veel en snoep practisch niet
groetjes Sabine

meerkat

  • **
  • Berichten: 50
    • Bekijk profiel
Re:Buikvet door de hormonen
« Reactie #9 Gepost op: maart 11, 2013, 18:01:05 pm »
Hallo Lapera, ik heb ook buikvet gekregen en dit op een maand tijd door het nemen van Arimidex.  Ik ga nu 2 x per week fitnessen voor 1,5 u en daar gaat niets van af.  Mijn spieren en gewrichten hebben er wel baat bij, ook mijn hoofd.  Ik dacht dat sporten in de fitness, vb. op crosstrainer of fiets lastig ging zijn, maar dat is zeker niet waar, je hebt er alleen maar deugd van, echt waar.  En dat buikvet, zou dat het mannelijk hormoon zijn, dat is het ergste niet.  Je moet wel je gewicht onder controle houden, maar mij stoort het niet dat zwembandje, als het maar goed komt na de 5 jaar.